Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ شورای هماهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا پس از بررسی مدارک و شواهد حقانیت شورای فعلی و رویه قانونی انجمن اسلامی دانشجویان لندن اعلام کرد که انتخابات این انجمن برای تعیین دبیران جدید این انجمن لغو شده است و این تشکل می‌تواند با اعضای فعلی به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

امیرحسین نوری، دبیرکل انجمن اسلامی دانشجویان لندن در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: انتخابات زودهنگامی برای تعیین دبیران جدید انجمن اسلامی دانشجویان لندن توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعا می‌شد که اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی لندن استعفا داده‌اند، در حالی که این استعفا رسمی نبود و با صحبت‌هایی که حجت‌الاسلام جواد اژه‌ای، نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا انجام داد، این انجمن تا پایان مسئولیت خود یعنی آبان‌ماه سال جاری همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و انتخابات رسمی آبان برگزار می‌شود.

وی افزود: این اقدام توطئه‌ای بود که دبیران جدیدی را با تفکرات دیگر بر سر کار بیاورند. در همین رابطه انجمن اسلامی دانشجویان لندن اطلاعیه‌ای را به منظور پاسخ‌گویی به سؤالات مخاطبان درباره انتخابات نمایشی و غیرقانونی که به نام انتخابات انجمن لندن برگزار شد، منتشر کرده که متن آن بدین شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّن کتَمَ شَهَادَةً عِندَهُ مِنَ اللّهِ؛ و چه کسى ستمکارتر است از آن کس که گواهى و شهادت الهى را که نزد اوست، کتمان می‌کند» بقره 140

۱-  شورای هماهنگی انجمن لندن با پشتوانه اکثریت قاطع اعضا و حمایت مخاطبان، توانست با فاصله گرفتن از فضاسازی‌های اخیر و به جای اقدام متقابل و با تکیه بر راهکارهای قانونی و نیز گفت‌وگو با افراد ذی‌صلاح، مسائل به وجود آمده را رفع کند. پس از بررسی مدارک و شواهد توسط مسئولان، حقانیت شورای فعلی و رویه قانونی انجمن لندن محرز شده و این انجمن دانشجویی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

۲- اقدام عجولانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی و دبیر منطقه بریتانیا در برگزاری انتخابات زودهنگام و نیز اعلام تعلیق خودسرانه همه فعالیت‌های انجمن لندن توسط آنها به همراه عدم پاسخگویی این دو نهاد برآمده از رأی دانشجویان، امری عجیب و سؤال برانگیز است که تاکنون پاسخ مناسبی برای این اقدام دریافت نشده و انگیزه‌های این کار همچنان پوشیده است.

۳-  عضو کردن غیرقانونی ده‌ها نفر به عنوان عضو انجمن اسلامی دانشجویان لندن در سامانه اتحادیه طی چند روز برای شرکت در انتخابات غیرقانونی، تخلف و فسادی گسترده و آشکار در برابر اساسنامه اتحادیه و انجمن لندن بوده که برای نخستین بار در تاریخ اتحادیه انجمن‌های اسلامی اروپا به صورت سازمان یافته تحت نظارت مستقیم دبیر اتحادیه صورت گرفته است که خود محل سؤال و تعجب است.

۴-  اعضای انجمن اسلامی لندن با رعایت قانون‌مداری و نیز حفظ حرمت و شأن اتحادیه و دبیر منطقه بریتانیا و نیز با تلاش بی‌وفقه در راستای حل سوء‌تفاهم‌ها توانست نشان دهد که در تنش‌ها و مسائل پیش آمده می‌توان و باید حدود قانونی و اخلاقی را رعایت کرد و در ورطه پرونده‌سازی، سوء استفاده از اطلاعات شخصی و یا سخن‌چینی و سخن‌سازی نیفتاد.

۵-  در پایان، شورای هماهنگی انجمن اسلامی دانشجویان لندن اعلام می‌کند که درب این مرکز دانشجویی به روی همگان در برگزاری برنامه‌های عمومی همانند گذشته باز است و این انجمن دست دوستی خود را به سمت همه دانشجویان ایرانی مسلمان علاقه‌مند و دغدغه‌مند دراز می‌کند و با تأکید بر هم‌افزایی نیروها، بر اعتلای ایران اسلامی اهتمام می‌ورزد.

والسلام من اتبع الهدی

شورای هماهنگی انجمن اسلامی دانشجویان لندن»

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن انجمن اسلامی دانشجویان لندن انتخابات تعلیق شورا اتحادیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد