Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دکتر زهره الهیان گفت: چیزی که مسلم است همپای اهداف انقلاب و نظام در تقویت فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی نتوانسته ایم گام برداریم و در مقوله فرهنگ متاسفانه دچار عقب ماندگی هایی هستیم که بخشی از آن توسط مسئولین و بخشی دیگر توسط مردم قابل جبران و اصلاح می باشد.
زهره الهیان در گفتگو با خبرنگار آریا ادامه داد: وضعیت فعلی حجاب و عفاف به دلیل عدم توجه مسئولین در دولت های گذشته و حال به این مسئله، در شان جامعه ی ایرانی-اسلامی نیست و بعضا در این زمینه با هنجارشکنی هایی مواجه هستیم که سلامت روانی و اجتماعی جامعه را به خطر می اندازد و این روند برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب روند مطلوبی به حساب نمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین دستگاه های متولی که وظیفه آنها فرهنگ سازی در حوزه پوشش حجاب و عفاف می باشد کار خود را مطابق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به طور صحیح انجام نمی دهند، ضمن اینکه باید توجه داشت که راه کارهای توسعه فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یک مصوبه در شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای دستگاه های مختلف و با هدف فرهنگ سازی و نه صرفا اقدامات سلبی اتخاذ شده است.
دکتر الهیان، ضمن تاکید بر اینکه صداوسیما، وزارت علوم، آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ سازی حجاب و عفاف نقش کلیدی دارند، ادامه داد: این دستگاه ها بایستی در جهت ارتقای سطح بینش مردم در مقوله پوشش صحیح اقدامات جدی به عمل آورند، زیرا پوشش صحیح و حفظ حریم ها به سلامت آحاد مردم و جامعه کمک کرده و به خصوص جامعه زنان را از بسیاری از آسیب ها مصون می دارد و قطعا وجود ولنگاری ها در جامعه نوعی هرج و مرج ایجاد می کند و سلامت جامعه را مخصوصا در نسل جوانی که آینده ساز کشور هست به خطر می اندازد. بنابراین صداوسیما بایستی با ساخت برنامه های هنری و داشتن نگاهی ویژه و اولویت دار نسبت به مقوله پوشش و اشاعه فرهنگ پوششِ صحیح گام بردارد، در کنار آن آموزش و پرورش نیز می تواند در جهت اینکه ذهن های کودکان و نوجوانان این مرز و بوم را به سمت فرهنگ حجاب و عفاف و پوشش صحیح جهت دهد بایستی برنامه های متنوعی برای توسعه این مسئله در بین آنان داشته باشد.
زهره الهیان، با بیان اینکه مسئولین در قبال فضای مجازی باید نگاه جدی داشته باشند افزود: نهادهای مردمی، NGO ها و تشکل های مردمی هم چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی می توانند در راستای فرهنگ حجاب و عفاف از این بستر استفاده ی مناسب کنند، زیرا دست هایی در این زمینه در کار هستند که بصورت سازمان دهی شده و برنامه ریزی شده با هدایت عوامل خارج از کشور تلاش می کنند فرهنگ ولنگاری و بی بندوباری را در کشور اشاعه داده و شبکه های گسترش فساد در فضای مجازی نمونه هایی دارند که قابل مشاهده هستند، بنابراین فضای مجازی باید به عنوان ویترن فرهنگ کشور مشحون باشد از نمونه هایی که در جهت توسعه ی فرهنگ سازی حجاب و عفاف مناسب تلاش می کند. بنابراین نباید از این ظرفیت بالفعل غافل بود.
نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی، در مورد راهکار های پیش رو برای فرهنگ سازی حجاب و عفاف مناسب در جامعه افزود: بهترین راهکار این است که مشارکت مردم در این زمینه تقویت شود و گروه های خودجوش، NGO ها، تشکل های مردمی و سازمان های غیر دولتی، داوطلبانه در این حوزه وارد شوند، اگر چه وظیفه دولت نیز این است که از این گروه ها و تشکل ها حمایت های لازم را به عمل بیاورد و در این مسیر سایر دستگاه های دولتی در حرکت این گروه ها سنگ اندازی ننمایند. پس همه اقشار و گروه های دولتی و غیر دولتی باید به میدان آمده و در جهت توسعه ی پوشش فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی گام بردارند تا هویت ایرانی-اسلامی در جامعه تقویت شده و مظاهر فرهنگ ناب اسلام در جامعه گسترش پیدا کند.

 

گفتگو: مهدی برازنده

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: زهره الهیان حجاب ایرانی اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند