Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا ابرار خرم، معاون شهردار همدان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،با بیان این که شهرداری به عنوان یک نهاد مردمی بخش عمده درآمد خود را از عوارض شهروندان تأمین می‌کند، افزود: ۶۰ درصد از بودجه سالیانه شهرداری همدان صرف عمران و آبادانی شهر می‌شود و ۴۰ درصد نیز به بودجه جاری اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۱۲ میلیارد تومان از بودجه سالانه شهر همدان برای ساخت و نگهداری فضای سبز هزینه می‌شود.

ابرارخرم اظهار داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور در سال گذشته شهرداری‌ها با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم کردند؛ با اینحال شهرداری همدان موفق شد ۸۳ درصد از بودجه سال ۹۷ خود را محقق کند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار همدان بیان کرد: در بحت تحقق بودجه شهرداری همدان در سال ۹۷ از شهرداری‌های برتر کشور بود و حتی در این امر رتبه همدان از رتبه شهر‌های اراک و کرج که شهر‌هایی صنعتی هستند بالاتر بود.

وی با اشاره به این که بودجه سال ۹۸ شهرداری همدان در سال ۹۸ نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته گفت: امسال بودجه شهرداری همدان که توسط شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده در حدود ۸۰۵ میلیارد تومان است.

ابرار خرم اظهار داشت: ۸ درصد از این بودجه از محل ارزش افزوده تامین می‌شود. ۲ درصد از آن اعتبارات استانی است و ۹۰ درصد مابقی از محل پرداخت عوارض شهروندان تامین می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار همدان با اشاره به این که برای تحقق بودجه، شهرداری نیاز به مشارکت شهروندان همدانی در پرداخت عوارض دارد تاکید کرد: تحقق ۸۳ درصدی از بودجه شهرداری همدان در سال گذشته حاکی از آن است که شهروندان همدانی در بحث پرداخت عوارض همکاری ومشارکت مناسبی با شهرداری داشتند و نسبت به آبادانی شهر خود احساس مسئولیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر شهر همدان در بین شهر‌های زیبا و تمیز کشور قرار دارد، از سرانه فضای سبز مناسبی برخوردار است و عملیات‌های عمرانی نیز درجای جای شهر اجرا می‌شود به دلیل مشارکت شهروندان و حس مسئولیت‌پذیری آن‌ها است.

ابرار خرم با بیان این که ۴۰ درصد از بودجه سالانه شهرداری به هزینه‌های جاری اختصاص دارد، اظهار داشت: سالانه ۳۵ میلیارد تومان از بودجه شهرداری همدان صرف نگهداری شهر و ارائه خدمات شهری می‌شود.

وی عنوان کرد: ۱۲ میلیارد تومان از بودجه سالانه شهر همدان هم صرف ایجاد و نگهداری فضای سبز می‌شود و ۶۰ میلیارد تومان نیز برآورد بودجه آسفالت معابر شهر است.
انتهای پیام/ج

۶۰ درصد از بودجه شهرداری مربوط به بخش عمرانی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از مهم‌ترین عوامل در پیشرفت و توسعه استان است که در این راستا تاکنون ۵ هزار نفر آموزش دیده اند اما این رقم کافی نیست و باید افراد بیشتری برای کار در این حوزه تربیت شوند.

محمد کرمی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری منطقه سیستان که در دانشگاه زابل برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم همچنین تبریک روز کارگر اظهار کرد: مقام و منزلت دو قشر معلم و کارگر در اسلام بی‌نظیر است و ائمه اطهار نیز احادیثی در باب اهمیت نقش این دو قشر به یادگار گذاشته‌اند.

وی افزود: رشته‌های دانشگاهی باید متناسب با شغل و علاقه افراد باشد چرا که باید با استفاده از نیروهای متخصص و بومی بتوانیم آینده سیستان و بلوچستان را بسازیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دانشگاه باید به صورت مداوم دنبال نوآوری باشد که البته این امر جزو رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها به شمار می‌آید.

وی افزود: بازار کار نیازمند افراد توانمند و مهارت دیده است لذا دانشجویان و دانش آموزان باید به دنبال مهارت آموزی باشند چرا که جوانان ما باید از هم اکنون وارد بازار کار شوند.

کرمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با کسب پشتیبانی علمی به صورت مداوم با دانشگاه ها و شرکت‌های دانش بنیان ارتباط داشته باشند.

وی ادامه داد: راه‌اندازی کریدور ارتباطی با توجه به موقعیت جغرافیایی استان از مزیت‌های سیستان و بلوچستان نسبت به سایر مناطق است که باید از ظرفیت های موجود برای توسعه تجارت و افزایش صادرات بهره‌گیری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا پروژه راه آهن زاهدان - چابهار به سرعت بهره‌برداری شود چرا که راه آهن می‌تواند موجب ایجاد تحول در منطقه گردد.

کرمی خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید مردم را در پروژه های مربوط به شهر مشارکت دهند چراکه این مردم دارای  قدرت عظیمی هستند که می‌توانند موجب ایجاد تحول در جامعه شوند.

وی تاکید کرد: وظیفه دستگاه اجرایی تسهیل روند سرمایه‌گذاری است لذا نباید هیچ مانعی برای دادن مجوز به سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • اعتبارات طرح‌های آبرسانی دو سال اخیر استان مرکزی با بودجه عمرانی ۱۰ سال استان برابری می‌کند
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود