Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ «محمدعلی دادور» درباره چرایی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگانو شرکت نفت ستاره خلیج فارس، گفت: با توجه به ضرورت اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی و همگانی بودن وظیفه حفاظت از محیط زیست ودر راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود،به صورت داوطلبانه با امضای تفاهم نامه ای حفاظت از ذخیره‌گاه زیست‌کره «گنو» را بر عهده گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این اقدام را سبب ارتقا شاخص‌های زیست‌محیطی استان و حفاظت از گونه‌های طبیعی و جانوری این منطقه عنوان کرد و افزود: توسعه همکاری‌های آموزشی-تحقیقاتی در راستای حفظ محیط‌زیستگنو را نیز متقبل شده‌ایم و با بهترین کیفیت آن را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ادامه داد: مشارکت در اجرای برنامه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر، استفاده از روش‌های نوین حفاظتی در منطقه، اجرای طرح احیاء پوشش گیاهی منطقه و اقدامات مشترک در زمینه تامین منابع زیستی حیات وحش رادر دستور کار قرار داده‌ایم.

ویهمکاریدر راستای انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از وقوع و امدادرسانی در صورت بروز حریق در این منطقه رااز دیگر تعهدات شرکت نفت ستاره خلیج فارس ذکر کرد و بیان داشت: کمک به اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی، ارتقا و گسترش فرهنگ زیست‌محیطی جوامع محلی،انجام برنامه مشترک آموزشیو همکاری به منظور جلب مشارکت جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد را نیز پیگیری خواهیم کرد.

دادور استفاده از فضاهای آموزشی مشترک را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: چنان دستگاه‌ها بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند سبب رشد متقابل و بهبود سطح خدمات رسانی به مردم خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که سازوکار اجرایی این تفاهم نامه به چه صورت خواهد بود، گفت: به منظور اجرای بهینه این تفاهم نامه کارگروه اجرایی متشکل از نمایندگان ثابت و تام الاختیار طرفین تشکیلشده است که این کارگروه وظیفه برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های مشترک و سایر موارد را برعهده خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار داشت: این کارگروه حداقل هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می‌دهد و گزارش پیشرفت کار به مقامات دو دستگاه ارائهخواهد شد.

وی ضمن بیان این که تفاهم نامه بین شرکت نفت ستاره خلیج فارس و اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان از تاریخ امضا به مدت دو سال معتبر خواهد بود و با توافق طرفین تمدید می‌شود، افزود: امیدواریم این اقدام نیز بتواند برگ زرین دیگری در کارنامه‌ی پرافتخار شرکت نفت ستاره خلیج فارس در حوزه‌ی مسئولیت های اجتماعی به یادگار بگذارد و شاهد توسعه‌ی متوازن هرمزگان و بالندگی هر روزه میهن عزیزمان باشیم.

گفتنی است تفاهم نامه حفاظت از ذخیره‌گاه زیست‌کره «گنو» چندی پیش به امضای «حبیب مسیحی تازیانی» مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان و «محمدعلی دادور» مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس رسید.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست خلیج فارس شاخص نفت هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گفت: مأمور یگان حفاظت محیط‌زیست استان در حین گشت و کنترل در منطقۀ حفاظت‌شدۀ سبزکوه موفق به ثبت تصویر یک قلاده پلنگ ایرانی شد.

وی با اشاره به اینکه پلنگ ایرانی گونه در خطر انقراض جهانی است و از گونه‌های حمایت شده، حفاظت‌شده و همچنین با ارزش به شمار می‌رود افزود: گونه پلنگ در رأس اکولوژیک قرار دارد و حفاظت از آن به معنای حفاظت از کل زیستگاه است.

به گفته وی، در حال حاضر ۴۳۲ گونه جانوری در مناطق حفاظت شده استان ثبت شده که از این تعداد، ۴۶ گونه از مجموع پستانداران به شمار می‌روند.

یوسف پور اظهار داشت: از مجموع گونه‌های در معرض خطر نیز تاکنون چهارگونه شامل بالابان، کرکس مصری، اردک سر سفید و پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری به ثبت رسیده است.

گفتنی است: منطقه حفاظت‌شدۀ سبزکوه با مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار، زیستگاهی ارزشمند با تنوع زیستی غنی و منحصر به فرد در چهارمحال‌وبختیاری است که در ۱۵۰ کیلومتری مرکز استان و ۳۰ کیلومتری شهر لردگان و در شهرستان‌های کیار و بروجن قرار گرفته است.

زیست‌بوم ویژه، تنوع گیاهی، وجود دره‌های عمیق و جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری مانند پلنگ، کل و بز وحشی، خرس قهوه‌ای و دیگر جانداران در این محدوده تحت مدیریت حفاظت محیط‌زیست فراهم کرده است.

در چهارمحال‌وبختیاری یک اثر طبیعی ملی، یک پارک ملی، یک پناهگاه حیات‌وحش و 6 منطقه حفاظت‌شده وجود دارد که در مجموع حدود ۱5 درصد مساحت این استان را در برمی‌گیرند.

این تصاویر توسط محیط‌بان ملک‌آرا خلیل طهماسبی در منطقه حفاظت شده سبزکوه ضبط شده است.

پیش از این نیز، حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده چهارمحال‌وبختیاری توسط محمدرضا احمدی مسئول منطقه حفاظت شده سبزکوه در سال جاری ثبت شده و پیش‌بینی می‌شود حضور پلنگ در دیگر مناطق حفاظت شده استان نیز به ثبت برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903399

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • عرصه مناسبی برای دفع پسماند در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس