Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:50:08 GMT

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۱۳۵

محورهای خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر

امام جمعه موقت بوشهر گفت: جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرد در صورتیکه کشور های عضو به هیچیک از تعهدات خود عمل نکردند.

حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه های نماز جمعه بوشهر بااشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با روحانیون افزود: در این شرایط اروپائیان با روحیه متکبرانه ای که دارند همواره از جمهوری اسلامی ایران توقع دارند به برجام متعهد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دزدی دریایی انگلستان و توقیف کشتی نفت کش ایرانی بیان کرد: ایران با تمام توان خود جواب دندان شکنی به این اقدام انگلستان می دهد.

هاشمی با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله به مناسبت سالگرد جنگ ۳۳ روزه اضافه کرد: هشدار رهبر حزب الله لبنان در وارد شدن به الجبیل در صورت هرگونه تجاوزی از سوی رژیم صهیونیستی لرزه بر تن آنان انداخت.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: این سخن رهبر حزب الله لبنان بیانگر این است که نیروی مقاومت تنها با موشک مبارزه نمی کند بلکه با قدرت نظامی که دارد این رژیم غاصب را به عصر حجر می کشاند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت حمایت ائمه جمعه از جهت گیری های انقلاب در جامعه افزود: امام جمعه پدر معنوی همه جامعه است برهمین اساس باید همه را مورد توجه قرار دهد.

هاشمی اظهار کرد: وظیفه ائمه جمعه دفاع و کمک کردن به همه تشکل های انقلابی و جریان‌هایی که در مسیر منویات نظام، امام راحل و رهبر معظم انقلاب گام برمی دارند، است.

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: انتقاد امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه جز با هدف اصلاح امور، استحکام نظام و برطرف کردن گرفتاری مردم نیست.

وی گفت: آنچه جامعه امروز به آن نیاز دارد رعایت تقواست و ائمه جمعه باید مصادیق این اصل را در خطبه های نماز جمعه برای مردم تبیین کنند.

هاشمی اضافه کرد: رعایت تقوا در فضای مجازی از جمله الزامات و ضرورت‌هایی است که جامعه باید به آن توجه داشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهر بیان کرد: رواج دروغ، تهمت و افترا در فضای مجازی از جمله گرفتاریهای فضای مجازی است که امروز جامعه با آن روبه رو است.

هاشمی برضرورت رعایت تقوا در مسائل خانوادگی، در رابطه زوجین، معامله و کار و جلوگیری از اسراف در عروسی ها و عزاداری ها در سطح جامعه تاکید کرد.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد امید و نشاط در جامعه و تقویت روحیه خلاقیت و ابتکار در جامعه تاکید کرد.

۶۰۴۷

کنگان

بوشهر - ایرنا - امام جمعه کنگان گفت: خادمان نهاد نماز جمعه راهبردهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار داده و آنها را عملیاتی کنند.

حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه های نماز جمعه کنگان افزود: اهمیت و جایگاه نماز جمعه بعنوان پایگاهی سیاسی و عبادی باید برای مردم تبیین شود.

وی اضافه کرد: رواج دروغگویی، تهمت و شایعه در فضای مجازی از جمله گرفتاری های جامعه است و رعایت تقوا در این بخش مهمترین نیاز جامعه به شمار می رود.

محمودی نا امید کردن مردم بویژه نسل جوان را ظلم به نظام و مردم معرفی کرد.

وی گفت: گاهی یک منکر و مشکلی بزرگ با وجود پیگیری ها حل نمی شود، بیان این موارد در نماز جمعه ایراد ندارد اما نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاه های دولتی، قضایی یا مراکز دیگر آنرا در خطبه ها مطرح کرد چرا که تاثیر مثبت ندارد و موجب افزایش شکاف ها و اختلاف ها می شود و مردم را دچار تشویش می کند.

امام جمعه اظهار داشت: انتقاد کردن با هدف اصلاح امور نباید منجر به تفرقه افکنی و اختلاف در بخشهای مختلف حاکمیت شود.

محمودی ضمن خیرمقدم به استاندار بوشهر در نماز جمعه گفت: مردم انتظار دارند که شهرستان کنگان در همه شاخص ها به صورت خاص دیده شود.

۷۲۰۸

گناوه

گناوه - ایرنا- امام جمعه گناوه گفت: یکی از محورهای مهم رهنمودی رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه سراسر کشور حمایت از جهت گیری ها و جریان های انقلابی بود.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر گناوه افزود: روی خوش نشان دادن به همه جریان ها و جهت گیری های انقلابی سایر جناح ها نباید از دید امام جمعه محو شود.

وی اظهار کرد: تقویت جریان های انقلابی تنها راه پیشرفت و توسعه کشور و رسیدن به اوج تکامل است و هر گونه کوتاه آمدن برای کشور ضرر دارد.

امام جمعه گناوه ادامه داد: امروز دشمن با استفاده از تبلیغات رسانه ای برای ناامید کردن مردم بخصوص جوانان از انقلاب و نظام برنامه ریزی می کند که باید با هوشیاری مراقب این توطئه ها استکبار جهانی بود.

وی گفت: امام جمعه محور و پدر معنوی یک شهر است و نقش مهم هدایت گری را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: سخنان دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سالروز پیروزی جنگ ۳۳ روزه در برابر رژیم صهیونیستی هشداری برای آن رژیم و حامیانش بود که به فکر تعرض به سرزمین ایران اسلامی نباشند.

وی گفت: دشمنان و رژیم غاضب اسرائیل اگر قصد جنگ علیه ایران داشته باشد بهای آن را تمام کشورهای منطقه خلیج فارس باید بپردازند.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نابودی اسرائیل غاصب را به مردم بشارت دادند سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله نیز بر آن تاکید کرد که در آینده نزدیک محقق می شود..

۶۱۶۴

برازجان

بوشهر- ایرنا- امام جمعه برازجان گفت: مانع تراشی و استفاده نکردن از نیروی کار شهرستان های شمالی و مرکزی در پارس جنوبی از سوی بعضی از مسئولان اقدامی خودسرانه است و هیچ مبنای قانونی و منطقی ندارد.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نمازجمعه برازجان افرود: پارس جنوبی متعلق به کل استان است و هرگونه مانع تراشی برای اشتغال آنها در این تاسیسات با وجود اینکه تمام مهارت های لازم فنی و حرفه ای را فراگرفتند هیچ توجیهی ندارد.

مصلح خاطر شان کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نباید دراین مورد سکوت کنند بلکه باید در راستای حمایت از اشتغال جوانان در تاسیسات پارس جنوبی حمایت کنند.

وی گفت: یکی از مراسم های مهم عبادی سیاسی و هفتگی بسیار موثر پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقامه نماز جمعه در سطح کشور است.

امام جمعه برازجان دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، حمایت از مدیران، بیان مطالبات و مشکلات مردم، تبیین مواضع، هشدارها و توصیه های ولی امر مسلمین، انتقاد سازنده، تبیین مناسبت های مهم فرهنگی، مذهبی و سیاسی، انعکاس عملکرد نظام و مدیران در بخشهای مختلف را از مهمترین کارکردهای نمازجمعه شهرستان خواند.

۷۲۱۳/‏۶۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است

به گزارش خبرنگا مهر، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه پردیس گفت: موضوع اصلی در عملیات «وعده صادق» تعداد موشک‌های شلیک شده و یا به هدف اصابت کرده نیست، مهم اثبات ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی است.

وی با اشاره به منویات رهبری، اظهار کرد: امروز در دنیا، چالش‌های رسانه‌ای بیش از آنچه موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی تأثیر بگذارند در عقب راندن دشمن تأثیر گذار است.

امام جمعه پردیس افزود: امروز امپراطوری های دنیا در حال شکست خوردن است، حضور رسانه ای دشمن در حال متلاشی شدن است و آن طور که دشمن می‌خواهد روایت‌ها صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: امروز حصر شکسته شده و شاهد هستیم که تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری در مسئله فلسطین در غرب به ویژه آمریکا به راه می‌افتد.

امام جمعه پردیس در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به شعار سال اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم در جهش تولید بسیار اهمیت دارد، تولید، حیثیت و شخصیت یک ملّت است و مشارکت مردم در جهش تولید این حیثیت ایران را حفظ خواهد کرد.

کد خبر 6089074

دیگر خبرها

  • تاکید امامان جمعه استان بر رفع مشکلات جامعه کارگری
  • گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • نماز جمعه سنندج
  • امپراطوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه شکست خورده است
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند