Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از کارشناسان رسانه ای استان سیستان وبلوچستان بر ضرورت استقلال صداوسیما و عدم دخالت دولت در بودجه ریزی رسانه ملی تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  تهیه کننده سریال پرطرفدار شمبل و شاهی در سیستان وبلوچستان در گفتگو با عصرهامون گفت: سازمان صداوسیما یک ارگان کاملاً تخصصی و حرفه ای است و طبیعتاً افرادی که در آن تصمیم گیری می کنند نیز باید تخصص و ویژگی های لازم را داشته باشند که درباره مسائل پیش آمده میان دولت و رسانه ملی، بهتر است که کار به کاردان سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
محمد دین دشتی افزود: به دلیل مباحث فنی، زیرساختی و تخصصی که در رسانه ملی وجود دارد بهتر است که بودجه های این سازمان نیز به طور مستقل اختصاص یابد و دخالت دولت در این زمینه صحیح نیست چرا که معتقدم برخی از افراد دولتی دخیل در تعیین و تائید بودجه رسانه ملی درک صحیح و کاملی از این سازمان ندارند.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر بودجه های ملی و سازمانی که به صداوسیما تعلق می گیرد ضرورت دارد که دولت نیز از طریق استانداری ها این سازمان را مورد حمایت مالی و معنوی خود قرار دهند و شرط گذاری برای تصویب بودجه به هیچ وجه به صلاح نیست.
 
وی خاطرنشان کرد: این اقدام دولت ضربه سختی به تهیه کنندگان و تولید کنندگان برنامه های تلویزیونی به ویژه در استان هایی مانند سیستان و بلوچستان می زند چرا که آنها مستقیم با رسانه ملی ارتباط دارند و بودجه مورد نیاز را از صداوسیما اخذ می کنند که حذف یا کاهش بودجه بر کیفیت آثار تولیدی در صداوسیما نیز تاثیر منفی می گذارد.
 
تهیه کننده سریال شمبل و شاهی در ادامه داد: اگر بودجه رسانه ملی مستقل شود و دیگر دولت در تایید آن دخالتی نداشته باشد قطعاً روند برنامه سازی و ارائه خدمات نیز مطلوب تر شده و رشد چشمگیری پیدا می کند چرا که با تحقق این امر تمامی برنامه ها با تایید مستقیم افراد کارشناس، خبره و آگاه به امور جلو می رود.
 
وی تاکید کرد: به نظر من بهتر است نگاه ها به رسانه ملی تغییر پیدا کند  و سمت و سوی آن از سیاسی به جنبه های فرهنگی سوق داده شود و با همدلی و تعامل دو طرفه دولت و رسانه ملی شاهد رسانه ای پویاتر و فعال تر از گذشته باشیم.
 
خودتحریمی نیاز نیست
مدیرکل صداوسیما سیستان وبلوچستان هم به خبرنگار ما گفت: یکی از سریال های بسیار ارزشمند و حرفه ای که توانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند سریال گاندو است که بر اساس یک سری مستندات ساخته شده و کار هنر هم همین است که براساس مستندات فیلم بسازد.

محمود دولت کردستانی افزود: بحث تحریم صدا و سیما از طرف دولت وجود ندارد اما ممکن است گلایه مندی و اختلاف نظر باشد دولت هم طرح تحریم صدا و سیما را ندارد و امکان تحریم صدا و سیما هم وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به نگاهی که دولت به نقد و نقادی دارد قطعا توجه ویژه ای به رسانه، صداو سیما دارد به رسانه کمک خواهد کرد و رسانه هم در خدمت دولت خواهد بود.

کردستانی با اشاره به سوء استفاده دشمن از پیش آمدن اختلاف در کشور گفت: ما با دولت برادریم در زیر چتر نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم و هرگز اختلاف در کشور پیش نخواهد آمد و رسانه، صدا و سیما نگران تحریم نیستند.

مدیرکل صدا و سیما با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در زمینه خدمت به مردم خاطرنشان کرد: مردم در کنار مسئولین و مسئولین در خدمت مردم باید پاسخ گوی دغدغه ها و مشکلاتشان باشند.

وی در پایان گفت: از سوی دشمنان خصوصا آمریکا مورد تحریم قرار گرفتیم و در کشور نیاز به خود تحریمی نیست و خود تحریمی هم شکل نخواهد گرفت و با نگاه ارزشمند دولتمردان این مشکلات حل می شود و فرجام خوشی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۴۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداوسیما ادعای هک رد کرد

صدا و سیما ادعای هک شبکه خبر دو را رد و تاکید کرد که صوت پخش شده، بخشی از برنامه بوده است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان صدا و سیما اعلام کرد: صوتی که در زمان پخش زنده برنامه بزرگداشت شهدا در فسا از شبکه خبر دو پخش شده مربوط به یکی از بخش‌های این بزرگداشت بوده است.

صدا و سیما تاکید کرده است که هیچ صوت خارجی به سیگنال دریافتی از استان فارس اضافه نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی ؛ شایعه یا واقعیت
  • واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
  • سعید آقاخانی دستمزد نجومی گرفته؟ | واکنش تهیه کننده نون خ | او در تیم نویسندگان، کارگردانی و بازیگری است و برای ...
  • دستمزد نجومی سعید آقاخانی واقعیت دارد؟
  • افراد حاکم بر تلویزیون سرمایه‌ها را از بین بردند/ گفتگو
  • مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی گوینده پیشکسوت رادیو
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • واکنش صداوسیما به ادعای هک شدن
  • صداوسیما ادعای هک را رد کرد
  • صداوسیما ادعای هک رد کرد