Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:54:56 GMT

حسینی: امنیت فرهنگی جایگزین فرهنگ امنیتی شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۴۳۸۲

حسینی: امنیت فرهنگی جایگزین فرهنگ امنیتی شود

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش حراست‌ را چشم بینای سازمان و نظام دانست که مخلص‌ترین و نجیب‌ترین نیروها در آن خدمت می‌کنند و تأکید کرد: امنیت فرهنگی باید جایگزین فرهنگ امنیتی شود.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در آئین معارفه جلال دلقندی سرپرست جدید مرکز حراست و تکریم مظفر مظاهری رئیس سابق این مرکز که در ساختمان شهید رجائی برگزار شد، اظهارکرد: حراست خوب از سطحی‌نگری، کمیت گرایی، سیاست زدگی جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کار حراست‌ها به‌صورت فعالیت اداری نیست زیرا بنابر ضرورت خارج از وقت اداری، کارمندان آن بایدانجام‌ وظیفه کنند.

حسینی با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت می‌تواند در یک محیط آرام و روشن، مؤثرتر باشد و این محیط به مدد حراست میسر است، اظهار کرد: حراست چشم بینای سازمان و نظام است و نجیب‌ترین و مخلص‌ترین نیروها در این مراکز خدمت می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: دومین وظیفه حراست صیانت از نیروی انسانی است لذا در آموزش‌ و پرورش صیانت از یک ‌میلیون پرسنل فرهنگی، کار سنگینی است که بر عهده این مرکز قرار دارد.

وی اظهارکرد: حراست مانند نورافکنی است که می‌تواند با روشن کردن تاریکی‌ها مانع بسیاری از تصمیم‌های اشتباه شود.

حسینی ضربه‌گیری سازمانی را چهارمین وظیفه حراست برشمرد و افزود: بسیاری از امواجی که سایر قسمت‌ها را دچار اخلال می‌کند و باعث تصمیم‌گیری‌های نابجا می‌شود می‌تواند به‌وسیله حراست دفع شود.

وی شفافیت را ازجمله وظایف دیگر حراست دانست و عنوان کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حراست باید سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را سرلوحه کار خود قرار دهد و این شعار مقام معظم رهبری را محقق سازد.

حسینی با اشاره به قسمتی از آیات کلام‌الله خاطرنشان کرد: انقلاب ما بیشتر از اینکه نظامی باشد انقلاب فرهنگی است و امروز نیز باید امنیت فرهنگی را جایگزین فرهنگ امنیتی کنیم.

سرپرست وزارت آموزش ‌و پرورش افزود: از خداوند می‌خواهم در چهار ویژگی، بینش، دانش، منش و روش ما را به فرهنگ رضوی نزدیک کند.

شایان‌ذکر است؛ در ابتدای این جلسه سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ضمن تقدیر از تلاش‌های مظاهری رئیس سابق مرکز حراست، وی را فردی مخلص، تلاشگر و موفق دانست.

در پایان این مراسم حسینی، حکم سرپرستی را به جلال دلقندی اعطا و وی را فردی مجرب و دارای سوابق موفقیت‌آمیز مدیریتی دانست.

در ابتدای این مراسم، جلال دلقندی اظهار کرد: سیاست ما در حراست، معلم و دانش آموزان تمام ساحتی است بنابراین حراست نیز باید تمام ساحتی باشد و برای معلمان اسوه اخلاق و دانش باشد.

وی افزود: کرامت ذاتی و اکتسابی انسان همچون عدالت و شجاعت باید در دستور کار حراست باشد و باید با معلمین صداقت داشته باشیم.

 به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش ‌و پرورش، دلقندی خاطرنشان کرد: صیانت از وحدت ملی و انسجام اسلامی از دیگر دستوراتی است که باید حراست در کار خود داشته باشد.

سرپرست حر است وزارت آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: حراست نباید جناحی باشد در غیر این صورت حتما نمی‌تواند عدالت را اجرا کند و نیاز است تا نهایت تلاش را برای همدلی و تعامل بین سیستم داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش سرپرست وزارت آموزش و پرورش سید جواد حسینی حراست امنیت فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت:هم اکنون از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند. - اخبار اجتماعی -

علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از 1.2 است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به 1.4 برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود