Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:16:29 GMT

حجاج از حمل داروهای ممنوعه پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۶۹۲۹۲

حجاج از حمل داروهای ممنوعه پرهیز کنند

سرهنگ رضا جباری روز شنبه با بیان اینکه اعزام زائران از فرودگاه همدان از سوم مرداد آغاز می‌شود عنوان کرد: به علت نبود کنسول گری جمهوری اسلامی ایران در کشور عربستان و قوانین سخت گیرانه این کشور در بحث همراه داشتن قرص‌های ترامادول و متادون و دیگر مسکن‌های کدئین دار از زائران می‌خواهیم که از به همراه داشتن این داروها خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: طبق ماده ۱۷ قانون مبارزه با موادمخدر در صورتی که از زائران، موادمخدر کشف شود علاوه بر توقیف گذرنامه، برای بار اول یک تا پنج سال و برای بار دوم پنج تا ۱۵ سال ممنوعیت خروج از کشور لحاظ می‌شود.

رئیس پلیس فرودگاه همدان اضافه کرد: همچنین به علت نداشتن شناخت کافی پلیس عربستان از داروهای گیاهی مثل شیرین بیان که به لحاظ شکلی به مواد مخدر شبیه است از زائران خواست از به همراه بردن این داروها نیز خودداری کنند.

سرهنگ جباری افزود: حجاج می‌توانند با ارائه نسخه پزشک معالج و تائید پزشک سازمان حج و زیارت داروهای خاصی را که برای درمان بیماری خود مصرف می‌کنند را به همراه داشته باشند.

وی به زائرانی که دارای اعتیاد به مواد مخدر هستند توصیه کرد: تا قبل از سفر با معرفی خود به کمپ‌های ترک اعتیاد و اخذ تائیدیه سلامت از معاونت بهداری نیروی انتظامی استان بتوانند از فیوضات این سفر معنوی بهره کافی را ببرند.

رئیس پلیس فرودگاه استان همدان به زائران توصیه کرد: مدارک هویتی خود را در چمدان خود قرار ندهند و آن را همیشه نزد خود به همراه داشته باشند و از امانت گرفتن بار همراه دیگران خودداری کنند.

سرهنگ جباری بیان داشت: با توجه به کمبود فضای پارک و مسائل امنیتی در محل فرودگاه، مراسم بدرقه زائران از درب منزل و یا اماکن عمومی انجام شود و طی هماهنگی‌های انجام شده زائران با اتوبوس به محل فرودگاه اعزام می‌شوند.

۷۵۲۶/‏۲۰۹۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه‌ داشتن کدام داروها در عمره و حج ممنوع است؟
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع