Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در این جلسه گزارش سازمان حفاظت محیط زیست در مورد وضعیت آلودگی هوا در مناطق مختلف کشور بویژه کلانشهرها ارائه و ضوابط و تکالیف سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌های ذیربط در خصوص کاهش آلودگی‌های کلانشهرها بویژه از طریق تعیین وضعیت سوخت وسایل نقلیه موتوری مؤثر بر آلودگی هوا تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مقرر شد دستگاه های ذیربط در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهرها بویژه تاکسیرانی و جایگزینی موتورسیکلت های انژکتوری به جای موتورهای کاربراتوری برنامه ریزی و اقدام کنند.

در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست در راستای تعیین و تصویب محدوده‌های پیشنهادی برای حفاظت و مدیریت تحت یکی از عناوین مناطق چهارگانه سازمان محیط زیست، با توجه به تفاهمات سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت جهاد کشاورزی و نیاز به تداوم و پایداری حیات وحش در 14 استان کشور مصوب شد حدود یک میلیون هکتار به مناطق حفاظت شده کشور اضافه شود.

تغییر محدوده و بازنگری در حد و حدود مناطقی که به واسطه توسعه روستایی و برخی تداخلات و تعارضات ارزش اکولوژیک خود را از دست داده و فاقد قابلیت حفاظت می‌باشد نیز از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست بود.

تأیید ضوابط زیست محیطی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و اصلاح مصوبه شورای عالی حفاظت زیست محیط در مورد خسارات ناشی از شکار و صید غیرقانونی توسط متخلفین تحت عنوان بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرر و زیان و همچنین تعیین ضرر و زیان برخی بی‌مهرگان، به استناد بند (چ) ماده (3) قانون شکار و صید از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

اعضای شورای عالی حفاظت محیط زیست از خدمات و تلاش‌های وزارت نفت در زمینه تولید بنزین با استاندارهای  یورو 4 و یورو 5 که منجر به کاهش آلودگی ها شده است، تقدیر کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست وسایل نقلیه ناوگان حمل و نقل موتورسیکلت محیط زیست جهاد کشاورزی استان کشور زیست محیطی تملک دارایی جانوران قانون وزارت نفت بنزین یورو آلودگی هوا حسن روحانی کلان شهرها شورای عالی حفاظت محیط زیست مناطق حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با همشهری درباره لزوم برقی کردن خودروها و وسایل نقلیه در تهران و سراسر کشور اظهار داشت: از هر فعالیتی که منجر به کاهش تراز آلایندگی در تهران و سراسر کشور شود، دفاع میکنیم. از سوی دیگر سوخت بی کیفیت عامل اصلی آلودگی تهران و کلان شهرها است.

وی ادامه داد: در رایزنی ها با شهردار تهران خواستار هرچی سریع تر برقی شدن خودروها و وسایل نقلیه بودیم. چرا که درحال حاضر برقی کردن خودروها بهترین راه حل برای کنترل آلودگی هوا است. بنابراین قرار داد شهرداری تهران با چین مبنی بر واردات وسایل نقلیه برقی، اقدامی خوب و موثر خواهد بود.

کد خبر 849128 برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهردارى تهران سازمان حفاظت محیط زیست

دیگر خبرها

  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد