Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه آمریکایی نوشت که یکی از دلایل درگیری‌های مرزی پاکستان با افغانستان تلاش اسلام‌آباد برای جلوگیری از قدرت گرفتن دولت مرکزی قوی در افغانستان است زیرا چنین دولتی را برای خود تهدید می‌داند. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مرز مورد مناقشه افغانستان و پاکستان همواره پرتنش بوده و افغانستان هرگز خط مرزی موسوم به «خط دیورند» را به رسمیت نشناخته است؛ از سویی نیز این منطقه در سال‌های گذشته بویژه پس از سال 2007 میلادی بارها مورد حملات راکتی ارتش پاکستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حملات که یکی از دلایل تیرگی و سردی روابط دو کشور است سبب آتش متقابل نیروهای افغان و همچنین جان باختن غیرنظامیان افغان شده است.

«بیل راجیو» سردبیر «لانگ‌وار ژورنال» در این باره به «واشنگتن اگزمینر» گفت که یکی از دلایل درگیری‌ها، تمایل پاکستان برای جلوگیری از قدرت گرفتن دولت افغانستان است.

وی افزود که پاکستان استقرار دولتی قوی در کابل را «تهدید» می‌داند و از اینرو از مخالفان مسلح دولت حمایت می‌کند.

درگیری‌های مرزی تنها یکی از مشکلاتی است که دولت افغانستان با آن روبرو است و نیروهای افغان برای کنترل بیشتر مناطق این کشور بویژه مناطق مرزی با مشکل مواجه هستند.

جزئیات تازه از درگیری مرزی افغانستان و پاکستاناحضار سفیر پاکستان در پی نقض حریم هوایی و حملات راکتی کشورش به افغانستانآواره شدن 4 هزار خانواده نتیجه حملات راکتی ارتش پاکستان به شرق افغانستان

براساس گزارش لانگ‌وار ژورنال دولت 141 شهرستان را و طالبان نیز 63 شهرستان را تحت کنترل خود دارند و 193 شهرستان باقی مانده نیز تحت درگیری دو طرف قرار دارد.  

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۶۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند

دفتر کاپ گفته است که افغانستان در معرض یک «چرخه معیوب درگیری» قرار خواهد گرفت و تغییرات اقلیمی به عنوان یک تهدید چند برابر عمل می‌کند.

نشریه دیپلمات آسیا به نقل از دفتر کاپ اعلام کرد انزوای جهانی افغانستان و ناتوانی طالبان سبب ایجاد نگرانی‌ها مبنی بر گسترش بحران اقلیمی این کشور به منطقه و فراتر از آن شده است.

به گفته این نهاد، یکی از تأتیرات منفی به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، بازماندن این کشور از نشست‌های جهانی تغییرات اقلیمی، به‌شمول نشست‌های صندوق آب‌وهوای سبز (GCF) است.

بربنیاد این گزارش، افغانستان تنها می‌تواند ۴۰ درصد از برق مورد نیاز خود را تأمین کند که این تولید ناکافی، سبب مودجودیت حدود شش ساعت برق در مراکز صحی کشور شده است.

گفتنی است که افغانستان افزون بر بحران‌ سیاسی و اقتصادی با بحران تغییرات اقلیمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

کاهش آب‌های زیرزمینی، سرازیرشدن سیلاب‌های ویران‌گر، بالا رفتن درجه حرارت، کاهش بارندگی، باران‌های بی‌موقع و تغییر رطوبت هوا از نشانه‌های تغییر اقلیم در افغانستان خوانده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد