Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@06:04:52 GMT

مزایای دوخطه شدن خطوط ریلی یزد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۷۹۰۸۸

مزایای دوخطه شدن خطوط ریلی یزد

این پروژه در حال حاضر۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما با توجه به این‌که ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد، هنوز نیمه‌تمام مانده است. مدیر کل راه‌آهن یزد در سفر اخیر «محمدباقر نوبخت» معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، گزارشی از این طرح نیمه‌تمام ارائه کرد که با استقبال معاون رئیس‌جمهوری و تقاضا برای بازدید از خط همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت در بازدید از این خط، برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه قول مساعد داد تا با اهتمام مسئولان استان، این پروژه مهم ریلی استان به پایان برسد. طرح دوخطه کردن خط آهن در استان یزد شامل مسیر محدود بافق تا ایستگاه ارژنگ است. این طرح ۲۵۰ کیلومتر طول دارد که با پیشرفت خوب و رضایت‌بخشی دنبال شد اما به دلیل کاهش اعتبارات در حال حاضر روند کندی به خود گرفته است. اعتبار اجرای طرح دوخطه کردن خطوط ریلی استان بر اساس برآورد اولیه به طور کامل ۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که بیش از نیمی ‌از اعتبار با اهتمام مسئولان استان و تخصیص اعتبارهای ملی تامین شده و تخصیص یافته است. یکی از مزایای دوخطه کردن شبکه ریلی، افزایش ظرفیت خطوط است به طوری که برای اولین بار در کشور، ظرفیت خطوط برای بارگیری قطارها به ۳۰ تن افزایش یافته است یعنی واگن‌ها می‌توانند بار را با ۲۰ درصد افزایش ظرفیت، بر روی خطوط جابه‌جا کنند. با توجه به این‌که مهم‌ترین مشکل خطوط ریلی در محدوده استان، به نهایت رسیدن ظرفیت خط است، اجرای این طرح از ضروریات به حساب می‌آید.

در این شرایط امکان افزایش قطار به خطوط ریلی از استان سلب شده است، برای مثال قطار یزد- مشهد به صورت یک روز در میان برقرار است در حالی که با اضافه شدن خط دوم، امکان اعزام قطار بیشتری در خطوط ریلی استان ایجاد خواهد شد. به این ترتیب با افزایش این خط، قطارهای بیشتری به مقصد تهران راه‌اندازی خواهد شد و قطار یزد- مشهد نیز همه‌روزه برقرار خواهد شد. مهم‌ترین مزیت دوخطه شدن شبکه ریلی استان به گفته مسئولان افزایش ضریب ایمنی سفرهای ریلی است. در حال حاضر به دلیل یک‌خطه بودن مسیر ریلی، قطارها به صورت رفت و برگشتی بر روی یک خط در حال حرکت هستند از این رو پیش‌بینی می‌شود با دو خطه کردن خطوط، ۳۰ درصد به ظرفیت خط از نظر تعداد قطارها اضافه شود.

کد خبر 448624

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: راه آهن محمدباقر نوبخت استان یزد قطار استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۷۹۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • افزایش یک‌هزار کیلومتری طول خطوط لوله انتقال نفت در سال جاری
  • طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد/ انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • جزئیات جایزه ملی جوانی جمعیت تشریح شد؛ ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟