Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@19:30:16 GMT

ناشنوایان هنرمند اردکان تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۴۶۵۱۹

ناشنوایان هنرمند اردکان تجلیل شدند

رئیس اداره بهزیستی اردکان روز پنجشنبه در این مراسم با اشاره به موفقیت‌های ناشنوایان در بخش‌های مختلف در جامعه گفت: امروز نیز با هدف تشویق این عزیزان جمعی از ناشنوایان موفق اردکان مورد تجلیل قرار گرفتند.
حمیدرضا پایدارفر با اشاره به خدمات توانبخشی بهزیستی به ناشنوایان از جمله پیشگیری از ناشنوایی و غربالگری شنوایی نوزادان و کاشت حلزون، افزود: ارائه خدمات شنوایی (سمعک، باتری، کمک هزینه کاشت حلزون)، آموزش‌های تربیت شنیداری و گفتار درمانی به فرزندان و اطرافیان ناشنوایان برای کیفیت بهتر زندگی از دیگر خدمات بهزیستی به این قشر از جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۸۳ ناشنوای اردکانی از خدمات بهزیستی شهرستان اردکان استفاده می کنند و یک مرکز خانواده و کودک ناشنوا وابسته به اداره بهزیستی اردکان نیز به کودکان دچار مشکلات شنیداری و گفتاری خدمات تخصصی ارائه می‌دهد.
پایدارفر گفت: در اجرای طرح غربالگری شنوایی در سال ۹۷ در شهرستان اردکان، ۲ هزار و ۱۵۵ نوزاد و کودکان مهدهای کودک مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد، ۲۶۲ نوزاد و کودک با شک به وجود مشکلات شنوایی شناسایی و برای پیگیری تشخیصی تکمیلی و مداوا به مراکز درمانی تخصصی معرفی شدند.
رئیس اداره بهزیستی اردکان هدف از غربالگری را کشف هر چه زودتر ناشنوایی یا کم‌شنوایی در نوزادان و شیرخواران دانست و افزود: در تمامی دستورالعمل‌های علمی، انجام اقدامات درمانی برای نوزادان مشکوک به کم‌شنوایی، در سنین زیر سه ماهگی توصیه می‌شود؛ چرا که مهارت‌های ارتباطی، درکی و زبانی کودکان بعد از سن ۶ ماهگی به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد موالید در این شهرستان تحت پوشش برنامه غربالگری شنوایی نوزادان قرار دارند و کارشناس شنوایی سنج موارد مشکوک به شنوایی را در طی یک دوره یک ماهه مورد بازبینی قرار داده و در صورت پاسخ ندادن به اقدامات درمانی به مراکز درمانی تخصصی برای درمان دقیق‌تر معرفی می‌نماید
پایدارفر برخی مشکلات ناشنوایان را نبود رابط، اشتغال، مسکن و کمبود بودجه دانست وی مشکل عمده این قشر را نبودن رابط خواند و یادآور شد: بهترین رابط ناشنوایان، فرزندان آن‌ها هستند که این فرزندان به عنوان یک ثروت آماده بهره‌برداری هستند.
در پایان این همایش با اهدا لوح تقدیر از هنرمندان گروه سرود ناشنوایان آوای _ سکوت اردکان قدردانی شد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/‏‬ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۶۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کامل در حال اجرا است.
او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ نوع  ریافتی از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.
رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.
طباطبایی گفت: والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • ارائه خدمات درمانی و دارویی رایگان در زنجان
  • بهره مندی ۱۷ هزار نفر از خدمات مشاوره مراکز بهزیستی در گلستان