Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت بعد از هجمه‌های سنگین در محافل رسانه‌ای و فشار اصحاب فرهنگ و هنر ادعا کرده که قطع بودجه صداوسیما ربطی به «گاندو» نداشته است.

به گزارش مشرق، بعد از انتشار رسمی اخبار مربوط به تحریم صداوسیما توسط دولت واکنش‌های بسیار زیادی در فضای رسانه‌ای کشور نسبت به این تصمیم دولت اتفاق افتاد که عمده این واکنش‌ها، منفی بوده و این تصمیم را غیراصولی و خلاف قانون دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

امضای تفاهمنامه صدا و سیما و دولت چرا تلویزیون وزیر ارتباطات را سانسور کرد؟ +عکس رکورد دولت در صفر کردن واکنش توییتری‌ها به خبر قطع بودجه صداوسیما +تصاویر

بسیاری از نمایندگان مجلس و اهالی رسانه و فرهنگ و هنر در واکنش به این اقدام ضمن انتقاد به چنین تصمیمی آن را فاقد وجاهت‌های قانونی عنوان کردند. با توجه به هجمه‌های زیاد محافل رسانه‌ای دولت برای مقابله با این هجمه‌ها در واکنشی اعلام کرده قطع بودجه صدوسیما به دلیل پخش سریال «گاندو» نیست. بلکه این موضوع براساس بودجه‌ریزی عملیاتی دولت انجام می‌گیرد.

حال سوال این است آیا اجرای بودجه عملیاتی دولت شروع شده است؟ و ادعای دولت در این خصوص صحت دارد؟ دوم اینکه آیا کارهای مهمتری غیر از تقابل با صداوسیما این روزها در برنامه کاری دولت وجود ندارد؟ صرف این حجم انرژی برای مقابله با یک سریال تلویزیونی چگونه قابل توجه است؟

خبرنگار در نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن طرح این موضوع، پاسخ سوالات مطرح شده را جویا شده است.

مشروح این گپ و گفت‌ها در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

    چرا دولت بودجه‌ریزی عملیاتی را فقط در صداوسیما اجرا می‌کند؟!

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه موضوع بودجه‌ریزی عملیاتی سالهاست که بحث می‌شود و تا امروز خبری از اجرای آن نشده گفت: شاید برخی دستگاه‌ها در قالب نرم‌افزارهایی ریز عملکردشان را محاسبه کنند اما اینکه این طرح به صورت کلان در کشور اجرا شود، چنین چیزی نیست و بودجه دستگاه‌ها طبق روال سنوات گذشته پرداخت می‌شود.

وی افزود: محاسبه بودجه دستگاه‌ها اگر قرار است بر اساس بودجه‌ریزی عملیاتی باشد باید همزمان اجرا شود و صداوسیما تنها دستگاهی نیست که مشمول این طرح می‌شود.

نماینده مردم کرمان در خانه ملت گفت: صداوسیما با حجم گسترده مخاطبانش، عملکرد شبکه‌های استانی، فعالیت گسترده شبکه‌های برون‌مرزی و... باید روند بودجه‌اش افزایشی باشد نه کاهشی!

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به واکنش‌های برخی در دولت و همچنین رسانه‌های دولتی نسبت به تولید و پخش سریال «گاندو» گفت: این واکنش ها که به تهدید بودجه‌ای هم رسیده است نشان از عمق تأثیرگذاری این سریال در جامعه دارد و بیانگر این موضوع است که دشمنی‌های آمریکا و صهیونیسم برای مردم شفاف‌سازی شده است.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: صداوسیما باید مسیری را که انتخاب کرده است با قدرت بیشتری ادامه دهد و در ساخت چنین آثاری مصمم‌تر باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: دست تک تک عوامل دخیل در ساخت پروژه «گاندو» را می‌بوسیم و از تولید موارد مشابه این سریال استقبال می‌کنیم، دولت هم اگر ایراد یا اشکالی به موارد مطرح شده در سریال می‌بیند باید از طریق بهتری رفع شبهه کند، سوال کند و صداوسیما نیز پاسخگو باشد.

   

    قطع بودجه صداوسیما ربطی به اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی ندارد

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه برخورد و رفتار دولت پس از پخش سریال «گاندو» پسندیده نبود، گفت: صداوسیما رسالتش را انجام داده است و برای رسیدن به یک پاکی مطلق در کشور نیازمند این شفاف‌سازی‌ها هستیم. شفاف‌سازی‌هایی که مردم نیز برای دانستن آن غریبه نیستند و باید در جریان قرار بگیرند.

سخنگوی فراکسیون مستقلان افزود: صداوسیما مکلف است بر اساس وظایفش هم خدمات و هم فساد در کشور را به آگاهی مردم برساند گفت: نشان دادن مفاسد از مفسده‌های بعدی پیشگیری می‌کند و دولت نباید از این شفاف‌سازی‌ها برآشفته شود.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت با اشاره به ادعای رسانه‌های دولتی که می‌گویند، دولت بودجه صداوسیما را قطع کرده نه به خاطر پخش «گاندو» بلکه بدلیل اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی گفت: بودجه‌ریزی عملیاتی در هیچ دستگاهی آغاز نشده و قطع بودجه صداوسیما ربطی به این موضوع ندارد.

    قطع بودجه صداوسیما جهت‌دار است و قابل پذیرش نیست

حجت‌الاسلام احمد سالک، نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگر دولت بخواهد بودجه‌ریزی عملیاتی را در همه دستگاه‌ها و نهادها اجرایی کند، مجلس استقبال می‌کند، گفت: قطع یکباره بودجه صداوسیما به این بهانه و در این مقطع زمانی قابل پذیرش نیست.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت افزود: با توجه به پخش سریال «گاندو» و موضع‌گیری‌های عدیده دولتی‌ها نسبت به این سریال، قطع بودجه صداوسیما، موضوع خاص محسوب می‌شود و مشخص است که این تصمیم یکباره جهت‌دار است.

سالک گفت: دولت اگر واقعاً بدنبال اجرای قانون باشد باید از ارقام ریز و درشت تمام دستگاه‌ها حساب‌کشی کند و بودجه اختصاص دهد نه اینکه تنها فشارش بر صداوسیما باشد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی صدا و سیما دولت بودجه سریال تلویزیونی گاندو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد گفت: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن درویشیان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد در نشست شورای اداری استان تهران با اشاره به ابلاغ اصول 12گانه رئیس جمهور در پیشگیری و مبارزه با فساد، به تشریح گشت ارشاد مدیران پرداخت و افزود: برای جذب و تقویت مشارکت مردمی که مورد تاکید معظم رهبری در شعار امسال نیز قرار گرفته است، نیازمند تسهیل در مسیر سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار بخش خصوصی هستیم. به طور مثال اقدام وزارت اقتصاد در حذف امضاهای طلایی در این دولت می‌تواند نمونه برجسته‌ای از این اقدام باشد و همه دستگاه‌های اجرایی هم در این مسیر هستند.

رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشدوی ضرورت نظارت در کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر بهترین قانون را داشته باشیم و بهترین برنامه را هم تدوین کنیم اما به نظارت آن‌طور که باید توجه نکنیم، قطعا با مشکل مواجه خواهیم بود. نظارت به معنی عدم اعتماد به مدیران نیست و معتقدم مدیران اجرایی کشور، سرمایه معنوی و پشتوانه نظام هستند. مهمترین راه صیانت از مدیر، نظارت و نگهداری اوست. بسیاری از مدیرانی که پرونده‌ای برای آنها در محاکم تشکیل شده، به دلیل عدم نظارت بر زیرمجموعه یا عدم اطلاع کافی از قوانین و آئین‌نامه‌ها دچار مشکل شده‌اند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد با بیان این‌که در اصول 12گانه ضدفساد آیت‌الله رئیسی، هیچ خط قرمزی نداریم، تصریح کرد: رئیس جمهور فرمودند نباید هیچ حدود و ملاحظه‌ای در برخورد با فساد باشد، پس بازرسی و نظارت در همه سطوح و همه زمان‌ها جاری است. البته رد نمی‌کنم که گاهی ممکن است مدیری تحت فشار سیاسی یا غیرسیاسی باشد اما موظف است از مسیر حق و قانون خارج نشود و از توصیه‌ها تاثیر نپذیرد؛ گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است.

درویشیان با ذکر تعبیر رهبر معظم انقلاب از مبارزه با فساد در دستگاه اجرایی، اظهار کرد: ایستادگی در برابر اژدهای هفت سر به فرموده رهبر معظم انقلاب، ممکن است باعث تبعاتی شود اما باید مقاومت کرد. ما هم پشتیبان چنین مدیرانی هستیم، به طور مثال مدیر منابع طبیعی یکی از شهرستان‌های شمالی به دلیل اجرای قانون با فشارهای افراد سیاسی و دستور مدیر استانی عزل شده بود، ولی به این نوع برکناری ورود کردیم و مدیر شجاع مذکور را به جایگاه قبلی در همان شهر بازگرداندیم. حتی اصرار مدیرکل استان مبنی بر ارتقای او را رد کردیم و گفتیم باید به همان اداره شهرستان برگردد تا همگان، جدیت دولت در حمایت از مبارزان با فساد را ببینند و درس عبرت شود.

وی خطاب به مدیران اجرایی استان تهران، توجه آن‌ها را به نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر معطوف کرد و گفت: حضرت که به رئوفیت و گذشت زبانزد بودند، فرمودند "مفسدان را نقره داغ و خادمان را حمایت و تشویق کن" این رویه نصب العین دولت خدمتگزار سیزدهم است.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد به مسائل اصلی و محوری استان تهران هم پرداخت و اظهار کرد: اجرای قانون هوای پاک در تهران حیاتی است و دستور ویژه رییس‌جمهور برای پیگیری هوای پاک، دغدغه ملی است و فقط استانداری مسئول آن نیست و همه دستگاه‌ها باید پای‌کار باشند.

درویشیان با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی در کنار تقاضای فراوان برای سکونت موقت در مناطق خوش آب و هوای اطراف تهران و استان‌های همجوار شمالی و تفرج‌گاه‌های خصوصی باعث افزایش قیمت زمین و وقوع بزه‌های مختلف از جمله کلاهبرداری در معاملات و تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی شده است، گفت: عدم توجه به حریم جاده و بستر رودخانه‌ها و تصرفات غیرقانونی باید متوقف و با جزای سنگین مواجه شود. اصلاح مرز تقسیمات کشوری و تعیین مرز شهرستان‌های تهران، ایمنی بازار تهران با قدمت تاریخی و اهمیت اقتصادی، و توجه به مقوله آموزش در ارتقا سلامت نظام اداری هم از دیگر سرفصل‌های مهم استان است که باید به آن اهتمام ورزید.

وی در پایان توصیه‌ای به مدیران استان تهران کرد و گفت: به اسناد بالادستی توجه کنید، آن‌ها را مطالعه کنید. از جمله اصول یاری‌رسان به مدیران در موفقیت همین اصل مهم است. از نگاه بخشی و جزیی و آلوده به سیاست و برخورد حزبی دوری کنید. شما مکلف به اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری هستید و نباید تحت تاثیر جریانات سیاسی باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  • گاف عجیب مجری زن صداوسیما روی آنتن
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • فیلم | طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی
  • طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی: خیلی موفق بودید؟ | فیلم
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • (ویدئو) طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست