Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@14:27:32 GMT

رشد ۴۵ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۷۶۸۹

رشد ۴۵ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان غربی

جلیل نوری، رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد آذربایجان‌ غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: طی سه ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیارد و ۷۳۵ میلیون تومان زکات توسط مردم مومن و نیکوکار استان ثبت شده که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ۹۱ درصد از زکات ثبت و ضبط‌شده در راستای رفع مشکلات متعدد مددجویان از جمله تهیه جهیزیه، درمان، کمک‌های تحصیلی، آزادی زندانیان، تهیه مسکن و رفع نیازهای معیشتی هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد آذربایجان ‌غربی افزود: ۹ درصد از زکات ثبت و ضبط‌شده در راستای اجرای طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی با اشاره به میزان زکات فطریه ثبت شده تصریح کرد: طی سال جاری بیش از هشت میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان زکات فطریه مردم آذربایجان‌ غربی در سیستم مشارکت ثبت شده است.

نوری با اشاره به مشارکت چشمگیر مردم نیکوکار آذربایجان ‌غربی در پرداخت زکات خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار مهاباد طی سه ماهه نخست سال جاری با پرداخت یک میلیارد و ۷۳۶  میلیون تومان زکات، در این فریضه الهی پیشرو هستند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل شوراهای زکات روستایی بیان کرد: به‌منظور ترویج فرهنگ زکات، یک‌هزار و ۸۶ شورای زکات در روستاهای استان تشکیل شده و کمیته امداد در تلاش است تعداد این شوراها را در سال جاری افزایش دهد.

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد آذربایجان‌ غربی بیان کرد: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های استان جهت جمع‌آوری زکات، فعال‌کردن هرچه بیشتر شوراهای زکات شهری و روستایی استان و هزینه‌کرد مناسب زکات جمع‌آوری شده در راستای رفع مشکلات نیازمندان از مهم‌ترین اهداف حوزه زکات کمیته امداد آذربایجان ‌غربی در سال جاری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید کمیته امداد استان در راستای عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با ترویج فریضه الهی زکات اهتمام ویژه‌ای دارد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن زکات کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۷۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها