Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو منطقه ویژه اقتصادی و مبتنی بر فناوری‌های برتر در استان داریم که برای جذب سرمایه‌گذاری در آنها نیازمندیم تا از آب، برق و گاز بهره‌مند شود گفت: این خدمات در مناطق ویژه اقتصادی همدان وجود ندارد. ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: حرف اول در این عرصه را اجرای به موقع پروژه‌ها می‌زند چرا که اتمام این پروژه‌ها کمک می‌کند کشور در منطقه و از درون سر پای خودش بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اجرای به موقع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند بخشی از مشکلات کشور برطرف شود افزود: اگر بخواهیم رونق خوبی در عرصه کشاورزی و صنعت استان رخ دهد لازم است شرکت‌های خدمات‌رسان گاز،  آب و برق با اجرای پروژه مشترک، تمام مناطق اقتصادی استان را تحت پوشش قرار دهند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه دو منطقه ویژه اقتصادی و مبتنی بر فناوری‌های برتر در استان داریم که برای جذب سرمایه‌گذاری در آنها نیازمند هستیم تا از نعمت آب، برق و گاز بهره‌مند شوند گفت: متاسفانه این خدمات در مناطق ذکر شده وجود ندارد و همین سبب می‌شود در جذب سرمایه‌گذار موفق نباشیم.

وی با اشاره به اینکه استان همدان از سال‌ها پیش در بخش گاز محور غرب کشور بوده افزود: با وجود این ظرفیت در استان هنوز گاز به مناطق اقتصادی استان نرسیده است و در بخش آب نیز با وجود تصویب خط انتقال بخشی از پساب فاضلاب همدان به مناطق ویژه اقتصادی این پروژه محقق نشده است.

انتقاد حجت‌الاسلام ذوالنور به کیفیت جلسات اقتصاد مقاومتی در قمقم|موانع عدم اجرای برخی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید بررسی شودیاسوج|حمایت از شرکت‌های دانش بنیان یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است

حاجی بابایی با بیان اینکه در بخش منطقه ویژه گردشگری نیز ما به یک طرح گردشگری کامل احتیاج داریم تا بتوانیم تمام سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت هدایت کنیم، عنوان کرد: لازم است اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و اوقاف یک پروژه گردشگری برای امامزاده حسین بن علی(ع) معروف به شاهزاده حسین(ع) تهیه کنند تا ما بتوانیم با اجرای این پروژه به قطب پنجم مذهبی کشور تبدیل شویم.

وی خطاب به مسئولان استان گفت: باید احداث بیمارستان هزار تختخوابی و اتمام هر چه سریع‌تر بیمارستان اکباتان را با جدیت پیگیری کرده در عرصه توسعه راه‌های مواصلاتی نیز پیگر پروژه ها باشید یعنی حالا که اعتبار لازم برای ایجاد راه مراد بلاغی در نظر گرفته شده  است هر چه سریع‌تر این جاده را احداث کنید.

نماینده مردم همدان در مجلس از تخصیص 8 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری استان خبر داد و بیان کرد: لازم است این پروژه نیز به سرعت در عرصه کشاورزی استان اجرایی شود هر چند هم اکنون استان در این عرصه شرایط خوبی دارد.

وی بیان کرد: استان همدان توانسته چهار استخر مدرن که شامل سه استخر برای بانوان و یک استخر برای آقایان است را تکمیل کند به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم جهت امیدآفرینی در جامعه این چهار پروژه بزرگ توسط وزیر ورزش و جوانان در استان افتتاح شود.

انتهای پیام/ح

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۰۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  وزیر اقتصاد در پایان همایش دو روزه مناطق آزاد و اقتصادی کشور با حضور مدیران این مناطق و وزیر اقتصاد در مشهد گفت: تعیین هدف گذاری کمی و کیفی که تا پایان سال هر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس ارزش شاخص و معیار‌های دیگر در در زمینه تجارت، سرمایه‌گذاری، ارتقای فناوری و تولید محصولات، فتح بازار‌های جدید صادراتی موفق بودند و پیش رفتن این هدف گذاری را از دبیرخانه مناطق آزاد و اقتصادی مطالبه می‌کنیم و باید در دستور کار دبیرخانه باشد.

خاندوزی افزود: ما باید برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یک برنامه جمعی باید داشته باشیم که اصلاح قانون از سمت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شروع و به مجلس شورای اسلامی می‌رسد.

وی گفت: مشکلاتی از قبیل مسائل مالیاتی و گمرکی این مناطق که بدون اجازه قانونگذار حل و فصل نمی شود و ما دستورالعملی تهیه و از مجلس شورای اسلامی مطالبه می‌کنیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هم در ادامه گفت: در کشور ۴۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی داریم که سهم بالایی در اقتصاد کشور دارند و یک سوم صادرات غیر نفتی کشور از این مناطق است

عبدالملکی افزود: ۸۰ درصد کل ترانزیت کشور از این مناطق هست و در واقع در رشد اقتصادی کشور نقش مهمی دارند

وی گفت:  سال گذشته مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری رشد ۴ برابری، در سرمایه‌گذاری محقق شده رشد سه برابری که به ۱۳۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری رسیدیم.

دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: امسال هم همچون پارسال ۱۰۰۰ بسته سرمایه‌گذاری جدید را تا پایان سال خواهیم داشت در نمایشگاه که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود ۲۰۰ تا از این بسته‌ها رونمایی می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد.

عبدالملکی گفت: هر بسته سرمایه‌گذاری شامل سه بخش است که بخش اول مطالعات امکان سنجی اقتصادی اولیه انجام شده بخش دوم هر بسته زیرساخت‌های مورد نیاز است اعم از زمین آب و برق و گاز و دسترسی اینهایی که برای هر طرح آماده شده و بخش سوم وزن آن فعالیت و این سرمایه‌گذاری که به صورت بی‌نام صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب