Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد صادق بصیری روز سه شنبه در نشست مشترک با مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استان کرمان از منظر تاریخی و در همه اعصار و دوره ها، دارای اسناد و آثار منحصر به فردی است و بقول مقام معظم رهبری در تقریظ بر کتاب آن ۲۳ نفر، استان کرمان رنگین کمان هفت رنگ است.
وی گفت: در حوزه هنری آنچنان که شایسته و بایسته است نتوانسته ایم استان کرمان را معرفی کنیم و در برخی موارد در حفاظت از این آثار نیز کوتاهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بصیری با تقدیر از اقدامات استاندار کرمان اظهار داشت: برنامه های استاندار در حوزه فرهنگ و هنر با محوریت ایجاد موزه خانه ها، مرمت آثار تاریخی و فرهنگی و همچنین شناسایی دارایی های هنری با استقبال هنرمندان مواجه شده و بخش عمده توافقات استاندار با مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یکسال گذشته اجرایی شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به کثرت دارایی های فرهنگی استان کرمان اظهار داشت: به عنوان دبیر شورای تأمین استان، مسئولیت و مأموریت پیگیری مسائل امنیتی حفاظت از موزه های هنری و سایر دارایی های فرهنگی استان را پیگیری خواهم کرد.
وی تاکید کرد: برای حفاظت از دارایی های فرهنگی استان در وهله نخست باید این دارایی ها شناسایی شوند و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه مسئولیت خطیری دارد.
مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به مرمت حدود ۹۰ درصدی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی گفت: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال ساخت ۱۰ موزه هنرهای معاصر در کشور است که مراحل ساخت آنها از ۱۰ سال گذشته شروع، ولی بدلایل متعدد ساخت این موزه ها تنها ۱۳ درصد پیشرفت داشته است.
هادی مظفری با اشاره به راه اندازی شبکه ای از موزه ها در سطح کشور افزود: هم اکنون در چهار موزه هنرهای کرمان، تهران، اصفهان و آبادان و همچنین یک موزه متعلق به شهرداری در مشهد، آثار هنری معاصر نگهداری و در معرض نمایش عمومی است.
وی بیان کرد: ۲۶ کشور در بازار هنری دنیا فعالیت دارند و ۳۵ درصد فروش آثار هنرمندان در بازار دنیا متعلق به هنرمندان ایرانی است.
مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: بنا داریم در ۴۵ روز آینده، با برگزاری نمایشگاه های ادواری در سراسر کشور، آثار ۲۳ هنرمند معروف کشور را در معرض نمایش عمومی قرار دهیم و مردم کرمان هر سه ماه یکبار می توانند شاهد نمایش آثار هنرمندان بنام معاصر کشور باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان، مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بازدید کردند.
موزه هنرهای صنعتی معاصر کرمان یک هزار و ۲۰۰ اثر از اساتید بلندآوازه جهان و ایران نگهداری می شود که حدود نیمی از آثار متعلق به علی‌اکبر صنعتی بوده و مابقی به سایر هنرمندان معاصر ایرانی و خارجی تعلق دارد.

سایر آثار موجود در موزه متعلق به بیش از ۸۳ هنرمند معاصر ایرانی و ۱۶ هنرمند خارجی می‌باشد که به جرات می‌توان گفت بعد از موزه هنرهای معاصر تهران آثار موجود در این موزه در ایران منحصر به فرد می‌باشد و دارای غنی‌ترین گنجینه از هنر معاصر ایران و جهان در ایران است.

موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در خیابان شریعتی چهارراه باغ ملی قرار دارد.

۷۴۳۷/‏‬ ۵۰۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد