Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@08:07:45 GMT

پروژه ایران دیس اینفو از اول محکوم به شکست بود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۱۸۳۴

پروژه ایران دیس اینفو از اول محکوم به شکست بود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در فضای مجازی، آمریکایی‌ها پروژه تخریب ایران را با طرح"ایران دیس اینفو" در پیش گرفتند که یک کار بسیار ناچیز بود، چراکه مگس نمی‌تواند جلوی حرکت قطار را بگیرد.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در خصوص پروژه آمریکایی "ایران دیس اینفو" و شکست این پروژه، اظهار کرد: پروژه "ایران دیس اینفو" که بر علیه جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی تبلیغ می‌کرد یکی از پروژه‌های کوچک استکبار در میان هزاران پروژه‌ای است که علیه ملت ایران به کار بسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

40 سال است که یکی پس از دیگر، پروژه داشتند که به فضل خدا چیزی جز ناکامی و شکست نصیب آنان نشد.

وی افزود: از آغاز جنگ 8 ساله، تجاوز به خاک ایران را به عراق خط  دادند و در همان گام اول شکست را تجربه کردند. این خاطرات باید مرور شود تا همه بدانند که آمریکای جهان خوار چه توطئه‌هایی را علیه ملت ایران ترتیب داد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه آمریکایی‌ها تجربه شکست را در جبهه عراق و سوریه و لبنان هم چشیدند، گفت: این شکست‌ها یکی پس از دیگری متوجه آمریکایی‌ها شده و به همین دلیل کینه آنان به نظام و انقلاب اسلامی دوچندان می‌شود.

رهبر تصریح کرد: وقتی ترامپ مخفیانه برای بازدید از نیروهای نظامی آمریکا به عراق می‌رود خود نشان از ضعف آمریکا دارد که البته مردم هوشیار عراق در برابر توطئه‌های ترامپ در عراق ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: رفتار ترامپ در برجام اعتباری برای آمریکا در جهان نگذاشته است. ذات طبیعی آمریکا طراحی توطئه است و امام راحل به درستی فرمودند که آمریکا، شیطان بزرگ است. قرآن می‌فرماید"دشمنی دشمنان دین، شکست خورده است" و امروز هم می‌بینیم که چنین شده است.

امام جمعه موقت اصفهان، گفت: در فضای مجازی پروژه تخریب ایران را در پیش گرفتند که یک کار بسیار ناچیز بود و به اذعان خودشان "ایران دیس اینفو" شکست خورد و دیگر برای این پروژه هزینه نمی‌کنند. مگس که نمی‌تواند جلوی حرکت قطار را بگیرد. آمریکا همان مگسی است که در برابر قطار قدرتمند انقلاب که در کشور و در بسیاری از کشورهای دیگر آرمان‌های آن تثبیت شده، ایستاده است و این پروژه از اول محکوم به شکست بود.

رهبر افزود: در همین روزهای اخیر در مجلس نمایندگان آمریکا در برابر ترامپ و سیاست‌های او ایستادند. بنابراین از این حرکت‌های زبون و ناچیز، انقلاب اسلامی لطمه نمی‌خورد.

وی اظهار کرد: اما آن چیزی که مهم است این است که مسئولان کشور، جبهه درونی را قوی کنند، به این معنا که مردم را راضی نگه دارند. مردم ما آن‌قدر بزرگ هستند که در برابر مشکلات برای اینکه دشمن سو استفاده نکند لب باز نمی‌کنند. باید جلوی گرانی‌ها گرفته و به اقشار محروم خدمت‌رسانی شود. از مکر دشمن نباید هیچ‌گونه هراسی داشته باشیم و تنها باید جبهه داخلی را قوی کنیم و کمر به خمت مردم ببندیم.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا می‌بیند که اسرائیل از غزه با 80 موشک شکست می‌خورد و به ذلت می‌افتد مسلماً متوجه می‌شود که از طریق فضای مجازی نمی‌تواند با ایران اسلامی مقابله کند. اینکه در فضای مجازی پول هنگفت خرج کنند و علیه انقلاب اسلامی تبلیغ کنند کار بسیار ناچیزی است و خودشان هم ناتوانی‌شان را درک می‌کنند، اما از آنجا که انسان‌های بی‌ایمان نوری در دلشان نیست، مرتب دست به توطئه‌هایی می‌زنند که چیزی جز ضرر و زیان برای آن‌ها و استحکام برای نظام ما در بر ندارد.

به گزارش ایسنا؛ وزارت امور خارجه آمریکا برای پروژه ضد ایرانی "ایران دیس اینفو" یک و نیم میلیون دلار هزینه کرده بود تا در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران تبلیغ شود. چند روز پیش آمریکا اعلام کرد این پروژه شکست خورده است و برای آن دیگر هزینه نمی‌کند.

کد خبرنگار: 13040


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ایران خدمت رسانی دلار قرآن وزارت امور خارجه آمریکا قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا حمله صهیونیست‌ها به رفح محکوم به شکست است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، «محسن محمد صالح» مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های الزیتونه در گزارشی به بررسی روند جنگ غزه طی ماه‌های اخیر پرداخته و نوشت که بیش از سه ماه است که اسرائیل تهدید به حمله زمینی به رفح می‌کند، ولی همچنان در انجام این طرح مردد است. این تردید به علت عدم تمایل تل‌آویو به حمله نیست، بلکه نگرانی واقعی این رژیم از شکستی است که در نتیجه این حمله دامن آن را می‌گیرد. در همین رابطه آمریکا و دیگر متحدان تل‌آویو نیز نسبت به عواقب تلخ و دردناک این حمله به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند.

پایان دادن به جنگ غزه قبل از تلاش برای اشغال رفح و قبل از تحقق کمترین حد از اهداف جنگ برای نتانیاهو و بخش گسترده‌ای از جامعه صهیونیستی یک فاجعه بزرگ به شمار می‌رود. این بدان معنا است که حماس در این جنگ پیروز شده و پروژه صهیونیستی پناهگاه امن خود در فلسطین اشغالی و قدرت بازدارندگی خود را به همراه هژمونی خود در منطقه از دست داده است. این موضوع باعث حمایت بیشتر افکار عمومی عربی و اسلامی و فلسطینی از محور مقاومت و آرمان فلسطین می‌شود.

۸ عامل شکست طرح صهیونیستی حمله به رفح

با وجود حیاتی بودن حمله رژیم صهیونیستی به رفح برای بسیاری از سران این رژیم، اما اشغالگران اسرائیلی می‌دانند که احتمال شکست در این عملیات بسیار بالا است. این موضوع از چند جنبه قابل بررسی است:

نکته اول اینکه حملات زمینی و تخریب وحشیانه مناطق مختلف غزه از شمال گرفته تا مرکز این منطقه بی فایده بودن خود را نشان داده و مقاومت فلسطین بعد از بیش از ۲۰۰ روز از جنگ، تنها بخش بسیار محدودی از توانمندی‌های خود را از دست داده و همچنان قدرتمند و تاثیرگذار است و جنگ را مدیریت کرده و تلفات روزانه زیادی به نیروهای اشغالگر وارد می‌کند. صهیونیست‌ها می‌دانند که بلافاصله بعد از عقب نشینی اسرائیل، نیروهای حماس خلأ موجود را پر می‌کنند و به مدیریت روند زندگی مردم در این منطقه خواهند پرداخت.

دومین عامل این است که شبکه پیچیده تونل‌های غزه همچنان تاثیرگذاری خود را در مناطق مختلف به ویژه رفح حفظ کرده و نیروهای اشغالگر در حمله زمینی به رفح با مقاومت شدیدی با پتانسیل حرکتی بالا مواجه می‌شوند که به هیچ وجه امکان محاصره کردن و ریشه کن کردن آن وجود ندارد. نیروهای مقاومت با استفاده از تونل‌ها می‌توانند به مناطق مرکزی و شمالی غزه بروند و اسرای صهیونیستی را به مناطق دیگر منتقل کنند، همانطور که پیش از این نیز همین کار را انجام داده‌اند. به این ترتیب تلاش برای از بین بردن حماس، نوعی وقت تلف کردن و به تعویق انداختن اعلام شکست است.

سومین نکته اینکه ارتش اسرائیل در شرایط فرسایشی قرار گرفته و با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه با تلفات مادی و انسانی بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. این موضوع باعث شده کابینه نتانیاهو مجبور به بازنگری در روند جذب سرباز در سرزمین‌های اشغالی شود. روحیه سرخوردگی و شکست و افولِ انگیزه برای جنگ، مهم‌ترین حالت عمومی رایج در ارتش است و سران صهیونیست می‌دانند که عملیات اشغال رفح نیز بهتر از عملیات‌های گذشته نخواهد بود و دستاوردهای اسرائیل از آن، کشتار بیشتر زنان و کودکان فلسطینی و تخریب مدارس و بیمارستان‌های بیشتر است که جز ننگ و عار فایده‌ای برای آنها ندارد.

چهارمین عامل اینکه ارتش رژیم صهیونیستی با معضلی در رفح مواجه است که حضور فشرده بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی در این منطقه برای آنها رقم زده است. به این ترتیب امکان عملیات نظامی در چنین حالتی بسیار پیچیده و مشکل است و ممکن است تعداد زیادی از غیرنظامیان در نتیجه این عملیات به شهادت برسند و خشم بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی گسترده‌تر شده و به انزوای بیشتر آن منجر شود.

نکته پنجم اینکه متحدان رژیم صهیونیستی از جمله آمریکا اعتراض گسترده‌ای نسبت به انجام حمله زمینی به رفح دارند. آنها می‌دانند که خطرات و خسارت‌های این عملیات بیش از منافع آن است و چنین عملیاتی فاقد دستاورد واقعی است و فرصت پیروزی در آن بسیار کم است. البته آمریکا اعلام کرده که با چند شرط از حمله زمینی به رفح حمایت می‌کند، اما نتانیاهو و کابینه وی معتقدند که شروط آمریکا امکان موفقیت آنها در این حمله را تضعیف می‌کند و خواستار ادامه حمایت نامحدود آمریکا از این حمله هستند.

عامل ششمِ شکست رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی رفح این است که مصر به شدت با انجام این حمله مخالف است و باز کردن گذرگاه‌های خود برای خروج اهالی غزه به سمت منطقه سینا را رد کرده است. رژیم تل‌آویو همچنان تلاش دارد تایید یا بی‌طرفی قاهره نسبت به این عملیات را به دست بیاورد که بر اساس اطلاعات موجود تاکنون موفق به این امر نشده است.

هفتمین عامل شکست رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به رفح این است که این رژیم دیگر مانند گذشته و ماه‌های اول جنگ نمی‌تواند به وحشی‌گری خود در غزه ادامه دهد، چرا که تمرکز بیشتری از سوی جامعه جهانی به تحولات غزه صورت گرفته و این رژیم به ویژه در پی محاکمه در دادگاه لاهه خود را در انزوا می بیند و به این نتیجه رسیده که جنایت‌های وحشیانه‌اش نتیجه معکوس داشته و باعث گسترش حمایت افکار عمومی از مقاومت شده است.

نکته پایانی و هشتم اینکه رژیم صهیونیستی گرچه برای اجرای حمله خود نیازمند زمان است، اما زمان به نفع تل‌آویو در حرکت نیست. اوضاع داخلی سرزمین‌های اشغالی در نتیجه طولانی شدن جنگ و گسترش خسارت‌های اقتصادی و تعطیل شدن گردشگری، بغرنج است.

به صورت خلاصه می‌توان گفت گرچه تصمیم سازان رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را یک استراتژی اجباری برای خود می‌دانند، اما این حمله محکوم به شکست است و عواقب بدی برای تل‌آویو خواهد داشت.

کد خبر 6097259

دیگر خبرها

  • چرا حمله صهیونیست‌ها به رفح محکوم به شکست است؟
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • جشن دختر دبیرستانی‌ها با ببعی چه بازیگوشی!
  • تصویر باورنکردنی از یک خیابان در شهر اروپایی سوژه فضای مجازی شد
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند