Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@09:21:39 GMT

چگونه خادمیار امام رضا (ع) شویم؟

تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۲۷۴۱۲

چگونه خادمیار امام رضا (ع) شویم؟

به گزارش خبرگزاری برنا؛ قدرت‌اله کریمی، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان قدس با اشاره به فعالیت‌های دفتر نمایندگی آستان قدس و شرایط خادمیاری امام رضا (ع)، اظهار داشت: “خادم و مخدوم” لزوما در مشهد خدمت نمی کنند و هرکس در هر نقطه ای از کشور و حتی خارج از کشور خدمتی در این مسیر انجام دهد به عنوان خادم امام رضا(ع) محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رویکرد تولید جدید آستان قدس، توجه به محرومان است چرا که امام رضا(ع)، امام همه ضعفا و محرومین هستند بنابراین صرفا محدوده مشهد را شامل نمی شود. به همین دلیل سامانه ای در آستان قدس رضوی تعریف شد تا مشتاقان خدمت به امام رضا(ع) با مشخص کردن نوع خدمت در این راه فعالیت داشته باشند. این خدمات می تواند در رشته ها و زمینه های مختلف مانند پزشکی، عمران و سایر موضوعات تعریف شد باشد که با مشخص کردن عرصه خدمت، گزارش ماهانه خود را به دفتر آستان قدس ارائه می دهند. پس از تایید گزارش توسط نمایندگی آستان، افراد می توانند در سال ۴ مرتبه به مشهد مشرف شوند و به عنوان کشیک خادم امام رضا(ع) خدمت کنند و در طول سال نیز خدمات ثبت شده در سامانه را اجرا نمایند. به این ترتیب گستره ارتباط بیشتر میان خادمین و دفاتر شهرستان ایجاد می شود.

کریمی ادامه داد: بیش از ۲۵۰ نفر از شهرستان قدس به عنوان خادمیار در سیستم ثبت نام کرده‌اند که با بررسی مدارک و تکمیل پرونده و ارائه گزارش ها می توانند خادم حرم رضوی شوند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده توسط نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان قدس گفت: در سال گذشته ۱۴ کاروان سفراولی، حدود ۱۰۰۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند. شناسایی این افراد توسط اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی شهرستان قدس صورت می گیرد. در دهه کرامت نیز ۳ کاروان برای سفر در نظر گرفته شده اند. فعالیت دیگر آستان در زمینه شناسایی محرومین بوده و حدود ۱۲۰۰ بسته سبد کالا به نیازمندان اهدا شد. اقدام دیگر، تهیه جهیزیه به زوج های واجد شرایط و اعزام ویژه به مشهد مقدس بوده است. همچنین حدود ۳۰۰ رأس گوسفند اهدایی مردم قربانی و پس از بسته بندی میان افراد واجد شرایط توزیع شد و در آستانه سال تحصیلی نیز ۲۳۰۰ بسته لوازم التحریر به دانش آموزان اهدا شد.

کریمی خاطر نشان کرد: ارتباط بیشتر ما خیرین است که آمادگی خود را برای کمک در این زمینه اعلام می کنند و شهرستان قدس یکی از شهرستان های موفق در این زمینه ها بوده است.

وی در ارتباط با نحوه کمک خیرین بیان داشت: خیرین می توانند در زمینه های تعریف شده مانند نذر عام، زیارت اولی ها، قربانی، درمان بیماری، ایتام ، اکرام، اطعام، هزینه تحصیلی، تامین جهیزیه، عقیقه و کمک رسانی در حوادث طبیعی که هر یک دارای شناسه مشخص شده اند را انتخاب و خادمیار امام رضا(ع) باشند.

وی گفت: در دهه کرامت برنامه های مختلفی در سطح شهرستان با کمک دستگاه های مختلف اجرا شد که می توان به تجمع مردمی حافظان حریم خانواده، اعزام به سفر قم، برگزاری جشنواره شعر رضوی، اجرای تئاتر و برپایی جشن های عمومی اشاره کرد. علاوه بر این، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت با حضور خدام حضرت افتتاح شد.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: همچنین در روز میلاد امام رضا علیه السلام ، استقبال رسمی از خادمان حضرت در گلزار شهدا انجام شد و سپس از مرکز کمپ ترک اعتیاد بازدید و با چند خانواده در نقاط مختلف شهر دیدار صورت گرفت. در ادامه استقبال نمازگزاران در مصلی شهرستان قدس انجام شد و پیش سخنران خطبه های نماز جمعه خادم حرم رضوی بود که پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه، نمازگزاران پرچم متبرک امام رضا علیه السلام را زیارت کردند. خدام رضوی پس از دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و علما در دفتر امام جمعه، در جوار شهدای گمنام و امامزادگان حضرتین حضور یافتتند. در اجرای برنامه ها حدود ۱۰ هزار نمک متبرک رضوی میان شهروندان توزیع شد و مردم شهرستان قدس پرچم مقدس رضوی را زیارت کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی امام رضا حرم رضوی خطبه های نماز جمعه شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۲۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا گفت: امروز می‌بینم، کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، موی دختران دانشجو را بر دست می‌گیرند و در کف خیابان می‌کشند و لگدمال می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، آئین عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و یادواره شهدای طلبه و روحانی ورامین ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی عسکر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن محمودی، سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی شرق تهران در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار و  از خانواده معزز 20 شهید روحانی و طلبه ورامین تجلیل و تقدیر شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی قاضی عسکر در این مراسم اظهار داشت: در تاریخ و به گفته یکی از شاگردان امام صادق (ع) هیچ شخصیتی ازنظر علم، فقه و تقوا بالاتر از امام صادق (ع) نیست و امروز ما باید از این امام درس بگیریم و از شاگردان خوب در مکتب ایشان باشیم.

وی افزود: در دنیا چیز خوبی پیدا نمی‌کنید که اسلام آن را حرام کرده باشد، هر چیزی حرام باشد، مطمئناً مشکلاتی برای فرد و جامعه دارد، نمونه بارز آن بحث حجاب است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در ادامه گفت: وقتی اسلام مسئله حجاب را مطرح می‌کند، هدفش محدودیت برای زنان نیست، زیرا که اسلام زیباترین دینی است که برای بانوان ارزش قائل شده است.

‌قاضی عسکر تصریح کرد: در بسیاری از آیات قرآن وقتی سخن از مردان است در کنار آن، از زنان نیز ذکر شده و این گونه نیست که جنسیت نقش داشته باشد و در واقع تأکید شده که ارزش افراد به زن یا مرد بودن نیست.

وی تأکید کرد: اسلام زن را اجتماعی دیده و هدفش نقش‌آفرینی زن در جامعه است، لذا باید به‌گونه‌ای در جامعه حضور یابد که هوس‌بازان طمعی در وجود او نکند.

تشییع باشکوه شهید گمنام عملیات خیبر در ‌باقرشهر + فیلم

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه آزادی هدیه خدا به مردم توسط پیامبران الهی است، ابراز داشت: توحید آزادی شرعی و دینی است که بر اساس آن، انسان از غیر خدا نمی‌ترسد و بنده هیچ‌کس غیر از خدا نیست.

وی ادامه داد: امروز می‌بینم، کسانی که شعار زن و زندگی سر می‌دادند، موی دختران دانشجو را بر دست می‌گیرند و در کف خیابان می‌کشند و لگدمال می‌کنند.

‌قاضی عسکر افزود: دشمنان اساتید دانشگاه‌ها را به خاطر حمایت از فلسطین در دانشگاه محروم می‌کنند و دوربین‌های خبرنگاران را از بین می‌برند، این همان جامعه‌ای است که شعار حمایت از زنان جامعه کشور ما را داشت.

تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دنیا در حال تغییر است و اسلام در حال گسترش است، لذا مردم دنیا در کشورهای استکباری از مباحث اسلامی استفاده می‌کنند و از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اسرائیل دفاع می‌کنند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • نمایندگی صمت در شهرستان اصلاندوز تاسیس شد
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • تجلیل از مربیان نمونه عقیدتی سیاسی در مشهد
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در شهر زنجان
  • کلنگ‌زنی چایخانه آستان قدس رضوی در سطح شهر زنجان
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا