Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:15:21 GMT

آموزش همگانی برای حفظ جان و مال افراد ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۲۴۳۶

آموزش همگانی برای حفظ جان و مال افراد ضروری است

سرهنگ فاتحی با اشاره به اهمیت آموزش همگانی برای حفظ جان و مال افراد،گفت: آموزش همگانی برای حفظ جان و مال افراد جامعه از فعالیتهای معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازسنندج، سرهنگ عبدالله فاتحی امروز(27تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سنندج برگزارشد،گفت: آموزش همگانی برای حفظ جان و مال افراد جامعه از دیگر فعالیت های معاونت اجتماعی نیروی انتظامی است که رسانه ها می‌توانند در این زمینه بیشتر از گذشته این معاونت را یاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیشتر جرائم مالی به دلیل جهل مالباخته در رابطه با نگهداری مال است از تمام رسانه های استان درخواست  میکنیم که در انتشار هشدارهای پلیسی بیشتر به پلیس یاری برسانند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان اذعان کرد:همچنین 200 مورد جلسات آموزشی برای جوامع هدف شامل مدارس، مهد کودک‌ها، ادارات، مساجد و اصناف برگزار کردیم که هشت هزار نفر در این جلسات شرکت کردند و این نشان دهنده رغبت بیشتر  افرادبه جلسات آموزشی است.

 

وی در ادامه با اشاره به مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان افزود: این مرکز مشاوره معاونت اجتماعی همه روزه پذیرای مراجعین است اما مردم می‌توانند در روزهای زوج بعدازظهرها هم به این مرکز مراجعه کنند.

سرهنگ فاتحی افزود: یک هزار و ۹۵۰ نفر از فروردین تا اواخر تیر امسال به مراکز مشاوره پلیس در استان کردستان مراجعه کرده اند.

 

وی تصریح کرد: از این تعدادمراجعینی که امسال به مراکز مشاوره فرماندهی انتظامی کردستان مراجعه کردند یک هزار و ۷۵۵ مورد به مصالحه انجامیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان افزود: بیشتر این مراجعات در حوزه اختلافات خانوادگی بود که با پیگیری و برگزاری چندین جلسه به جلوگیری از افزایش طلاق و عدم مراجعه به دادگستری منجر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توزیع پنج هزار بسته آموزشی بین شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های آموزشی، برپایی ۵۸ نمایشگاه، تدوین و چاپ فصلنامه آموزشی و توزیع آن بین مناطق حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان بوده است.

 

گفتنی است،شماره تماس ۲۱۸۲۳۴۰۰ مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان به صورت تلفنی پاسخگو است،این مرکز مشاوره آرامش در خیابان فلسطین سنندج آماده ارائه مشاوره های رایگان در حوزه‌های مختلف به مراجعین محترم است.

 

 

پایان پیام/181

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام رضا ع دهه کرامت شیراز سازمان بهزیستی اردبیل روزنامه شورای نگهبان خراسان جنوبي جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان افراد جامعه حفظ جان و مال آموزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی

بازدید از مرکز آموزش فرهنگ شهروندی ناحیه غرب شهرکرد با حضور مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد انجام شد.

اکبر ایازی در این بازدید گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار مرکز آموزش فرهنگ شهروندی در مهدیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

ایازی اظهار کرد: تعداد ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و... را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، اضافه کرد: امسال در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و... اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

ایازی ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان از ادارات فعالی است که به صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی گفت: با راه‌اندازی این مجموعه در شهر شهرکرد شاهد اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار و نتیجه‌بخش هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان