Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، رژیم صهیونیستی، حدود ۲۸۰۰ شهروند فلسطینی را بازداشت کرده و همچنان به نقض حقوق اسیران فلسطینی در زندان‌های خود ادامه می‌دهد. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های فلسطینی،نظامیان رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی تا 30 ژوئن گذشته، 2759 فلسطینی از جمله 446 کودک و 76 زن را بازداشت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهادهای اسیران و حقوق بشری(شامل هیئت امور اسیران و آزادگان، باشگاه الاسیر فلسطینی، موسسه الضمیر در امور رسیدگی به اسیران و حقوق بشر) در گزارشی اعلام کردند شمار اسیران و بازداشت شدگان در زندان های اشغالگران تا تاریخ 30 ژوئن، به حدود 5500 نفر رسید که 43 نفر آنها زن و شمار اسرای کودک هم حدود 220 نفر بوده است.

مهمترین سیاست ها و اقدامات اشغالگران علیه اسیران فلسطینی

نظامیان رژیم اشغالگر قدس طی ماه ژوئن گذشته، 364 شهروند را بازداشت کردند که 160 نفر از آنها از ساکان قدس اشغالی، 56 نفر از ساکنان استان رام الله و البیره، 60 نفر از ساکنان استان الخلیل، 31 نفر اهل استان جنین، 40 نفر اهل استان بیت لحم، 25 نفر از ساکنان نابلس، 13 نفر اهل طولکرم، 9 نفر از اهالی استان قلقیلیه، پنج نفر از اهالی استان طوباس، پنج نفر از اهالی استان سلفیت، 9 نفر از ساکنان استان اریحا و هفت نفر از ساکنان نوار غزه بوده اند.

اعتصاب غذای فردی؛ اعتراضات مستمر

اسیران فلسطینی به مبارزه با سیاست های اشغالگران از طریق دست زدن به اعتصاب غذا در ماه ژوئن ادامه دادند.

اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زدند : احسان عثمان 21 ساله از اهالی شهرک بیت عور التحتا استان رام الله، جعفر عزالدین 48 ساله از استان جنین و پنج اسیر از اهالی شهر دور استان الخلیل از جمله دو برادر به نام های محمود الفسفوس 29 ساله و کاید 30 ساله به همراه غضنفر ابوعطوان 26 ساله، عبدالعزیز سویطی و سائد النموره که اعتصاب غذای آنها 12 روز طول کشیده است.

نهادهای حقوق بشری و رسیدگی به امور اسیران از افزایش اعتصاب غذای اسیران از ابتدای سال 2019 میلادی در اعتراض به بازداشت اداری خبر داده اند.

بی اعتنایی عمدی اشغالگران به وضعیت جسمانی اسیران بیمار

هیئت امور اسیران و آزادگان فلسطینی در گزارش روز چهارشنبه خود اعلام کرد اسیران بیمار و مجروح در زندان های اشغالگران با وضعیت جسمانی بی نهایت نگران کننده ای روبرو هستند و تعداد آنها روز به روز در سایه ادامه سهل انگاری عمدی اشغالگران در رسیدگی پزشکی به آنها در حال افزایش است.

این هیئت در گزارش خود به دو مورد بیماری در زندان عسقلان اشاره کرده است که یکی از آنها عثمان ابو خرج اسیر 48 ساله از اهالی شهرک الزبابده استان جنین است که وضعیت جسمانی وی در برهه اخیر وخیم شده است، وی از سال ها پیش دچار مشکلات قلبی و التهاب کبدی ناشی از سرنگ آلوده ای بوده است که پزشکان صهیونیست علیه وی به کار برده بود و این اسیر همچنان نیاز به رسیدگی پزشکی بالایی است.

همچنین یک اسیر فلسطینی از اهالی اردوگاه الامعری استان رام الله به نام لؤی نمر با مشکلات بهداشتی متعددی دست به گریبان است و از افزایش قند و فشار خون رنج می برد و با وجود درد شدید، اداره بازداشتگاه عسقلان تنها به ارائه داروی آرامبخش اکتفا می کند.

نعیم العصا دیگر اسیر فلسطینی از اهالی شهرک العبیدیه استان بیت لحم در زندان النقب با وضعیت جسمانی بسیار وخیمی روبرو است و از سال 2010 از مشکلات معده ناشی از ضرب و شتم و شکنجه به دست اشغالگران در جریان بازجویی رنج می برد و مشخص شد که دچار پارگی دیوار معده و التهاب شدید در روده است، ولی اداره زندان النقب چندان به وضعیت وخیم جسمانی وی توجه نکرده و تنها به دادن داروی آرامبخش به وی اکتفا کرده اند.

مورد دیگر مربوط به بشار شواهنه اسیر فلسطینی از اهالی شهرک السیله الحارثیه در غرب جنین است که در زندان جلبوع بازداشت است و با وجود خونریزی دائمی و نیاز به عمل جراحی با بی اعتنایی آشکار مدیریت این بازداشتگاه رژیم صهیونیستی روبرو شده است.

حلوه حماره اسیر 26 ساله فلسطینی از ساکنان شهرک حوسن بیت لحم هم طی برهه اخیر با وضعیت جسمانی وخیمی روبرو بوده و از دردهای شدید در ناحیه شکم رنج می برد و مورد بی اعتنایی آشکار اداره زندان الدامون قرارداشته است.

حمامره سه سال پیش هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شدت مجروح شده بود.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه الجزیره تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست بامداد امروز به منطقه بیت امر در شمال الخلیل یورش بردند. منابع محلی نیز از حمله عناصر متجاوز به روستای المغیر واقع در شمال شرق رام الله خبر دادند.

این منابع تصریح کردند که درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران در ورودی منطقه بیت امر به وقوع پیوست و متجاوزان به صورت گسترده از گازهای اشک آور استفاده کردند.

گردان‌های قدس نیز اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی با عناصر صهیونیست در محور رفیدیا درگیر شده و آنها را به گلوله بستند.

نظامیان صهیونیست همچنین به منطقه بیرزیت در شمال رام الله یورش برده و تعدادی از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

خانه‌های شهروندان فلسطینی در خیابان التعاون واقع در نابلس نیز شاهد حمله عناصر صهیونیست و تفتیش این خانه‌ها بودند.

در جریان حمله متجاوزان به منطقه بیتا در نابلس نیز درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و اشغالگران به وقوع پیوست.

کد خبر 6096782

دیگر خبرها

  • کشته شدن یک اسیر دیگر صهیونیست در غزه+فیلم
  • حماس آماده تبادل هر سرباز زن اسیر اسرائیلی با ۵۰ اسیر فلسطینی است
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • جزئیات توافق پیشنهاد شده به حماس؛ آزادی ۲۰ فلسطینی در مقابل ۱ نظامی زن اسرائیلی
  • مفاد جدید آتش‌بس منتشر شد/ آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی
  • مفاد جدید آتش‌بس در غزه منتشر شد/ آزادی ۱۰۰۰ فلسطینی مقابل ۳۳ اسیر صهیونیست
  • تاکید مقاومت فلسطین بر کارشکنی اشغالگران در مذاکرات/ الرشق رژیم صهیونیستی را تهدید کرد
  • عملیات ترکیبی رزمندگان فلسطینی در نبرد ۱۵ ساعته با اشغالگران
  • ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حمله مجدد نظامیان صهیونیست
  • مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد