Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:05:45 GMT

۱۲۰۰ بازی بومی، محلی در کشور ثبت شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۲۶۶۵

۱۲۰۰ بازی بومی، محلی در کشور ثبت شده است

به گزارش ایرنا، مهدی میرجلیلی روز پنجشنبه در آئین افتتاح جشنواره بازی‌های بومی، محلی بسیجیان کشور در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این جشنواره ۲ روزه به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار ستار اورنگ تنها شهید مدافع حرم استان برگزار می‌شود.

وی افزود: معرفی و شناساندن هر چه بیشتر آداب و رسوم اقوام مختلف کشور و ایجاد وحدت و همدلی روزافزون بین آنها از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ورزش بسیج کشور بیان کرد: ۱۹۵ ورزشکار بسیجی مرد از ۱۵ استان کشور در این جشنواره حضور دارند و به صورت تیمی و انفرادی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

میرجلیلی عنوان کرد: استان‌های حاضر در این جشنواره شامل کهگیلویه و بویراحمد، فارس، اصفهان، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمانشاه، همدان، یزد، قزوین، کرمان، مازندران، زنجان، لرستان و مرکزی است.

وی ابراز داشت: ورزشکاران شرکت کننده در این جشنواره در رشته‌های کشتی محلی، طناب کشی، هفت سنگ، دال پلان، چوب کشی، الختر، رش طول و لی لی به مصاف یکدیگر می‌روند.

۷۵۳۵/۶۱۱۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دست سازه ها در بجنورد

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت:این جشنواره به مدت یک روز برای حمایت از دست سازه‌های دانشجویان و همچنین معرفی ورزش‌های بومی و محلی برگزار شد.
عبدی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۱۰غرفه و دو سیاه چادر برگزار شد افزود:بازی‌های بومی همچون هفت سنگ، دوز، لی لی، لنگ و دال پلان با حضور دانش آموزان و دانشجویان بود.
حمایت از کسب و کار‌های دانشجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره بود.

{$sepehr_media_11062038_600_350 }

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد