Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش ساعت 24 به نقل از سپاه نیوز ، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه 28 تیر ) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه می افزاید : نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

همچنین خبرگزاری رویترز مدعی شد یک نفتکش انگلیسی دیگر در منطقه تنگه هرمز به سمت ایران در حرکت است.


آشنایی با نفت کش انگلیسی توقیف شده توسط سپاه

 

مشخصات شناور stena impero چیست؟

به گزارش مشرق ، این شناور در حقیقت یک کشتی نفت کش با قابلیت حمل مواد نفتی و شیمیایی است که 183 متر طول داشته و وزن آن نیز 49683 تن است. این کشتی در سال 2018 میلادی ساخته شده است و تحت پرچم کشور انگلستان قرار دارد. شماره آی‌ام‌او این شناور 9797400 است.

شماره آی‌ام‌او یک مرجع منحصر به فرد از طرف سازمان بین‌المللی دریانوردی برای کشتی، صاحبان کشتی ثبت شده و شرکت‌های مدیریت است. شماره‌های آی‌ام‌او برای بهبود ایمنی و امنیت دریایی و کاهش تقلب‌های دریایی تعریف شده است. این شماره هفت رقمی منحصر به فرد به موجب کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا به هر کشتی‌ای اختصاص داده شده است. مقصد شناور انگلیسی مورد نظر بندر الجبیل‎ در عربستان سعودی بوده است.


واکنش وزارت خارجه و دفاع انگلیس به توقیف نفتکش این کشور از سوی ایران

وزارت خارجه و دفاع بریتانیا اعلام کردند در پی کسب "اطلاعات فوری" درباره نفتکش بریتانیایی هستند که مقصدش عربستان سعودی بوده، اما به سوی جزیره قشم ایران تغییر مسیر داده است .

به گزارش بی بی سی ، وزارتخانه‌های خارجه و دفاع بریتانیا ، روز جمعه اعلام کردند که در پی "اطلاعات فوری" درباره نفتکش بریتانیایی هستند که مقصدش عربستان سعودی بوده، اما به سوی جزیره قشم ایران تغییر مسیر داده است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سپاه پاسداران احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۲۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه دریایی جدید در جنوب شرق عدن

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان تجارت دریایی انگلیس از بروز یک حادثه دریایی جدید در جنوب شرق عدن و در نزدیکی سواحل یمن خبر داد.

سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد: حمله موشکی به یک نفتکش حامل گاز مایع انجام شده است. این نفتکش حامل گاز مایع با پرچم جزایر مارشال در سواحل جنوب شرق عدن در حال حرکت بود.

جزئیات بیشتری از این رخداد تاکنون منتشر نشده است.

کد خبر 6057533

دیگر خبرها

  • دریادار تنگسیری: اگر نفت ما را در هر جای دنیا بدزدند مقابله به مثل می‌کنیم
  • اولتیماتوم فرمانده ارشد سپاه ؛ اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش ما را توقیف کنند ...
  • سردار تنگسیری: اگر نفت ما رابدزدند یا نفتکش را در هرجای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می‌کنیم
  • خط و نشان قاطعانه سردار تنگسیری: اگر نفت ما رابدزدند یا نفتکش را در هرجای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می کنیم
  • انگلیس ۳ نفتکش ایران را توقیف کرد، شاه گفت انگلیس دو نفتکش را بردارد و یکی را برگرداند
  • پیام فرمانده نیروی دریایی سپاه به‌مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت
  • گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند
  • صدور ۲ هشدار هواشناسی و دریایی در هرمزگان
  • حادثه دریایی جدید در جنوب شرق عدن
  • خلیج فارس و غرب تنگه هرمز مواج می‌شود