Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین تلسکوپ‌های تجاری‌سازی شده داخل کشور، با حضور فرماندار تبریز، رئیس شورای شهر تبریز، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی و اساتید دانشکده و پژوهشگاه فیزیک دانشگاه تبریز در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم سه تلسکوپ بازتابی ۸، ۶ و ۵.۴ اینچی تولیدی یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات نجومی فعالیت می‌کنند، رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیه قطعات و تجهیزات استفاده‌شده در این تلسکوپ‌ها شامل آینه‌ها، مقر، چشمی‌ها، بارلوها توسط این شرکت در داخل کشور طراحی و تولیدشده و به لحاظ کیفیت قابل‌رقابت با برندهای بزرگ تولید تلسکوپ در دنیا است. قیمت محصولات تولیدی این شرکت نصف نمونه‌های خارجی مشابه است و با گارانتی پنج ساله تعویض و تعمیر قطعات ارائه می‌شود. تلسکوپ‌های رونمایی شده در این مراسم توسط اساتید فیزیک و نجوم دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت و عملکرد و کیفیت آن‌ها تائید شد.

مهدوی، فرماندار تبریز در این مراسم از زحمات و خدمات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی درزمینهٔ حمایت از فناوران و کارآفرینان استان تقدیر و اقدامات مدیریتی و حمایتی پارک را در استان شایسته عنوان کرد.

وی خواستار برنامه‌ریزی‌های بیشتر در زمینهٔ حلقه اتصال سرمایه‌گذاران و فناوران شد و افزود: از ایده‌ها و طرح‌های ارائه‌شده در پارک بایستی در مسیر توسعه کشور استفاده کرد و امیدواریم در سال رونق تولید و شرایط ترحیمی فعلی با جذب و هدایت سرمایه‌ها به مسیر تولیدات فناور و دانش‌بنیان بتوانیم گام‌های مؤثر در راستای دست‌یابی به اقتصاد متکی بر دانش برداریم.

بازگرداندن طراح تلسکوپ از ترکیه

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم میزان حمایت مالی پارک از شرکت مذکور را ۸۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: مبتکر و طراح این تلسکوپ‌ها به دلیل عدم‌حمایت در داخل کشور به ترکیه مهاجرت کرده بود و با پیگیری‌های پارک علم و فناوری و اعلام آمادگی پارک برای حمایت از تولید این محصول در داخل کشور وی به کشور بازگشت و در مرکز رشد پارک مستقر شد و با حمایت‌های پارک این محصولات را به مرحله تجاری‌سازی رساند.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم،دکتر عبدالرضا واعظی در ادامه عنوان کرد: این تلسکوپ‌ها در آینده نزدیک به موتور جستجوگر تمام اتوماتیک و انواع فیلترها، نگهدارنده‌ها و تجهیزات دیگر الکترونیکی و مکانیکی مجهز خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تلسکوپ تجاري سازي دانشگاه تبريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، امروز در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 امید رضایی‌فر، مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم درباره ظرفیت های نظام دانشگاهی کشور در حوزه فناوری گفت: نظام دانشگاهی ایران به‌عنوان یک حلقه متصل به حوزه صنعت و فناوری، موفق به تربیت نیروی انسانی متخصص بسیاری در جهان فناوری شده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر، حدود بیش از ۳ میلیون دانشجو، در‌حوزه‌های مختلف درحال تحصیل هستند. از این میان حدود ۱۰۰ هزار نفر دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف جهان در‌ ایران تحصیل می‌کنند.

رضایی‌فر به اهمیت پارک‌های علم و فناوری در کشور اشاره کرد ‌و گفت: حدود ۶۰ پارک علم و فناوری در کشور درحال فعالیت هستند که در این پارک‌ها، ۱۲ هزار شرکت فناور در این فضا مستقر شده شده‌اند.

وی درخصوص گام‌های توسعه‌ای اکوسیستم فناوری در ایران توضیح داد: در حال حاضر به دنبال آن هستیم که بتوانیم تاثیرگذاری دانش در اقتصاد را در فضاهای فناورانه ایران توسعه بدهیم.

وی ادامه داد: منظور از توسعه دانش در حوزه اقتصادی، اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی به بازار و اقتصاد داخلی و بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: به‌طور حتم، حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در کشورهای مختلف با اهداف مشترک بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رضایی‌فر در پایان گفت: درحال حاضر به‌دنبال تشکیل اتاق مشترک بازرگانی و دبیرخانه‌ای برای اتصال هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی به بازار کشور های آسیای میانه از جمله کشور ازبکستان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • اولین اثر آذرنگاری ایران رونمایی شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند