Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعویق مذاکره مخالفان با نظامیان سودان وحمله قریب الوقوع جدید حفتر به طرابلس از جمله خبرهای مربوط به کشورهای عربی شمال آفریقاست. ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو نفر از رهبران مخالفان سودانی اعلام کردند که مذاکرات امروز جمعه با شورای نظامی این کشور به تعویق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر (جناح مخالفان) سودان گفت: این مذاکره قرار بود که برای بحث درباره سند قانون اساسی برگزار شود اما به درخواست دوطرف به تعویق افتاد.

وی در عین حال زمان جدید برگزاری مذاکره را اعلام نکرد.

در همین راستا، حبیب العبید از رهبران ائتلاف نیروهای آزادی و تغییر سودان به تدابیر جاری برای درج سند مربوط به مسئله صلح در پیش نویس اعلامیه قانون اساسی اشاره کرد.

هیئتی از ائتلاف یاد شده از چند روز پیش درحال رایزنی در پایتخت اتیوپی با فرماندهان جنبش های مسلح است تا بتواند دیدگاه های آنها را در توافق صورت گرفته با شورای نظامی امضا شود، وارد کند.

شورای نظامی و ائتلاف یاد شده اخیرا توافقی سیاسی درباره تدابیر مرحله انتقالی را امضا کردند. این توافق بر تشکیل دو شورای حاکمیتی با ریاست دوره ای متشکل از 11 عضو تاکید می کند که پنج نفر از آنها نظامی و پنج نفر دیگر از غیرنظامیان به همراه یک فرد از جامعه مدنی است که مورد توافق طرفین باشد.

فرماندهی نیروهای واکنش سریع سودان: نیروهایمان را به تدریج از خارطوم خارج می‌کنیم

دوطرف توافق کرده اند که یک دولت کاردان غیرنظامی تشکیل شود. تشکیل مجلس قانونگذاری به بعد از تشکیل دولت موکول شده است.

دوطرف همچنین برای تشکیل یک کمیته تحقیق ملی مستقل درخصوص خشونت های روی داده از روز 11 آوریل گذشته توافق کرده اند.

لیبی|حمله قریب الوقوع نیروهای حفتر به طرابلس

خبر دیگر از آفریقا حاکی است که شورای عالی کشور لیبی از وجود اطلاعاتی مبنی بر قصد نیروهای ژنرال خلیفه حفتر برای حمله قریب الوقوعی به شهر طرابلس پایتخت این کشور با حمایت برخی کشورهای عربی و خارجی خبر داد.

در بیانیه این شورا آمده آست: اطلاعاتی به دست ما رسیده است که از قصد فرانسه و امارات و مصر برای همکاری بیشتر با شبه نظامیان حفتر برای حمله به طرابلس با نیروی هوایی و سلاح های پیشرفته حکایت دارد.

حمد بن جاسم خطاب به مصر و امارات: حالا داعیه‌دار صلح در لیبی شده‌اید؟درخواست از اردوغان در مورد لیبی٬ سوریه و مصر

این بیانیه افزود: ما این کشورها را مسئول خونریزی و کشته شدن مردم می دانیم و از جامعه بین المللی می خواهیم که موضعی قوی و قاطع در برابر دخالت های خارجی اتخاذ کند.

تازه‌ترین خبر از الجزایر

آخرین خبرها از الجزایر نیز حاکی است که دفتر ریاست جمهوری الجزایر اعلام کرده است: عبدالقادر بن صالح رئیس جمهور موقت کشور تصمیم برای آغاز رایزنی ها برای تشکیل یک تیم از شخصیت های ملی برای سرپرستی گفت وگو ملی در این کشور را گرفته است.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری الجزایر آمده است: این گفت وگوی ملی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را شخصیت های سالم، مستقل و برخوردار از اعتبار سرپرستی خواهند کرد که در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

این بیانیه افزود: شخصیت هایی که درباره آنها و تعیین آنها برای سرپرستی رایزنی ها گفت وگو خواهد شد، مامور زمینه سازی برای گفت وگی ملی فراگیر خواهند بود که به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل کمیته ملی مامور برگزاری و نظارت بر این رای گیری منجر خواهد شد.

تظاهرات دانشجویان الجزایری؛ تاکید مجدد بر کناره‌گیری مسئولان دولت بوتفلیقه

دفتر ریاست جمهوری الجزایر همچنین از محتوای پیشنهاد تشکل مدنی تغییر الجزایر استقبال کرد. این پیشنهاد حاوی اسامی 13 شخصیت های ملی شناخته شده ای است که می توانند سرپرستی گفت وگوی ملی را برعهده بگیرند. دفتر ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه خود این پیشنهاد را گامی مثبت در مسیر تلاش ها دانسته است.

انتهای پیام/

R36355/P/S8,88/CT12 واژه های کاربردی مرتبط الجزایر کشور سودان اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الجزایر کشور سودان اخبار لیبی الجزایر کشور سودان اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه مرکز اطلاع رسانی فلسطینی، یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: کشور‌هایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

اسامه حمدان تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

حمدان گفت ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

وی افزود: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است.

اسامه حمدان تاکید کرد شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • استعفای قریب الوقوع رئیس ستاد ارتش صهیونیستی
  • زمان بازگشت به جنوب خط استوا
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • تامین منافع متقابل در تعامل ایران و کشور‌های آفریقایی
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی در اسرائیل تبدیل شده است