Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر گرجی در گفتگویی با بیان این که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، باید به ابعاد و عرصه‌های مختلف توجه کرد، اظهار داشت: ما در گذشته نیز طرح‌های تفصیلی برای این منظور آماده کرده بودیم و اینک نیز طرح‌های خوبی تهیه کرده ایم که آماده ایم با همکاری مسئولان، آن‌ها را برای اجرایی شدن ارایه نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب از منظر آیات و روایات گفت: با رجوع به آیات و روایات مشاهده می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین مباحثی که در قرآن کریم و در کلام اهل بیت (ع) صراحتاً به آن پرداخته شده و حتی به شکل کنایه‌ای نیز گفته نشده، همین مساله است به طوری که در آیات کلام وحی، جزییات حجاب نیز بیان شده و از این رو کسی نباید بگوید که در قرآن به مساله حجاب پرداخته نشده است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم همچنین افزود: اساساً ما کمتر موضوعی در قرآن داریم که مثل عفاف و حجاب، خدای متعال، جزییات آن را نیز مطرح کرده باشد و به کیفیت پوشش نیز اشاره نماید.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فرهنگی قم به خصوص از حیث حجاب و عفاف ابراز داشت: شهر مقدس قم ام القرای جهان اسلام است و همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند: این شهر آبروی نظام جمهوری اسلامی در دنیاست و لذا حراست از جایگاه و قداست آن، وظیفه همه مردم و مسئولان است.

وی گفت: ما باید از طریق رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما، همچنین منابر و خطبه‌های نماز جمعه و دیگر عرصه‌ها به تبیین ضرورت این مساله بپردازیم و در این باره سستی و کوتاهی نداشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی ادامه داد: گام دوم این است که در حوزه حجاب و عفاف، کار اثباتی کنیم، به این معنا که امکانات و لوازم و مقدمات باحجاب شدن بانوان در جامعه را فراهم کنیم و به عقیده بنده، این مساله باید به عنوان یک اصل قرار گیرد.

وی افزود: یکی از کار‌های خوب این است که به شکل‌های مختلف و البته مشهود، از بانوان محجبه تجلیل و حمایت و تقدیر کنیم چرا که به این وسیله ارزش عفاف و حجاب مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی همچنین خاطرنشان کرد: گرچه بسیاری از افراد بدحجاب به علت عدم اطلاع و یا فرهنگ نامناسب دچار بدحجابی و بدپوششی هستند، اما به هر حال در این باره برخورد مقابله‌ای و کار نفیی نیز لازم است، چرا که عده‌ای هر چند معدود، در این قضایا عوامل دشمن هستند و از خارج پول گرفته و هدایت می‌شوند تا در جامعه هنجارشکنی کنند.

وی افزود: همان طور که ما اجازه نمی‌دهیم، فضای جامعه برای دزد‌ها و قاتل‌ها و تروریست‌ها، امن باشد، برای عوامل و ترویج دهندگان بی حجابی و بدحجابی نیز نباید امنیت وجود داشته باشد، چرا که این‌ها امنیت اجتماعی و فرهنگی و روانی مردم را برهم می‌زنند.

این استاد حوزه بیان داشت: از آن سو از مسئولان قضایی و امنیتی می‌خواهیم که نسبت به توهین افراد بی حجاب به بانوان محجبه که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، واکنش قاطعانه داشته باشند تا فضا به گونه‌ای نشود که برعکس، محجبه‌های ما احساس ناامنی کنند.

وی گفت: در هر صورت آن چه مهم است این که بدانیم حجاب از نظر شرعی و اخلاقی یک امر واجب است و با قطع نظر از این که یک واجب شرعی است، یک الزام قانونی نیز محسوب می‌شود و لذا نیرو‌های خدوم انتظامی همان طور که با نبستن کمربند ایمنی برخورد می‌کنند و باید بکنند می‌بایست با بدحجابی نیز بر اساس قانون مقابله کنند.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی در خاتمه ابراز داشت: قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی با یک پشتوانه خوب مردمی و علمی آمادگی دارد که در تعامل با مسئولان به بهبود وضعیت حجاب و عفاف در شهر مقدس قم کمک کند و البته از مردم هم می‌خواهیم که در این باره هوشمندانه و دغدغه مندانه در میدان حضور داشته باشند، چرا که به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب هر جایی که کشور و نظام با معضل و مشکلی روبرو بوده، حضور آگاهانه و توأم با بصیرت مردم، باعث شده مشکلات حل شود و در این قضیه نیز قطعاً چنین است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار جهانبخش در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اجرای موفق طرح نور در استان گفت: طرح عفاف وحجاب و برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بطور مستمر ادامه خواهد داشت.   فرمانده انتظامی استان وی با بیان اینکه قاطبه مردم به ویژه بانوان استان متدین و مقید به رعایت ارزش‌های اسلامی هستند افزود: از همراهی مردم، دختران و بانوان که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی میکنیم.    حجت الاسلام مومن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله و در راستای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • پشت پرده برخورد‌های تند با پدیده بدحجابی
  • اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا