Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید البرز حسینی شامگاه شنبه در نشست شورای پیشگیری از تصادفات در شهرستان قروه ضمن عذرخواهی از مردم به خاطر مشکلات حوزه حمل و نقل از وجود ۹ هزار کیلومتر راه در استان گفت که از این میزان ۷۰۰ کیلومتر آن مختص به شهرستان قروه است.

به گفته وی برای هر کیلومتر راه به صورت میانگین ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که احداث شود که ۳۶ هزار میلیارد تومان در مجموع ارزش سرمایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین مبنا اگر قرار باشد به هرآنچه کامل موردنیاز است برسیم باید سالیانه ۴ درصد از ۳۶ هزار میلیارد تومان به ما پرداخت شود بعد انتظار باشد که همه چیز اصولی اجرایی گردد.

از نظر حسینی این یعنی حدود ۱۴۴ میلیارد تومان فقط بابت نگهداری راه نیاز است و لذا باید دانست که در وضعیتی قرار داریم که باید باهم به تعاملی در انجام موضوع برسیم.

وی با انتقاد از اینکه در گذشته زمان احداث راه‌ها مطالعه‌ای نبوده و راه‌ها درست احداث نشده و آینده نگری وجود نداشته و حالا ما باید تاوان بدهیم، از مشکلات تمامی ارگان‌های مرتبط در این راستا گفت: کمبودهای مشکلات در حوزه‌های مختلف باید بررسی و گفته شود. باید پرسید که چرا در استان مجتمع فوریت‌های جاده‌ای وجود ندارد؟ مجتمعی که همه امکانات لازم را داشته باشد.

مطابق اظهارات حسینی مسائلی در استان وجود دارد که مجهول است. باید در کارها حرف درست زد تا حق گرفته شود. با مظلومیت نمایی نمی‌توان کاری کرد. نباید یکی را مقصر دانست بلکه این مسیر زنجیره‌ای بهم متصل است.

بنابه گفته‌های وی تعداد ۶۰۰ نفر پرسنل در اداره راهداری استان وجود دارند که از این تعداد ۴۵۰ نفر شرکتی هستند و آن چیزی که به استان می‌دهند در کل ۲۵ میلیارد تومان بوده و این یعنی ۷۰ درصد تخصیص که در مجموع ۲۰ میلیارد تومان می‌شود.

به نظر حسینی از این مبلغ ماهی ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان فقط حقوق پرسنل شرکتی می‌شود و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم برای حقوق دیگر کارکنان است.

وی معضل گرانی را دلیلی بر ضعف در اجرای کارها دانست و افزود: گرانی تأثیر گذاشته بر روی مصالح و مواد به طوری که تا دیروز آسفالت تنی ۱۰۰ هزار تومان بود امروز ۴۵۰ هزار تومان شده و با این وضعیت ناچاریم با حداقل‌ها کار کنیم.

در واقع بنا به اطلاعات داده شده توسط این مقام مسئول ۳۴ درصد سطح آسفالت راه‌های کردستان در حال خرابی شدید قرار دارد و اگر رسیدگی نشود خرابی در سطح استان به بیش از ۶۵ درصد می‌رسد.

جریان فوکسیدهای دردسرساز

حسینی در ادامه به فوکسیدهای (لایه حفاظتی آسفالت) ریخته شده در محورهایی از راه‌های شهرستان قروه که بسیاری را به کام مرگ فرستاد، اشاره کرد و گفت: اگر اعتبار باشد روکش انجام می‌دهیم و با این وضعیت بودجه طبیعی است که از فوکسید بهره می‌گیریم و حالا اگر جاهایی بیشتر از میزان مدنظر فوکسید ریخته شده و منجر به لغزندگی گردیده و تصادف صورت گرفته؛ می‌پذیریم مقصریم و برای جبران سطح جاده را خراش داده و روکش می‌کنیم.

فرسوده بودن ماشین آلات با ۳۲ سال عمر، بدهکاری به دو پیمانکار خط کشی به میزان ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم بدهی به قطعه فروشان و تعمیرکاران از سال ۹۱ تا به امروز از دیگر مشکلاتی بودند که مدیرکل راهداری کردستان به آن پرداخت.

سید البرز حسینی با بیان اینکه خط کشی هر کیلومتر راه به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد، چاره را در به کار گذاشتن جدا کننده میانی دانست.

بر اساس گفته‌های وی وضعیت راه‌های روستایی هم به همین منوال است به طوری که در راه روستایی هم ۹۴۶ قرارداد با هزار کیلومتر تحت پیمان و ۲۵۴ میلیارد بدهی در کنار بدهی ۲۰ میلیاردی فقط به مشاوران طرف قرارداد در این حوزه وجود دارد.

حسینی در نهایت یادآور شد که اگر لکه گیری می‌شود چون بودجه نیست و از سر ناچاری است و اینکه امسال مشکل قیر جدی بوده و به سختی پیدا می‌شود.

غفلت از فرهنگ سازی

به گفته حسینی چرا وقتی بی قانونی صورت می‌گیرد برخورد نمی‌شود و باید دانست همه چیز که به خرابی راه و جاده نمی‌رسد در اینجا مسئولیت فرهنگ سازی را چه کسانی باید انجام دهند؟

وی با تأکید بر اینکه ابتدا باید واقعیت‌ها را دانست و بعد قضاوت کرد خواستار تعامل مجموعه دستگاه‌های مرتبط شد و تصریح کرد: هر چقدر به مدیران فشار بیاوریم اتفاقی نمی‌افتد و بلکه فقط باید جرئت به آنان داد و تشویقشان کرد. جدای از این دردها را باید گفت و بعد یقه کسانی که هزینه را جای دیگری می‌برند و خرج می‌کنند، گرفت.

کد خبر 4671695

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قروه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانعی بر سر راه‌حل ۲ دولتی میان این رژیم و فلسطین است، گفت نتانیاهو باید استعفا کند.

به گزارش مشرق، «نانسی پلوسی» در جریان مصاحبه با شبکه «آر.تی‌.ای» ایرلند در مورد پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی علیه غزه که جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته است، گفت از آنچه «حق» صهیونیست‌ها برای «دفاع از خود» می‌داند، حمایت می‌کند، اما افزود: «ما سیاست و اقدمات بنیامین نتانیاهو را رد می‌کنیم.»

رئیس سابق دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «وحشتناک است. چه چیزی بدتر از کاری که نتانیاهو در پاسخ به هفت اکتبر انجام داده است؟ او باید استعفا کند. او در نهایت مسؤول است.»

پلوسی ضمن انتقاد از مدیریت نتانیاهو، به حمایت از رژیم صهیونیستی متعهد باقی ماند، زیرا به گفته او، «در آنجا این کار، منافع امنیت ملی ایالات متحده است.» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت نتانیاهو «سال‌ها است» مانعی برای صلح در منطقه بوده است.

پلوسی گفت: «نمی‌دانم او از صلح می‌ترسد، از صلح ناتوان است یا فقط خواهان صلح نیست، اما او مانعی بر سر راه‌حل ۲دولتی بوده است. من بر کلمه راه‌حل تاکید می‌کنم.»

اظهارات او تنها چند روز پس از آن بیان می‌شود که او و دیگر قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین سنا به تصویب بسته کمک‌های خارجی عظیمی که برای ارتش رژیم صهیونیستی پول ارسال می‌کند، رأی مثبت دادند. این تحولات بیش از ۶ ماه پس از آغاز جنگ غزه رخ می‌دهد. این بسته شامل حدود ۲۶ میلیارد دلار کمک برای رژیم صهیونیستی است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد