Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، محمد عجم در این خصوص اظهار کرد :ضریب اشغال تخت در این مرکز در سال گذشته نزدیک به هفتاد درصد بوده است.

وی تعداد موالید زنده در این بیمارستان را ۴هزار ۲۶۵ مورد عنوان کرد ‌و گفت :نسبت به سایر مراکز شهرستان دارای رتبه بالاتری است.

عجم‌ تصریح کرد:در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی به سایر بیمه شدگان سازمان‌های دیگر نیز خدمات درمانی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در سال گذشته برای بهبود خدمات به مراجعه کنندگان چند متخصص از جمله اعصاب،طب اورژانس و زنان و اطفال به مجموعه پزشکان این  مرکز درمانی اضافه شده است.

 رییس بیمارستان رازی تربت حیدریه بیان کرد:اجرای طرح‌های هتلینگ و بهسازی و بازسازی بخش‌های مختلف بیمارستان از جمله بخش اورژانس،راه‌اندازی یک دستگاه فلوروسکوپی در اتاق عمل بیمارستان و در دست احداث بودن یک مجموعه اتاق عمل جدید در این بیمارستان پیگیری احداث یک درمانگاه جدید از مجاری قانونی مختلف که موافقت اولیه آن حاصل شده و امیدواریم درسال آینده بتوانیم موافقت اصولی و مجوز ساخت را کسب کنیم.

وی گفت :در راستای تکریم ارباب رجوع و عدالت نوبت دهی تلفنی در این درمانگاه بیمارستان صورت میگیرد که با این اقدام وقت کمتری از مراجعین گرفته می‌شود و برای ارائه خدمات به جمعیت کم توان شهرستان نوبت دهی بصورت حضوری انجام میگیرد.

عجم الکترونیکی بودن تمام خدمات در این مرکز و ثبت ۳۰ هزار پرونده الکترونیک بیماران و مراجعین این مرکز درمانی و همچنین ثبت چند اختراع در زمینه مهندسی پزشکی و معرفی این مخترعین و دستگاه‌ها به مراجع ذی‌ربط را از دیگر اقدامات بیمارستان عنوان کرد‌. 

وی در پاسخ به چگونگی تعرفه گذاری خدمات ارائه شده به مراجعین گفت :با توجه به مصوبه هیئت دولت از چندسال گذشته تا ابتدای سال ۹۷ ،مراکز ملکی سازمان ملزم به دریافت نرخ خدمات عمومی غیردولتی از  بیمه شدگان سایر سازمان‌ها بودیم و این مصوبه در ابتدای سال ۹۷ تا ابتدای سال ۹۸ تغییر کرد و همان نرخ خدمات دولتی نیز از سایر سازمان‌ها شدیم اما مجددا از ابتدای سال ۹۸ ملزم به دریافت نرخ خدمات عمومی غیردولتی شده‌ایم که ما در این مرکز این مصوبه را از اول تیرماه اجرا کرده‌ایم.

وی همچنین در خصوص بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: این نرخ خدمات تغییری نداشته و به همان روال سابق است .

رییس بیمارستان رازی تربت حیدریه گفت: میزان بدهی معوق کارگاه های شهرستان ۴۰۰ میلیارد ریال است .

در ادامه حسن خردنیا رییس سازمان تامین اجتماعی تربت حیدریه گفت: در شهرستان تربت حیدریه ۱۴۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد ۳۵ هزار بیمه شده اصلی و ۷ هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند. 

وی تعداد مراجعات حضوری به سه واحد نام نویسی ، بیمه شادگان ‌مستمر ی بگیران را ۶۵ هزار عنوان کرد.

وی بیان کرد: پرداختی های بلند مدت بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان است همچنین تعداد کارگاه های فعال شهرستان نیز ۶ هزار کارگاه می باشد.

خرد نیا گفت: به این اصل معتقدیم که اگر کارفرما و کارگاهی وجود نداشته باشد به طبع کارگر و ایجاد اشتغالی هم نخواهد بود و در نتیجه سازمان تامین اجتماعی هم نخواهد بود لذا سیاست سازمان حمایت از کارگاه‌های تولیدی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمارستان پوشش تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی اسلامی با قدردانی از همراهی و همکاری ارائه‌دهندگان خدمات سلامت با این سازمان در زمینه ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی، گفت: در فرایند پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان، روز گذشته – سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ - در مجموع ۲۲۵۰ میلیارد تومان بابت بخشی از مطالبات این مراکز؛ به حساب ارائه‌دهندگان خدمات سلامت طرف قراداد این سازمان واریز شد.

وی در مورد جزییات این پرداخت افزود: ۱۲۸۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های خصوصی و دولتی طرف قرارداد پرداخت شده و همچنین بخشی از مطالبات مربوط به سهم سازمان هدفمندی (دارویار در تعهد دولت) نیز به سازمان مربوطه جهت پرداخت اعلام شده است.

اسلامی همچنین گفت: همچنین مطالبات دو ماه از عملکرد پزشکان طرف قرارداد که بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان است، به همراه یک ماه از مطالبات سایر مراکز خصوصی طرف قرارداد شامل پاراکلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های خصوصی به مبلغ ۶۷۰ میلیارد تومان و مطالبات پزشک خانواده به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: الباقی مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز ان‌شاءالله در آینده نزدیک از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تادیه خواهد شد.

گفتنی است سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان برای تأمین و ارائه خدمات درمانی به بیش از ۴۶ میلیون نفر افراد تحت پوشش خدمات درمانی این سازمان؛ علاوه بر امکانات درمانی ملکی خود مشتمل بر ۴۰۶ مرکز درمانی شامل ۷۹ بیمارستان و ۵ دی‌کلینیک ملکی با بیش از ۱۱هزار تخت فعال بیمارستانی در سراسر کشور، در بخش درمان غیرمستقیم نیز با ۱۲۴۸ بیمارستان و ۳۰۸۸ مرکز درمانگاهی و ۱۷ هزار و ۴۲ مرکز پاراکلینیک، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و غیردولتی و پزشک مستقل طرف‌قرارداد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • واریز بخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌ اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه