Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- براساس آمار‌ها کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانکهاو مؤسسات اعتباری در پایان اسفند ماه سال ۹۷ بالغ بر ۲۰۶۷۳.۴ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۹۶ افزایش ۲۵.۶ درصدی داشته است. تاریخ انتشار: 10:29 - 28 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۴۱۰۳ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانکهاو مؤسسات اعتباری در پایان اسفند ماه سال ۹۷ بالغ بر ۲۰۶۷۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به پایان سال قبل با افزایش ۲۵.۶ درصدی معادل ۴۲۰۹.۳ هزار میلیارد ریال رشد داشته است.   در این بین وضعیت سپرده‌های بانکی در اشتان‌های کشور حاکی از آن است که بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۳۱۸.۷ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهکیلویه و بویر احمد معادل ۵۵.۲ هزار میلیارد ریال بوده است.   لازم به ذکر است که مانده کل تسهیلات ریالی و ارزی در بانک‌ها بالغ بر ۱۵۰۹۰.۲ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال ۹۶ بالغ بر ۲۵۰۳.۱ هزار میلیارد ریال معادل ۱۹.۹ درصد افزایش داشته است.    همچنین بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۹۷۵۲.۱ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهکیلویه و بویر احمد معادل ۵۱.۸ هزار میلیارد ریال بوده است.   گفتنی است نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۳ درصد بوده که نسبت به پایان سال ۹۶، به میزان ۴.۱ واحد درصد کاهش داشته است    از طرفی نسبت تسهیلات به سپرده‌ها در استان تهران ۹۴.۹ درصد و استان کهکیلویه و بویر احمد ۱۰۵.۶ درصد را نشان می‌دهند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تسهیلات سپرده ها بانک مرکزی ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟

به گزارش جام جم آنلاین، بانک مرکزی ۲۷ اسفندماه سال ۱۴۰۲ مصوب کرد تا سقف برداشت از حساب‌های مشتریان حقیقی بانک‌ها بصورت غیر حضوری روزانه از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان و ماهانه به ده میلیارد ریال افزایش یابد. 

بانک‌ها و‌موسسات اعتباری یک ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرایی فرصت داشتند و بانک مرکزی تاکید کرده بود تا پایان فروردین ماه زمان برای این مهم تعیین شده است.

اطلاعات جدید دریافتی خبرنگار تسنیم از بانک مرکزی نشان میدهد، بخشنامه اجرایی افزایش سقف برداشت از حساب مشتریان حقیقی بانک‌ها به مدیران بانک‌ها ابلاغ شده و این بخشنامه هم اکنون اجرایی شده است.

برهمین اساس، مبلغ برداشت از طریق غیرحضوری از کلیه حساب‌های غیرتجاری متعلق به مشتریان حقیقی بانک‌ها تا ۲۰۰ میلیون تومان به صورت روزانه و ده میلیارد ریال بصورت ماهانه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱/ تامین ارز کالا‌های اساسی و دارو در ۳۴ روز گذشته از مرز ۶۳۶ میلیون دلار گذشت
  • سقف برداشت از حساب های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی/ سقف برداشت از حساب‌های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟ | ابلاغیه جدید بانک مرکزی