Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@17:26:55 GMT

توضیحات رئیس جمهور برزیل درباره کشتی های ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۰۳۶

توضیحات رئیس جمهور برزیل درباره کشتی های ایران

رئیس جمهوری برزیل اعلام کرد که دولتش به شرکت‌های این کشور درباره گستره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و پیامدهای نقض این تحریم‌ها هشدار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری برزیل، اعلام کرد که دولتش به شرکت‌های این کشور درباره گستره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و پیامدهای نقض این تحریم‌ها هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات پس از گزارش خبرگزاری رویترز از توقف دو کشتی ایرانی در سواحل برزیل بیان شده است. این دو کشتی ایرانی به خاطر کمبود سوخت امکان بازگشت را ندارند و شرکت دولتی نفت برزیل نیز به خاطر تحریم‌های آمریکا علیه ایران از فروش سوخت به آنها خودداری کرده است.

بیشتر بخوانید: توقف ۲ کشتی باری ایرانی در سواحل برزیل به دلیل تحریم های آمریکا

رئیس جمهوری برزیل درباره توقف این دو کشتی در آب‌های کشورش به خبرنگاران گفت: مشکل اینجا است که آمریکا این تحریم‌ها را علیه ایران وضع کرده است. ما شرکت‌های برزیلی را در رابطه با این شرایط و مخاطرات آن توجیه کرده‌ایم».

وی در عین حال بر مناسبات نزدیک برزیل و آمریکا تاکید کرد و گفت: «من به ویژه به ترامپ نزدیکم و دو بار به دیدن او رفته‌ام. آمریکا اقتصاد اول جهان و دومین بازار بزرگ محصولات ما است و برزیل نیز آغوش خود را برای همکاری‌ها و معاملات بیشتر با ایالات متحده گشوده است».

این اظهارات در حالی است که ایران نیز یکی از بزرگ‌ترین مشتری‌های غلات برزیل است و به نوشته آسوشیتدپرس، تجار برزیلی این احتمال را در نظر دارند که گرفتاری کشتی‌های ایرانی در سواحل برزیل بر تجارت میان دو کشور تأثیرات وسیع‌تری خواهد داشت.

با این حال ژائیر بولسونارو گفته است برزیل درگیر هیچ جنگ و مناقشه‌ای در جهان نیست و ما می‌خواهیم که همین شرایط را حفظ کنیم. اما می‌دانیم که برخی از دیگر کشورها مشکلاتی دارند و ما در وهله اول باید از منافع خودمان مراقبت کنیم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی ایران برزیل کشتی ژایر بولسونارو آمریکا تحریم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد | جزئیات رویترز از اسامی افراد و شرکت های تحریم شده | تحریم ها در چه حوزه ای است؟
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • تحریم های جدید ضد ایرانی دولت بایدن
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند