Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@20:00:40 GMT

چرانبایدقهوه را بامعده‌خالی بنوشید؟

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۵۸۶۸

مصرف قهوه با معده خالی و در اوایل صبح، قبل از وعده صبحانه، می‌تواند سطح کورتیزول را در بدن شما افزایش دهد. ناطقان: قهوه یکی از این گزینه‌ها است. مطالعات اخیر نشان داده قهوه باعث افزایش سطح HDL یا همان کلسترول خوب خون می‌شود، ضمن اینکه التهاب را نیز کاهش می‌دهد.

مصرف منظم قهوه کاهنده خطر ابتلا به دیابت نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات متعددی ارتباط بین قهوه و نارسایی قلبی را مورد بررسی قرار داده‌اند و مشخص شده نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز برای سلامت قلب مفید است.

اگر نگران سلامت قلب خود هستید، دیگر در مصرف تخم مرغ شک نکنید. بسیاری از مطالعات ثابت کرده‌اند که تخم مرغ، کلسترول خون را افزایش نمی‌دهد. جالب توجه است اگر بدانید حتی مصرف روزانه سه عدد تخم مرغ، کلسترول HDL را افزایش می‌دهد نه LDL. تخم مرغ حاوی ویتامین‌های B و D است که هر دو برای سلامت قلب ضروری‌اند.

کره بادام زمینی از جمله گزینه‌های غذایی است که بسیاری به آن می‌گویند خوشمزه ناسالم. بله، این نوع کره دارای محتوای چربی بالاست، اما تحقیقات نشان می‌دهد این چربی‌ها برای قلب عالی هستند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف این کره به اندازه مصرف آجیل از سلامت قلب محافظت می‌کند. فقط اگر در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، در میزان مصرف خود دقت کنید، چون یک قاشق غذاخوری از کره بادام زمینی، ۹۴ کیلو کالری دارد.

بنابر گزارش دویچه‌وله، در میان انواع شکلات، شکلات تیره دارای خواص آنتی اکسیدانی است. فلاونول‌های موجود در این شکلات، سلامت قلب و عروق را با بهبود گردش خون و جلوگیری از لخته شدن خون بهبود می‌دهد. هنگام خرید مطمئن شوید که این نوع شکلات حاوی بیش از ۷۰ درصد کاکائوی خالص و بدون شکر باشد.

چرا نباید قهوه را با معده خالی بنوشید؟

از فواید نوشیدن قهوه گفتیم، اما نوشیدن آن هم آدابی دارد. با وجود مزایایی که گفته شد نباید این نوشیدنی پرطرفدار را با معده خالی خورد.

مصرف قهوه با معده خالی و در اوایل صبح، قبل از وعده صبحانه، می‌تواند سطح کورتیزول را در بدن شما افزایش دهد. از لحظه‌ای که چشم‌های خود را باز می‌کنید، این هورمون که مسئول تنظیم پاسخ سیستم ایمنی بدن، سوخت و ساز و متابولیسم و پاسخ استرس است، در بدن آزار می‌شود. وقتی شما کافئین را با معده خالی مصرف می‌کنید، سطح کورتیزول به اوج خود می‌رسد و بدن را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

در مطالعه‌ای که تاثیرات مربوط به نوشیدنی‌های کافئین‌دار را در میان دانشجویان پزشکی ارزیابی می‌کرد، نشان داده شد دانشجویانی که این نوشیدنی‌ها را با معده خالی دریافت می‌کردند، بیشتر در معرض تغییرات خلقی و استرس قرار می‌گرفتند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: قهوه ، معده خالی ، وعده صبحانه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قهوه معده خالی وعده صبحانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌های مفید و ضروری مانند ویتامین‌های A، D، E، K و ویتامین‌های گروه B است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تخم‌مرغ یک غذای سرشار از مواد مغذی است، اما برخی افراد تصور با تصور اینکه زرده تخم‌مرغ مملو از چربی ناسالم است آن را مصرف نمی‌کنند، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زرده تخم‌مرغ سرشار از انواع مختلفی از مواد مغذی از جمله ۱۰ ویتامین مهم است، به طوری که مصرف دو تخم‌مرغ تا ۳۰ درصد نیاز بدن به ویتامین را تأمین می‌کند، در ادامه به بررسی ویتامین‌های موجود در زرده تخم‌مرغ می‌پردازیم:

ویتامین A

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین A یا رتینول است که باعث بهبود سلامت شبکیه چشم می‌شود و به محافظت در برابر شب کوری و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند؛ ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۱۴۴۲ واحد بین‌المللی ویتامین A است، مصرف کافی این ویتامین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

ویتامین D

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین D است، ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۲۱۸ واحد بین‌المللی این ویتامین است؛ مصرف کافی ویتامین D به حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین E

زرده تخم‌مرغ حاوی اشکال مختلفی از ویتامین E از جمله آلفا-توکوفرول است که با بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است؛ ۱۷ گرم زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۴۳۹ میلی‌گرم ویتامین E است، این ویتامین از سلامت پوست حمایت می‌کند و باعث بازسازی سلول‌ها و همچنین محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماورابنفش و پیری زودرس می‏‌شود.

ویتامین K

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین K به شکل فیلوکینون است که به فعال شدن فاکتورهای انعقاد خون کمک می‌کند؛ ۱۷ گرم تخم‌مرغ حاوی ۰.۱۱۹ میکروگرم ویتامین K است، مصرف کافی ویتامین K برای حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر شکستگی و جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها ضروری است.

ویتامین B۲

زرده تخم‌مرغ منبع غنی از ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین است که در فرآیندهای متابولیک مختلف از جمله تولید گلبول‌های قرمز خون، حفظ سلامت پوست، چشم‌ها و سیستم عصبی نقش دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ بزرگ می‌تواند ۰.۰۹۰ میلی‌گرم ویتامین B۲ بدن را تأمین کند، مصرف کافی ریبوفلاوین مانع بروز علائمی مانند خستگی، ضعف و اختلالات پوستی می‎‌شود.

ویتامین B۶

زرده تخم‌مرغ حاوی پیریدوکسین، شکل فعال ویتامین B6، است که نقش مهمی در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۰۶۰ میلی‌گرم ویتامین B۶ است که برای حفظ عملکرد شناختی، بهبود خلق‌وخو و کاهش خطر بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب ضروری است.

ویتامین B۱۲

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین B۱۲ است که عمدتاً در غذاهای حیوانی یافت می‏‌شود و نقش مهمی در حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی ایفا می‌کند؛ هر زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۳۳۲ میکروگرم ویتامین B۱۲ است که برای جلوگیری از بروز علائمی مانند خستگی، ضعف، احساس سوزن سوزن شدن و اختلالات شناختی ضروری است.

ویتامین B۹

زرده تخم‌مرغ حاوی فولات، شکل طبیعی ویتامین B۹، است که برای حمایت از رشد جنین در دوران بارداری بسیار مهم است؛ ۶۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۸۰ میکروگرم فولات است که برای سلامتی بسیار مفید است و کمبود آن باعث کم‌خونی، نقایص مادرزادی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‎‏‌شود.

ویتامین B۵

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین B۵ یا اسید پانتوتنیک است که نقش بسیار مهمی در تولید اسیدهای چرب، کلسترول و هورمون‌های استروئیدی ضروری دارد، این ویتامین از تبدیل کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به انرژی پشتیبانی می‌کند و باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می‌‎‏شود.

ویتامین B۸

تخم‌مرغ دارای ویتامین B۸ است که یک ویتامین ضروری برای باروری است، این ویتامین که با نام اینوزیتول نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در سیگنال‌دهی سلولی، انتقال عصبی و متابولیسم چربی دارد؛ ویتامین B۸ به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل، لوبیا، میوه‌ها و غلات یافت می‎‏‌شود.

کد خبر 747379

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • دستور تهیه ۱۰جوشانده گیاهیِ ضد سرماخوردگی
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • بهترین زمان برای مصرف قهوه
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ