Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، جواد خردمند در سفر به اردبیل و در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اظهار کرد: ما در منطقه دماوند با توجه به جذابیتی که وجود دارد شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز با استفاده از روش سودجویانه بودیم که به محض اطلاع در منطقه حاضر شده و قلع و قمع واقعی را انجام دادیم.


وی خاطرنشان کرد: درر این قلع و قمع 80 مجموعه ساخته شده تخریب شد و میلیاردها تومان حیف و میل بیت‌المال به خزانه بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه به هیچ وجه در مقابل زمین‌خواران و افراد سودجو کوتاه نیامده و مسامحه‌ای نخواهیم کرد، گفت: ما از مردم انتظار داریم تا در هنگام خرید زمین از مدیریت املاک و یگان حفاظت استعلام کرده و اقدام به خرید زمین در اراضی ملی نکنند.


وی افزود: اخیرا نیز عده‌ای با نفوذ و به روش غیرقانونی نسبت به ساخت مستحدثات در منطقه سولقان کرده بودند که به زودی با صدور حکم قضائی قلع و قمع در این منطقه انجام می‌شود.


فرمانده یگان حفاظت وزارت راه و شهرسازی با قدردانی از تلاش یگان حفاظت استان اردبیل در اجرای احکام و بازگرداندن اراضی ملی به بیت‌المال تصریح کرد: هم در شهرستان پارس‌آباد و هم پروژه راه آهن رفع تصرف و معارض انجام شده و در حقیقت شاهد حفظ حقوق بیت‌المال هستیم.


خردمند تعامل سازنده دستگاه‌های مختلف اجرایی را در استان قابل تقدیر خواند و افزود: با محوریت سازمان ملی زمین و مسکن از مهرماه سال 94 فعالیت این یگان آغاز شد و ما در همه استان‌ها این یگان را فعال کردیم به طوری که بیش از 99 درصد پرونده‌های مربوط به تصرف و تعرض به اراضی ملی تعیین تکلیف شده که در این زمینه استان اردبیل یکی از استان‌های فعال کشور است.


وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا یک شماره تلفن چهاررقمی را برای اطلاع‌رسانی مردم اعلام کنیم تا با برقراری ارتباط مردمی در جریان برخی تصرفات و تعرض به اراضی ملی قرار گیریم.


در این جلسه فرمانده یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل نیز گفت: ما از ابتدای سال 96 فعالیت‌مان را در قالب یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل آغاز کردیم به طوری که در ابتدای کار همکاران ما دوره‌های ضابطین خاص را گذراندند و در ادامه آموزش مبانی انتظامی و همچنین تجهیز مراکز یگان را در شهرستان‌ها به نیروی انسانی، امکانات خودرویی و تجهیزات مورد نیاز شاهد بودیم.


وی خاطرنشان کرد: در این دو سال بیش از 45 درصد نیروها و تجهیزات خودرویی ما در بیش از 10 شهرستان افزایش یافته و شاهد معارفه مسئولن یگان حفاظت در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی و مسئولان انتظامی و قضائی بودیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر

به گزارش خبرآنلاین،در پی ممانعت محیط بانان میانکاله از ورود مصالح ساختمانی به این منطقه، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، قرار شد اداره میراث فرهنگی استان گلستان پس از اخذ مجوز نسبت به ورود به میانکاله اقدام کند.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: برابر بررسی به عمل آمده از عطاالله کاویان -مدیر کل محیط زیست استان مازندران- و محمود تقی‌پور - مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله - روز سه شنبه هفته گذشته اداره میراث فرهنگی با مصالح ساختمانی بدون انجام هماهنگی، قصد ورود به منطقه حفاظت شده میانکاله را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دولتی برای انجام هر گونه فعالیت عمرانی در منطقه حفاظت شده باید مجوز داشته باشد، ادامه داد: یک اثر باستانی در منطقه حفاظت شده میانکاله قرار دارد که وظیفه حفظ و نگهداری آن بر عهده میراث فرهنگی است، اما نیاز است از قبل، مجوزی برای ورود به منطقه گرفته شود؛ محیط بان نیز وظیفه کنترل مجوز را دارند.

محبت‌خانی اضافه کرد: مسئولان میراث فرهنگی مجوز ارائه نداده بودند، بنابراین محیطبانان میانکاله از ورود مصالح به منطقه ممانعت به عمل آوردند و با احترام از آنان خواستند که پس از اخذ مجوز نسبت به ورود مصالح به منطقه اقدام کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: فرماندار بندر ترکمن و چند نفر از دریابانی فراجا نیز مراجعه کرده و گفته‌اند با توجه به اینکه میراث فرهنگی دستور قضایی دارد، اجازه ورود آن‌ها داده شود ولی محیط بانان از ورود کارکنان میراث فرهنگی ممانعت کردند چون باید مجوز لازم به آنان ارائه می‌شد.

وی با تکذیب وقوع درگیری بین محیط بانان و کارکنان میراث فرهنگی گفت: بحث جزئی بین طرفین به وجود آمده بود اما درگیری رخ نداده بود. در نهایت آقای تقی‌پور مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله برای بررسی بیشتر موضوع به پاسگاه دریابانی محل می‌روند. از آقای تقی‌پور سوال کردم و گفت نیم ساعت در پاسگاه بودیم، هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و در حد صحبت موضوع حل و فصل و قرار شد مجوز لازم از محیط زیست استان گرفته و سپس وارد منطقه شوند چون محیط بانان مجری هستند و مجوزدهنده نیستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بحث شفاهی بوده و بازداشت و درگیری رخ نداده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بخش‌های مختلف فراجا با یگان حفاظت محیط زیست گفت: به همه استان‌ها سرکشی می‌کنیم و با محیط بانان ارتباط داریم و در همه استان‌ها این هم افزایی و همکاری وجود دارد. سال گذشته حدود ۲۳ درصد کشفیات با همکاری پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، دریابانی و مرزبانی اطلاعات انجام شد و آنها نقش موثری در کشف سلاح‌های غیر مجاز و قاچاق حیات وحش مانند پرندگان شکاری داشتند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899720

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک