Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی‌کیا گفت: باید وزارت ارتباطات به گسترش زیرساخت‌ها بر اساس مبانی اسلام ملزم شود و با فرهنگ بیگانه محکم برخورد کند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «اهداف توسعۀ پایا (با نماد اختصاری SDGs) با عنوان رسمی دگرگون ساختن جهان ما است. دستورکار ۲۰۳۰ برای توسعۀ پایا (یا سند ۲۰۳۰ یونسکو) مجموعه‌ای از اهداف هستند که به آینده مربوط می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رؤسای دولت‌ها، نمایندگان بلندپایۀ نهاد‌های تخصصی سازمان ملل متحد و جامعۀ مدنی در سپتامبر ۲۰۱۵ گردهم آمدند و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دستورکار توسعۀ پایای ۲۰۳۰ را تصویب کردند. این دستورکار که جایگزین اهداف توسعۀ هزاره شد، شامل ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه است که نقشۀ راه جامعۀ بین‌المللی را در زمینۀ توسعۀ پایا برای پانزده سال آینده ترسیم می‌کند.»

«سیدجواد حسینی‌کیا» نمایندۀ مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: «نگاه سند ۲۰۳۰ همان نگاه دهکدۀ جهانی است؛ یعنی در واقع می‌خواهد جهان را با یک نگاه مدیریت کند و نگاه آن نگاه کرامت انسانی نیست؛ بلکه بیشتر نگاه‌های استعماری است.»

وی ادامه داد: «پشت پردۀ سند ۲۰۳۰ صهیونیست‌ها هستند و آن‌ها دنبال این هستند که طوری طراحی جهان را به جلو ببرند که همۀ کشور‌ها و ملت‌ها در پازل آن‌ها بازی کنند؛ مثلاً ببینید در حوزۀ مسائل آموزشی آن کسی که مسائل آموزشی را طبق سند ۲۰۳۰ رعایت می‌کند، باید توجهی به مسائل جنسی کند که نتیجۀ آن به فراموشی سپردن آموزه‌های دینی و الهی است.»

این نمایندۀ مجلس با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ در تمام حوزه‌ها برای کشور‌های جهان برنامه دارد، گفت: «مثلاً در حوزۀ ارتباطات طوری ارتباطات را معنا می‌کند و گسترش آن را مورد تأکید قرار می‌دهد که از این فضای رسانه‌ای که به وجود می‌آید، به‌نوعی با آزادی، آزادی را خفه کند، به شیوه‌ای که او بتواند سایه بگستراند بر شیوۀ رفتارها، بایدها، نباید‌ها همۀ این‌ها را از بین خواهد برد.»

حسینی‌کیا اضافه کرد: «نمونۀ دیگر سبک پوشش است که انسان‌ها چه سبکی بپوشند یا ترغیب کردن آدم‌ها به خوردن غذا‌های تراریخته است که از برنامه‌های سند ۲۰۳۰ است.»

وی تأکید کرد: «بخش دیگر سند ۲۰۳۰ موضوعات جنسیتی است. این به‌معنای حقیقی کلمه، دنبال مخالفت جدی با خدا و آموزه‌های دینی و الهی است، منتهی در بند‌های مختلف بر اساس آن بومی‌سازی شده؛ یعنی یک پازلی در ایران اسلامی، افغانستان، عراق و کشور‌های اسلامی چیده‌اند که هرکدام به‌تناسب خودش هست.»

نمایندۀ سنقر با اشاره به نسخۀ بومی‌شدۀ ۲۰۳۰ برای هر کشور ادامه داد: «این سند با رنگ و لعاب توسعه، با مسائل جنسیتی مخالفت کرده و با مسائل قومیتی مبارزه می‌نمایند، به این ترتیب که در مسائل ضدخشونت مسئلۀ جهاد را مورد هدف قرار می‌دهد و در مسئلۀ جنسیتی، فمینیست را ترویج می‌دهند.»

عضو کمیسیون صنایع مجلس تأکید کرد: «مهم‌ترین رنگ و لعاب این سند، مسائل دین‌ستیزی است که باعث شود مسائل لیبرالیستی را مورد توجه و توسعه قرار بدهد؛ لذا باید توجه کرد که خدای نکرده در پازل صهیونیست‌ها قرار نگیریم.»

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در پاسخ به این سؤال که آیا در وزارت ارتباطات اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ تعمدی است یا سهوی، بیان داشت: «بعید می‌دانم هدفمند باشد، بالاخره این‌ها فرزندان نظام هستند؛ ولی ما باید دو چیز را در کشور تفکیک کنیم؛ اینکه وزارت ارتباطات مسئول زیرساخت است و در حوزۀ محتوا مجموعه‌های دیگر در ارتباط هستند.»

وی ادامه داد: «ما باید وزارت ارتباطات را در حوزۀ ارتباطات ملزم کنیم تا زیرساخت‌ها را بر اساس مبانی دینی و اسلامی بیشتر گسترش دهد و نسبت به زیرساخت برای نصب فرهنگ بیگانه محکم‌تر برخورد کند؛ اما در حوزۀ محتوا باید نهاد‌های فرهنگی پای کار بیایند.»

حسینی‌کیا تصریح کرد: «متأسفانه قصور نهاد‌های فرهنگی از یک‌سو و قصور مجلس شورای اسلامی از سوی دیگر را شاهد هستیم. وضعیت اعتبارات بودجه‌ها و نهاد‌های فرهنگی را ببینید که مجلس طوری اعتبارات این نهاد‌ها را از بین برده است که آدم با دشمنش هم این کار را نمی‌کند چه برسد به دوست! این کوتاهی و قصور مجلس نسبت به نهاد‌های فرهنگی را اگر نگویم خیانت بوده، غفلت است.»

نمایندۀ سنقر در مجلس با بیان اینکه نهاد‌های فرهنگی باید عرصه را بر فضای رسانه‌ای بیگانگان محکم ببندند، گفت: «بلاشک در این بخش حضور داریم؛ مثلاً شما ببینید این همه پول صرف بدل تلگرام شد؛ ولی نتوانست جایگاه خودش را پیدا کند. از آن‌طرف می‌بینید که پهنای باندی که در اختیار خود تلگرام است، بیشتر است، این‌ها اشکالاتی است که می‌شود وارد کرد.»

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به این سؤال که چرا مجلس در برابر اجرا شدن سند ۲۰۳۰ در حوزه‌های مختلف کشور منفعلانه عمل می‌کند، گفت: «وقتی که نزدیک به ۱۷۰ نماینده با حمایت دولت به مجلس آمده باشند، مطمئناً همراه دولت هستند. مجلس عملاً در اختیار دولت است و سیاست‌های دولت را انجام می‌دهد، طبیعی است که صدای نهاد‌های فرهنگی و انقلابی در دنبال کردن اهدافشان به جایی نرسد.»

حسینی‌کیا در پایان گفت: «با این حال تلاشی شده و باز هم خواهد شد. انقلابی‌هایی که در مجلس هستند در حد توانشان درصدد کمک به این نهاد‌ها هستند تا آن‌ها بتوانند ظرفیت بهتری برای انجام خدمت پیدا کنند.»   منبع: نماینده

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نماینده مجلس مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات نماینده سنقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، ظهر امروز به وقت محلی در دیدار «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، با بیان اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روندی رو به رشد و ارتقا داشته است، اراده سران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها را باعث بی‌اثر شدن تلاش‌های برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد.

رئیس جمهور تبادل ظرفیت‌های متنوع متقابل را زمینه تأمین منافع دو ملت و افزایش قدرت دو کشور دانست و با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط فیمابین نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود. ایالت پنجاب و شهر لاهور صرفاً یک منطقه فرهنگی نیست، بلکه به سرعت در حال پیشرفت است و امیدوارم در دوره مدیریت سرکارعالی در این منطقه شاهد شتاب بیشتر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن باشیم.

رئیسی شخصیت مرحوم اقبال لاهوری را در بین ایرانیان شناخته شده و محترم توصیف کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی فرهنگی و فرهنگ‌دوست از مرحوم اقبال لاهوری تحت عنوان ستاره آسمان شرق یاد کرده‌اند. همچنین دلدادگی و علاقه مردم پاکستان به امام رضا (ع) کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

در این دیدار «مریم نواز شریف» نیز با ابراز تشکر و خرسندی از سفر رئیسی به ایالت پنجاب و حضور در مزار مرحوم اقبال لاهوری و نیز حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال 1864 تأسیس شده است، گفت که تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهد گرفت.

در این دیدار دو طرف با توجه به پیشینه فرهنگی مشترک و توجه به زبان فارسی در پاکستان، برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان توافق کردند و رئیس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد برای تمهید زمینه‌ها و مقدمات این مسئله با مسئولان پاکستانی مربوطه همکاری لازم را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • بهداشت و سلامت جایگاه ویژه‌ای در اسلام دارد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • کیومرث هاشمی: اساس نظام جمهوری اسلامی بر پایه مسائل فرهنگی است
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد