Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:35:28 GMT

بیش از ۳۰ هزار زائر ایرانی وارد عربستان شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۵۹۳۱۵

بیش از ۳۰ هزار زائر ایرانی وارد عربستان شدند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت‌: تا ظهر پنجشنبه بیش از ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر زائر و حاجی ایرانی وارد عربستان شده‌اند که بیش از ۹ هزار نفر آنها در مدینه منوره و بیش از ۲۰ هزار در مکه مکرمه استقرار یافته‌اند. ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ اجتماعی سفر نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ علی رضا رشیدیان با اشاره به اینکه عملیات انتقال زائران ایرانی به‌صورت کامل توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود، اظهار کرد: این انتقال تا‌کنون بسیار منظم و با کمترین تاخیر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون متوسط تأخیر درپروازهای ما حدود 21 دقیقه است که این تاخیر پایین، حتی در زمانی که 50 درصد پروازهای حجاج مان را به سایر کشورها چون عربستان واگذار می کردیم بی نظیر است امید است این مدیریت خوب تا آخر پروازها چه در رفت و چه در برگشت ادامه یابد.

رشیدیان با اشاره به بروز نقص فنی در یکی از هواپیماها حین انتقال زائران از ساری به عربستان گفت‌: این هواپیما به علت اشکالی که در سیستم کنترل کننده آن در حرکت بر روی زمین ایجاد گردید دچار آسیب در یکی از بالها شد که خود نگران کننده بود زیرا با آسیب و خسارت در یک پرواز در واقع در خط اعزام حجاج ما مشکل ایجاد می شود اما توانمندی‌های پرسنل هواپیمایی جمهوری اسلامی و سرعت عمل آنها مثال‌زدنی و بی‌نظیر بود و امروز این هواپیما بعد از تعمیر دوباره وارد مدار عملیات شد و زائرین را به عربستان منتقل کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با قدردانی از این حرکت جهادی و تلاش و توانمندی‌های مدیران و پرسنل فنی هواپیمایی جمهوری اسلامی اظهار کرد‌: علی‌رغم تحریم‌ها و محاصره های اقتصادی ظالمانه علیه ملت ما، آنان توانسته اند در قسمت پروازی کارشان را به خوبی انجام انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد‌: این مدیریت خوب تا انتهای عملیات حج  وانجام پروازها هم در مسیر رفت و هم برگشت تداوم یابد.

رئیس سازمان حج تصریح کرد :خوشبختانه تا‌کنون هیچ حادثه و مشکل خاصی برای زائران ایرانی نداشتیم؛ دو مورد بستری داشتیم که بسیار ابتدایی بود و در مجموع وضعیت ما در مکه و مدینه مطلوب است.

رشیدیان در خصوص برنامه ورود و خروج حجاج هم توضیح داد‌: عملیات بازگشت زائران براساس برنامه پروازی که عربستان اعلام کرده، از 16 ذی الحجه شروع می شود و تا هشتم محرم ادامه می یابد.

وی تصریح کرد‌: در عین حال امید است با توجه به مذاکراتی که صورت گرفته در صورت دریافت موافقت دولت عربستان و سازمان هواپیمایی آنها برای ورود هواپیماهای بیشتری از شرکت هواپیمایی کشورمان به عملیات حج ، بتوانیم سرعت بازگشت را بیشتر کرده  ومدت زمان اقامت زائران در عربستان را کاهش دهیم‌.

رشیدیان در پاسخ به  سؤال خبرنگاران درباره عمره مفرده هم گفت‌: تاکنون  مذاکره‌ای در در این رابطه صورت نگرفته است؛ احتمالا در مکه مکرمه راجع به این موضوع گفت‌وگوهایی با طرف عربستانی داشته باشیم.

حج تمتع 98| طبخ غذا با رعایت کیفیت، ذائقه و شرایط زائرانحج تمتع 98|تعداد زائران ورودی به عربستان از مرز 21هزار نفر گذشتسهمیه زائران ایرانی در حج تمتع98 افزایش یافتحج تمتع 98| انتقال حدود 16هزار زائر/ دوره اوج اعزام‌ها آغاز شدتصاویر/ حال و هوای این روزهای حجاج در "مسجدالنبی"تصاویر/ "زیارت دوره" زائران ایرانی در مدینه منوره

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,1416/CT12 واژه های کاربردی مرتبط حج98 حج تمتع سال 98

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حج98 حج تمتع سال 98 حج98 حج تمتع سال 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۵۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد