Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ارجاع پرونده ها به کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری مجوزی برای تخلفات ساخت و سازی شهری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اردبیل، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص اجرای نظارت بر ضوابط شهری تشریح کرد: با توجه به بازدیدهای انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل، احداث ساختمان برخلاف ضوابط فنی و شهرسازی در شهر اردبیل به صورت چشمگیری افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف باقرزاده افزود: با توجه به اینکه این تخلفات در بسیاری از موارد توسط ناظرین ساختمانی و بازرسین ماده 35 قانون نظام مهندسی این اداره کل جهت جلوگیری از ادامه و توقف عملیات ساختمانی به شهرداری گزارش می شود ولی علیرغم تلاش شهرداری برای توقف و جلوگیری از انجام این تخلفات با توجه به توجیه اقتصادی بالا و منفعت سازندگان از این تخلفات و عدم توانایی شهرداری در جلوگیری از ادامه کار، هیچگونه توقفی در ساخت و ساز صورت نمی پذیرد و پس از مدتی که ساختمان به مرحله پایانی از احداث رسید و تخلف تثبیت شد، مالک خود جهت تعیین تکلیف تخلف انجام شده به شهرداری مراجعه و پس از ارجاع پرونده به کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری ها و صدور حکم ابقا با پرداخت جریمه توسط مالک (که درصد بسیار پایینی از سودی است که از تخلف حاصل شده است) در ادامه تخلف قانونی می شود . 

باقرزاده با اشاره به اینکه متاسفانه ارتکاب این تخلفات در ساخت و سازها، به صورت امری نهادینه و فراگیر درآمده است، افزود: با ادامه این روند اعمال ضوابط شهرسازی و فنی که حاصل تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی و آیین نامه‌ها و ضوابط فنی است به هیچ عنوان امکانپذیر نخواهد بود. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مطابق قانون مرجع صدور پروانه ساختمانی و جلوگیری از انجام تخلف، صرفا شهرداری‌ها هستند پیشنهاد می‌شود تمهیدات لازم توسط شهرداری‌ها جهت جلوگیری از ادامه کار به محض وقوع تخلف و گزارش آن در سطح وسیع و قاطعیت بیشتری انجام شود و در کمیسیونهای ماده صد، با رای به تخریب اضافه بنا و اخذ جریمه‌های سنگین، ترتیبی اتخاذ شود هزینه تخلف نسبت به سود متخلفین بیشتر شده و توجیه اقتصادی خود را از دست بدهد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آیین نامه راه و شهرسازی استان ساخت و ساز شهرداری قانون قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی جنتی، رئیس هیأت اجرایی حزب اعتدال و توسعه در اولین نشست هم اندیشی سران حزب که با هدف اتخاذ تصمیم های کلان و راهبردی در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای ارشد و دبیران استانی برگزار شد، ضمن انتقاد به نحوه اعمال خشونت در برخورد با زنان بی حجاب و برخوردهای گزینشی و جانبدارانه برخی از نهاد های قدرت اظهار نمود: متأسفانه افرادی که خودی محسوب می شوند، هرگونه تخلف آنان نادیده گرفته می شود، ولی کسانی که غیر خودی نامبرده می شود کمترین تخلف مطبوعاتی آنان نیز موجب احضارشان به دادسرا می شود.

وی گفت: اتفاقات اخیر در مورد امام جمعه تهران و نادیده گرفتن تخلفات ایشان که نوعی دهن کجی به مردم یکی از این موارد است و ده ها مورد دیگر نیز از تخلفات و موارد غیر قانونی وجود دارد که با آن برخوردی صورت نگرفته است.

وی افزود: متأسفانه فساد در کشور به صورت نهادینه و سیستماتیک در آمده و از نظر شفافیت ایران در رتبه آخرین کشور های عضو سازمان ملل متحد قرار دارد. ناکارآمدی و بی توجهی به مشکلات اساسی مردم از جمله وجود تورم افسار گسیخته موجبات نارضایتی اقشار مختلف مردم را پدید آورده است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902213

دیگر خبرها

  • آماده‌باش گروه های خدمت رسان شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان برای رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده‌باش گرو های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • کنایه علی جنتی به افشای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل/ نادیده گرفتن تخلفات صدیقی نوعی دهن کجی به مردم است
  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • پیگیری برای ارائه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می‌کند
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان