Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:47:50 GMT

فرا رسیدن تابستان و صدای پای کریمه کنگو

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۱۶۸۶

فرا رسیدن تابستان و صدای پای کریمه کنگو


مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: با فرا رسیدن فصل گرما، شهروندان به جد مراقب شیوع تب کریمه کنگو باشند .


محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: شهروندان باید با فرا رسیدن فصل گرما، در برابر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که بیماری مشترک بین انسان و دام است، مراقب باشند؛ در واقع همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و متعاقب آن، تکثیر و فعالیت کنه‌ها، احتمال بروز و شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افزایش پیدا می‌کند ولی با اقدامات پیشگیرانه می‌توان در برابر این بیماری اقدامات لازم را انجام داد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول ادامه داد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از طریق گزش کنه، نیش حشرات، تماس با خون یا ترشحات مبتلایان، له کردن کنه، تماس مستقیم با لاشه گوشت، خون، ترشحات و بافت‌های آلوده دام و تنفس در تماس با دام‌های آلوده قابل انتقال است و افراد در تماس با دام و فرآورده‌های دامی از جمله دامداران، توزیع کنندگان فرآورده‌های خام دامی، سلاخان، قصابان، همچنین بانوان خانه‌دار، افراد در معرض این بیماری هستند .


وی افزود: مهم‌ترین عامل در انتقال این بیماری از دام به دام و از دام به انسان، کنه‌ها هستند. به همین خاطر در صورت مشاهده کنه بر روی بدن دام، نباید کنه را له کرد؛ چراکه باعث انتقال ویروس این بیماری می شود. این در حالی است که بروز  «تب» در دام، مهم‌ترین نشانه بیماری تب کریمه کنگو است .


حاج‌کاظمی تصریح کرد: دام‌های مبتلا به کریمه کنگو چند روزی دچار تب گذرا و کمی بی‌اشتهایی می‌شوند و این مسئله معمولا برای دامداران قابل تشخیص نیست. در حالی که همین تب، عامل پخش ویروس به شمار می‌رود و حتی ممکن است که بدون درمان، بهبودی در دام حاصل شود .


مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در فصل گرما، نظارت‌های بهداشتی بر کشتارگاه‌ها تشدید می‌شود، یادآور شد: شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت‌دار استفاده کنند. همچنین شهروندان باید به این نکته توجه داشته باشند که گوشت دام‌های ذبح شده در مراسم ملی، مذهبی و قربانی را 24 ساعت در یخچال نگه‌داری کنند .


حاج‌کاظمی خاطرنشان کرد: با نگه‌داری لاشه به مدت 24 ساعت در سردخانه، PH گوشت  کاهش می‌یابد و ویروس کریمه کنگو به دلیل حساس بودن به PH اسیدی ، از بین می‌رود .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان زنجان تنفس درمان کنگو گوشت قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دهه کرامت با بیش از دو دهه فعالیت فرهنگی صورت گرفته، به ظرفیت خوبی برای برنامه‌های مختلف در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی و حتی عمرانی تبدیل شده است.

مدیر حرم بانوی کرامت گفت: حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نقش مهمی در مسائل فرهنگی کشور دارد و شخصیت کریمه اهل بیت علیهم السلام برای همگان الگو است.

وی افزود: جشن‌های دهه کرامت دو روز قبل تر از میلاد بانوی کرامت در حرم مطهر برگزار می‌شود و برنامه‌های مختلفی در ایام دهه کرامت در حرم مطهر خواهیم داشت.

وی افزود: امید است با برپایی جشن‌های دهه کرامت، نشاط اجتماعی خوبی در سطح شهر قم و کشور داشته باشیم و این برنامه‌ها باید مقدمه‌ای باشد تا شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام به مردم بیشتر شناسانده شود.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: حرم مطهر در حوزه‌های مختلف آمادگی دارد تا برنامه‌های مردمی را در ایام دهه کرامت حمایت کند و گل آرایی ضریح و همه فضاهای حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با همکاری خادمان امام رضا علیه السلام صورت می‌گیرد و زمینه برای خدمت رسانی گروه‌های مردمی و نهادهای مختلف از جمله در میدان آستانه و صحن جواد الائمه علیه السلام فراهم است تا موکب‌های بیشتری نسبت به سال قبل در این عرصه به زائران خدمات دهی داشته باشند.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اعزام سفیران کریمه در ایام دهه کرامت به نقاط مختلف گفت: سفیران کریمه علاوه بر خارج از کشور در داخل کشور نیز در قالب ۱۳۰ برنامه در نقاط مختلف برنامه خواهند داشت.

وی ابراز کرد: فضاسازی در ایام دهه کرامت نسبت به سال‌های گذشته پررنگ‌تر خواهد بود و برنامه‌های مورد نیاز زائران تدارک دیده شده تا زائران بهتر بتوانند با شخصیت بانوی کرامت آشنا شوند و زیارت با معرفتی را داشته باشند.

حجت الاسلام فلاحی افزود: حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و استان قدس رضوی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هستند و هر چقدر معرفی این شخصیت‌های ممتاز دین در جامعه صورت گیرد، شاهد تأثیرات فرهنگی خوبی خواهیم بود.

کد خبر 6097450

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ۹ فیلم نفس‌گیر کره‌ای کمتر دیده شده ؛ از دست ندهید (+عکس)
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • شهر کریمه اهل بیت(ع) سوگوار صادق آل محمد(ص) شد