Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بابیان اینکه شرایط برای کارآفرینان در کل کشور سخت‌تر شده است، گفت: حمایت و اعتماد دولت نسبت به کارآفرینان و واحدهای تولیدی حلال مشکلات است. ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سید نورالله حسن‌زاده ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر تشکل‌های اقتصادی و کانون کارفرمایی خوزستان که در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری انجام شد، اظهار داشت: فضای کسب‌وکار در کشور به دلیل ازدیاد متولیان امر در حوزه تولید و موازی کاری‌ها، فضای مناسبی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین کشور ازنظر منابع مالی در وضعیتی قرار دارد که همه در تلاش برای حفظ وضع موجود و کسب‌وکار خود هستند تا مشکلات آن‌ها بیشتر نشود اما تولید چنان دچار مشکل شده که شرایط را برای کارآفرینان کل کشور نسبت به گذشته سخت‌تر کرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بابیان این‌که واحدهای تولیدی و کارآفرینان در این شرایط سخت اقتصادی، کارآفرینی و تولید را بیش‌ازپیش انجام می‌دهند، گفت: دولت تا جایی که می‌تواند در کنار تولیدکنندگان و کارآفرینان ایستاده است اما همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا در سال رونق تولید بتوانیم گامی مؤثر و نتیجه‌بخش در راستای حمایت از تولید برداریم.

وی افزود: افتتاح دفتر تشکل‌های اقتصادی و کانون کارفرمایی در محل این معاونت، به‌نوعی حمایت از این بخش اقتصادی و برای رفع موانع و مشکلات کارفرمایان است.

پاسخ اطمینان دولت به بخش خصوصی را با عملکردمان می‌دهیم

در بخش دیگر این آئین، فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن با ابراز رضایتمندی از اعتماد دولت به بخش خصوصی، گفت: اگر این دفتر درگذشته تشکیل می‌شد شاید امروز دیگر با بسیاری از مشکلات مواجه نمی‌شدیم.

پورحاجت بابیان این‌که افتتاح دفتر تشکل‌های اقتصادی و کانون کارفرمایی، حرکت نیکویی است و آن را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: ما به‌عنوان بخش خصوصی پاسخ این اطمینان دولت را با عملکردمان می‌دهیم و همه تلاشمان را برای همکاری با دولت برای توسعه رونق تولید خواهیم داشت.

لاریجانی: بدهی مالیاتی 10 سال قبل تولیدکنندگان را در شرایط سخت حاضر مطالبه نکنیدرونق تولید-21| اقتصاد کشور از ‌شرایط سخت رکود با رونق تولید نجات پیدا می‌کندنوبخت: در شرایط سخت جنگ اقتصادی نابرابر هستیم؛ مردم مانند ‌زمان جنگ دیگر تحمل نمی‌کنند

قدردان حمایت دولت از بخش خصوصی هستیم

مدیرکل روابط کار و حمایت از مشاغل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز در جمع کارفرمایان و کارآفرینان استان، این اقدام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری را در راستای توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: این‌که مدیران خطه قهرمان‌پرور و مردان نیک دولت در خوزستان، بخش خصوصی را در کنار خود دارند و از آن‌ها حمایت می‌کنند، اقدام نیکویی است و ما قدردان آن‌ها هستیم.

کوروش یزدان، حمایت از کارآفرینان و رفع مشکلات آن‌ها را از اولویت‌های رسیدن به شعار سال دانست و افزود: این اقدام معاونت امور اقتصادی، سبب وحدت رویه، هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی و برقراری روابط کار است.

یزدان‌همچنین به موضوع مدیریت سیل استان خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: در طول دوره بحران سیل، همه اجزای دولت در کنار مردم قرارگرفته و با استرس‌ها و شب‌بیداری‌ها آن‌هم در ایام نوروز، دلسوزانه پای‌کار بودند تا اینکه بحران به شکلی مدیریت شد و مردم با آسیب کمتری از سیل مواجه شدند.

لزوم مشارکت تشکل‌های کارفرمایی در شوراها و تصمیم‌گیری‌ها

نایب‌رئیس کانون کارآفرینان خوزستان نیز در حاشیه این افتتاحیه گفت: کانون کارفرمایان استان خوزستان یک تشکل زیر نظر اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی است.

ایرج غدیرپور بابیان این‌که کانون فاقد دفتر بود، افزود: براساس رایزنی‌هایی که با معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان داشتیم، این دفتر کار را برای تشکل‌های اقتصادی و کارفرمایی در اختیار ما قرار داده و بناست که از این‌ پس براساس ظرفیت‌های قانونی موجود، تشکل‌های کارفرمایی در شوراها و تصمیم‌گیری‌هایی که مرتبط با موارد کارآفرینی و کارفرمایی استان است، مشارکت داده شوند.

نایب‌رئیس کانون کارآفرینان استان بابیان این‌که دولت برای حمایت از کارفرمایان پیش‌قدم شده، ادامه داد: همه کارفرمایانی که در مسیر کار متوجه مشکلاتی می‌شوند می‌توانند به این مکان مراجعه کنند، بنا داریم مشارکت‌ها را خیلی جدی‌تر از قبل دنبال کنیم.

انتهای پیام/ن

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جبراییلی که از وی به عنوان یکی از طراحان برنامه‌های اقتصادی سید ابراهیم رییسی یاد شده است، در نوشتاری در شبکه فیلتر شده ایکس نوشت: ‏خبرگزاری دولت در گزارشی با استناد به گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول، اظهار شادمانی و افتخار کرده است که دولت ایران کم خرج‌ترین دولت در میان کشورهای در حال توسعه است. ‏البته گزارش را ناقص داده‌اند. دولت ایران از حیث مخارج ناچیزش نسبت به تولید ناخالص داخلی، فقط میان کشورهای درحال توسعه رتبه اول را کسب نکرده است. دولت ایران پس از هائیتی، لبنان، ونزوئلا و یمن، کم‌خرج‌ترین دولت جهان است.

او از زاویه‌ای کارشناسی مساله را مورد بررسی قرار داده و تاکید کرده است: ‏لکن نسبت اندک مخارج دولت به GDP یک دستاورد و مایه افتخار نیست، یک فاجعه تمام عیار است. عدد ۱۳.۵ درصد برای نسبت مخارج دولت به GDP یعنی از کیک بزرگ اقتصاد ایران، تنها ۱۳.۵ درصد توسط دولت صرف هزینه‌های آموزش و پرورش، سلامت، امنیت، زیرساخت و... در یک کلمه «رفاه عمومی» می‌شود.

در ادامه این رشته توییت امده است: سهم بسیار اندک سلامت و آموزش و پروش در تولید ناخالص داخلی ایران در مقایسه با میانگین جهانی، از تبعات این پروژه کوچک‌سازی دولت است‌ که سال‌هاست در دستور کار دولت‌های مختلف ماست. حقوق ناچیز و نامکفی کارمندان دولت، یکی دیگر از نتایج‏ این سیاست است؛ به نحوی که مکرر می‌شنویم نخبگان نه تنها تمایلی به خدمت در دولت ندارند، بلکه در حال ترک دولت نیز هستند. ‏هرچه نسبت مخارج دولت به GDP کمتر باشد، رفاه عمومی در آن کشور کمتر است. و این رتبه که خبرگزاری دولت به آن می‌بالد، رتبه داشتن کمترین رفاه عمومی است!

وی سپس نسبت مخارج دولت به تولید ناخالص داخلی در برخی کشورها به شرح ذیل است:

نام کشور

نسبت مخارج دولت به تولید ناخالص داخلی

فرانسه

۵۸

ایتالیا

۵۶

اتریش

۵۲

آلمان

۴۹

سوئد

۴۷

برزیل

۴۶

پرتغال

۴۴

انگلیس

۴۴

ژاپن

۴۴

کویت

۴۱

کانادا

۴۱

آمریکا

۳۶

چین

۳۳

ایران

۱۳.۵

وی در ابتدای این نوشتار حکایتی از مولانا را نیز مورد اشاره قرار داده و تاکید کرده است: مولانا در مثنوی روایت می‌کند که یک صوفی مسافر در راه به خانقاهی رسید و شب آنجا ماند. خرش را آب و علف داد و در طویله بست و به جمع صوفیان رفت. صوفیان که فقیر و گرسنه بودند، پنهانی خر مسافر را فروختند و غذا و خوردنی خریدند و آن شب جشن مفّصلی بر پا کردند. مسافر خسته را نیز به این میهمانی دعوت کردند. پس از صرف غذا، رقص و سماع آغاز کردند. مُطرب آهنگِ سنگینی آغاز کرد و این‌گونه خواند: «خر برفت و خر برفت و خر برفت». ‏مسافر که نمی‌دانست منظور از خر در ترانه، همان خر اوست، تصور می کرد که ترانه صوفیان زیباست؛ لذا او نیز همراه دیگران شروع به خواندن شعر خر برفت کرد: «از ره تقلید، آن صوفی همین/ خر برفت، آغاز کرد، اندر حنین» ‏صبح که مسافر داستان عزم سفر کرد، تازه فهمید که خر خودش بود که برفت.

لازم به توضیح است جبراییلی در سال گذشته به عنوان رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص منصوب شد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903064

دیگر خبرها

  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • پالایشگاه آبادان که در دولت گذشته قرار بود رایگان واگذار شود، به سوددهی رسید
  • رئیسی: با حمایت دانشجویان و اساتید کشورمان اعتراضات دانشگاهیان غرب استوارتر می‌شود
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست