Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@02:15:24 GMT

هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره خبر جعلی

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۰۰۵۳

هشدار وزیر آموزش انگلیس درباره خبر جعلی

"دمیان هیندز"، وزیر آموزش انگلیس هشدار داد: آموزگارانِ مدارس باید دانش آموزان را از خطرات ناشی از خبرهای جعلی و اطلاعات اشتباه در فضای اینترنت، بیشتر و بهتر مطلع کنند.

به گزارش ایسنا، براساس "راهنمای ایمنی جدید برای مدارس" که دولت این کشور منتشر می‌کند هر کودک به عنوان بخشی از برنامه درسی اجباری در مورد خطرات آنلاین آموزش می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزگاران باید به کودکان کمک کنند آنچه که آنلاین می‌بینند را ارزیابی کرده و همچنین به آنها، تشخیص خطرات بالقوه و اینکه چگونه و چه وقت حمایت بخواهند را بیاموزند.

دولت انگلیس اعلام کرده است که چنین آموزش‌هایی کودکان را قادر می‌کند خبرهای جعلی را موثرتر شناسایی کرده و به آن پاسخ دهند و بین اطلاعات اشتباه سهوی و عمدی تفاوت قائل شوند.

دپارتمان آموزش انگلیس در بیانیه‌ای در این رابطه تاکید کرد: تکثیر خبرهای جعلی می‌تواند اعتماد را تخریب کند، به فرهنگِ یادگیری صدمه وارد کند و تضعیف کنجکاوی را به همراه داشته باشد.

هیندز در این باره یادآور شد که اینترنت پخش جعلیات را به صورت عمدی یا سهوی بسیار آسان کرده است.

وی همچنین به همراه "مت هنکاک"، وزیر بهداشت این کشور در نشست رسانه‌های اجتماعی و آسیب‌های آنلاین شرکت می‌کند و یکی از عناوینی که دولت انگلیس مایل است در این نشست مطرح شود، جنبش ضد واکسن است.

وزیر آموزش انگلیس در این باره گفت: امروز ما با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی مجازی به بررسی چگونگی جلوگیری از گسترش مطالب گمراه کننده در مورد واکسیناسیون می‌پردازیم اما این معضل بسیار وسیع‌تر از آن است که تصور می‌شود و بدون اقدام گسترده و شدید، وضعیت به مراتب بدتر خواهد شد.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اوایل سال آینده دولت انگلیس بنا دارد برنامه‌های آموزش بهداشتی در مدارس را اجرا کند که حاوی مطالب مربوط به رفاه جسمی و روانی ـ اجباری برای همه ـ است و هدف این است که هر کودک در مورد ایمنی و آسیب‌های مرتبط با اینترنت در کنار اهمیت سلامت روان آموزش ببیند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: انگلیس خبر جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس

کاردار ایران در لندن در واکنش به اظهارات وزیر دفاع انگلیس گفت: اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

به گزارش ایسنا، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس