Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-03@04:29:28 GMT

نرخ صادراتی برق برای تولید بیت کوین تصویب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۰۰۸۸

نرخ صادراتی برق برای تولید بیت کوین تصویب شد

همایون حائری در حاشیه رونمایی از طرح روشنا در پاسخ به سوال دولت سرانجام چه اقدامی برای تعیین نرخ برق برای تولید بیت‌کوین و رمز ارزها کرده است، گفت: از نگاه صنعت برق برای تولید بیت‌کوین نرخ و تعرفه آن مهم است که باید برای آن مصوبه و دستور گرفت، بنابراین برای استخراج بیت‌کوین هم از لحاظ انرژی و هم استهلاک نرخ صادراتی پیشنهاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ادامه داد: کمیسیون‌ اقتصادی دولت سرانجام با نرخ صادراتی برق برای تولید بیت‌کوین موافقت کرد و باید این موضوع در دولت مطرح و سپس تصویب و ابلاغ شود.

وی در پاسخ به این سوال که این نرخ صادراتی برق متفاوت است و شما چگونه تعرفه برق برای آنها اعمال خواهید کرد گفت:‌ نرخ صادراتی برق متناسب با قیمت سوخت در فوب خلیج فارس و خطوط نصب‌شده با کشورهایی که برق به آنها صادر می‌شود متغیر است.

حائری ادامه داد: به هر حال هر ماینری که بخواهد بیت‌کوین تولید کند، قطعا باید مجوز دریافت کند که با گرفتن این مجوز مصرف آنها پایش و تعرفه برای آنها منظور خواهد شد.

* ۳ هزار مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار شد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به سوال قرار بود از سال گذشته تا پیک تابستان امسال ۵۲۰۰ مگاوات نیروگاه احداث شود اما گفته می‌شود این موضوع نهایی نشده و ساخت برخی از نیروگاه‌ها متوقف شده است، گفت: از سال گذشته تا پیک مصرف تابستان امسال قرار بود ۵۲۰۰ مگاوات وارد مدار شود که تاکنون ۳۰۰۰ مگاوات احداث و باقیمانده تا پایان امسال وارد مدار می‌شود.

وی در پاسخ به سوال امسال چه میزان در برنامه مدیریت مصرف و ۰۹۸ توانستید مدیریت مصرف برق انجام دهید، گفت: سال گذشته در خصوص مدیریت مصرف موفق شدیم ۲۰۰۰ مگاوات صرفه‌جویی انجام دهیم.  اگر می‌خواستیم ۲۰۰۰ مگاوات را مصرف کنیم باید۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه احداث می‌شد. پس بنابراین مدیریت مصرف از هر لحاظ به نفع کشور است؛ چراکه ارزش ریالی این کار نیز بسیار بالا خواهد بود.

* امسال ۳ هزار مگاوات در مصرف پیک صرفه‌جویی شد

حائری تاکید کرد:‌ امسال ۳۰۰۰ مگاوات در پیک مصرف صرفه‌جویی شده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در خصوص رونمایی از طرح روشنا گفت: طرح روشنا در حقیقت با همکاری بانوان و به خصوص زنان خانه‌دار قصد دارد مدیریت مصرف برق را وارد خانه‌ها کرده و از اسراف برق جلوگیری کند.

وی تاکید کرد:‌ از سال گذشته مدیریت مصرف برق با دستور وزیر فعالانه دنبال شد و با کمک دستگاه‌های اجرایی کشور و شرکت‌های توزیع همکاری‌های خوبی شد به طوری‌که در سال جاری با برنامه‌ای که از سال گذشته با برنامه ۰۹۸ شروع شد، توانستیم با اضافه کردن سیستم‌های پایش و طرح ابتکارات و خلاقیت‌ها نتایج خوبی کسب کنیم.

حائری تصریح‌ کرد:‌ به هر حال طرح روشنا نیز که استارت آن از تهران زده شده و قرار است به یک طرح ملی در سراسر کشور تبدیل شود، می‌تواند مدیریت مصرف برق را به خوبی در کشور نهادینه کند.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1281853

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انرژی برق بیت کوین ارز دیجیتال ارز ارز دیجیتالی نفتکش انگلیس دونالد ترامپ باشگاه استقلال ایران و انگلیس ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا محمدجواد ظریف سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۰۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک تهران امسال تغییری نخواهد داشت

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال نخواهد شد.

سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه آیا امسال تغییری در طرح ترافیک تهران اعمال خواهد شد یا خیر گفت:‌ امسال هیچ تغییری در طرح ترافیک اعمال نشده و اعمال نیز نخواهد شد. تصمیمات این‌چنینی باید در کمیته مشترک میان کارشناسان حوزه شهری و امور ترافیکی و انتظامی برگزار شود و پس از رسیدن به نظرات واحد و تصویب آن، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر طرح ترافیک تهران مانند سال گذشته در حال اجراست، گفت:‌ تا امروز نشست مشترک و تصمیمی در مورد تغییر در طرح ترافیک گرفته نشده و اگر تصمیم جدیدی اتخاذ شود، قطعا اطلاعات لازم داده خواهد شد. البته مواردی در مورد طرح جدید ترافیک مطرح شده که این ها باید در شورای ترافیک مطرح و تصویب شود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هسته مرکزی شهر، ترافیک سنگینی دارد و باید مدیریت کلان شهری برای آنجا صورت گیرد تا مردم متضرر نشوند. لذا اگر در آینده طرح جدیدی ریخته شود به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح ترافیک تهران امسال تغییری نخواهد داشت
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • بهره‌مندی از ظرفیت بسیج سازندگی در مدیریت مصرف انرژی
  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان