Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-07@03:55:38 GMT

نیروهای انگلیس در منطقه افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۳۹۷۰۷

نیروهای انگلیس در منطقه افزایش نمی‌یابد

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاري ایرنا:
«راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران امروز چهارشنبه با بازنشر یادداشت وزارت دفاع این کشور، در حساب توییتری خود نوشت: یادداشت منتشر شده نشان می‌دهد کشتی‌هایی که عازم خلیج فارس هستند مطابق یک رویه چرخشی مشخص جایگزین کشتی‌های دیگر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، سطح کلی نیروهای ما در منطقه - بر خلاف آنچه برخی رسانه‌ها القاء کرده‌اند- افزایش نمی‌یابد.
وزارت دفاع انگلیس در روزهای گذشته اعلام کرده بود که نیروی دریایی این کشور در اوایل ماه سپتامبر (شهریور) سومین ناوجنگی کشتی جنگی اچ‌ام‌اس کنت (HMS Kent) را به آب‌های خلیج فارس اعزام می‌کند.
در این راستا، سخنگوی نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته درباره اعزام سومین کشتی جنگی و یک نفتکش این کشور به خلیج فارس گفته بود: ما حضور دائمی در منطقه داریم.
شبکه خبری «اسکای‌نیوز» نیز به نقل از وزارت دفاع انگلیس مدعی شد: اعزام ناوهای جنگی به منطقه خلیج فارس در راستای یک برنامه‌ریزی و عملیات طولانی مدت انگلیس با عنوان «Kipion» در این منطقه است و هیچ ارتباطی با تنش کنونی انگلیس با ایران ندارد.
این شبکه افزود: ایران این اقدام انگلیس را به عنوان رفتاری تنش‌آمیز تلقی خواهد کرد اما وزارت دفاع قطعاً می‌گوید که اعزام ناوهای جنگی در راستای یک طرح برنامه‌ریزی شده صورت می‌گیرد.
نیروی دریایی انگلیس علاوه بر ناوچه مونتروز، چهار کشتی مین‌روب و یک کشتی نظامی کمکی در آب‌های غرب آسیا دارد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۳۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت

ایسنا/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: صبح امروز پدیده سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش باد همراه با غبارمحلی و دریا نسبتا مواج خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور گفت: امروز صبح وضعیت جوی و دریایی آرام و در بعدازظهر ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا را تا محدوده یک متر و نیم خواهد رساند.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این شرایط بعدازظهر روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر چهارشنبه بر شدت این بادها در مناطق دریایی افزوده خواهد شد.

سی سی پور گفت: آسمان بیشتر نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود و از لحاظ دمایی نیز در روزهای آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها