Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@16:18:41 GMT

پرسش و پاسخ از روحیه انقلابی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۴۰۰۷

پرسش و پاسخ از روحیه انقلابی در فضای مجازی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام محمود لطفیان سرگزی، مدرس درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه، با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از محورهای مهم رهنمودهای مقام معظم رهبری خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور، حمایت از جهت‏‌گیری‌ها و جریان‌های انقلابی ضمن روی خوش نشان دادن به همه جریان‌ها بوده که وظیفه‌ای برای ائمه جمعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کشور با روحیه‏ انقلابی قابل پیشرفت کردن است و با حرکت انقلابی به اوج تکامل می‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع، نه‏ فقط به ضرر انقلاب، بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده‏ ایران خواهد بود.

لطفیان با اشاره به تبیین لزوم رعایت تقوا در فضای مجازی گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه ما تقوای همه جانبه است که زمینه‌ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد، اما این تقوا باید به ‏صورت مصداقی و عینی تبیین شود و نه به ‏صورت توصیه‌ای کلی و بدون بیان مصادیق. یکی از گرفتاری‏‌های امروز ما، رواج دروغ، تهمت، شایعه و مسائلی از این قبیل در فضای مجازی است.

مدرس مرکز تخصصی نماز و مهدویت قم ادامه داد: یکی دیگر از مصادیق رعایت تقوا، «اجتناب از ناامید کردن جوانان» است. برخی‌ها در مدارس، دانشگاه‏‌ها و حتی در محیط‏‌های کسب ‏و کار، به‌گونه‌ای صحبت می‌کنند که جوان از آینده ناامید می‌شود. ناامید کردن جوان یعنی گرفتن فرصت و قدرت عنصر جوانی از کشور و جامعه اسلامی و این خود یک منکر است.

وی با اشاره به ضرورت كوشش در حفظ وحدت جامعه‏ گفت: نمازهای جمعه و جماعت حبل متین و صراط مستقیم و سنگر وحدت و عزت است. ائمه جمعه و جماعت در منابر كوشش می‌کنند كه آرامش در كشور برقرار باشد و از هر سخنى كه موجب نگرانى مردم و تفرقه شود، خوددارى کرده و مردم را در پشتيبانى از ارگان‏‌هاى جمهورى اسلامى و نهادهاى انقلابى، تشويق می‌کنند. ائمه جمعه و جماعت توجه دارند كه براى ملت، پدر هستند. براى مردم سِمَت پدرى دارند و رفتارشان بايد رفتار پدرانه باشد.

این مدرس حوزه با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی در برابر اروپای متکبّر گفت: اروپا پس از گذشت بیش از ۱۴ ماه از خروج آمریکا از برجام، گستاخانه از ایران می‌خواهد که همچنان تمام و کمال به تعهدات خود عمل کند. این درخواست ناشی از روحیه تکبر و خودبزرگ‌بینی آن‌هاست و چاره آن نیز نهراسیدن و دفاع محکم و قوی از منافع کشور است.

وی با اشاره به دزدى دریایى و بن‌بست انگلیس‌هاى خبیث گفت: انگلیس براى جبران شكست آمریكا پیش‌قدم شده ‏ تا با دزدى دریایى نفت‌كش، اعتبار از دست رفته آمریكا را كمى احیاء كند. انگلیسى‏‌هاى خبیث كشتى ما را با راهزنى دریایى ربوده‌اند اما سعى مى‏‌كنند به آن شكل قانونى دهند. البته عناصر مؤمن در جمهورى اسلامى این كارها را بى‌جواب نمی‌گذارند و در فرصت و جاى مناسب پاسخ خواهند داد.

لطفیان ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با کاهش تعهدات خود به آن‌ها خواهد فهماند که قرار نیست این روند یک طرفه همچنان ادامه داشته باشد و آنان اگر واقعاً خواهان حفظ برجام هستند، باید به جای پیشنهادات توخالی و اتلاف وقت، به تعهدات خود عمل کنند. تعهداتی یازده‌گانه که تا کنون حتی به یک مورد آن نیز عمل نکرده‌اند.

محمود لطفیان

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: روحیه انقلابی فضای مجازی حوزه دانشگاه ایکنا نبأ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران

ائمه جمعه استان شهرستان‌های استان تهران ابراز داشتند که کارگران ستون اصلی تولید، موتور پیشران و عامل اصلی حرکت و رونق اقتصادی کشور هستند، اما مظلومانه در جامعه زندگی می‌کنند، باید به این قشر عزیز توجه بیشتری شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین عملیات وعده صادق را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: سیستم سپر موشکی اسرائیل از چندلایه گنبد آهنین، فلاخن داوود و پیکان تشکیل شده است که این لایه‌ها در عملیات وعده صادق فرو ریخت.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق افزود: در این عملیات هیبت پوشالی صهیونیست‌ها فروریخت، اینکه این موشک‌ها به کجا خورد، چقدر خرابی بر جای گذاشت، مسائل فرعی قضیه است، باید به این نکته اشاره کرد، که این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را شکست.

محمودی ادامه داد: سیستم دفاعی که نفوذناپذیر قلمداد می‌شد و توسط هم‌پیمانان رژیم صهیونیستی هم حمایت شد، اما موشک‌های جمهوری اسلامی آن را شکست، این موشک‌ها نه فقط اسرائیل، بلکه سیستم دفاعی آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و سایر قدرت‌ها را نیز شکست و به بهترین پایگاه هوایی اسرائیل که از آنجا کنسولگری مورد هدف قرار گرفته بود، اصابت کرد و ابهت پوشالی و خانه سست‌تر از عنکبوت اسرائیل را فرو ریخت و سیلی محکمی به گوش صهیونیست‌ها نواخت.

وی گفت: این حمله ترکیبی بود، یعنی یک حمله چند بعدی با استفاده از ابزارهای جنگ سایبری، موشک‌های بالستیک و کروز به همراه استفاده از پهپادهای هدایت شونده، هک، قطع برق، شناورهای دریایی برای عملیات بازدارنده، و… توازن قدرت نظامی و سیاسی در منطقه غرب آسیا را تغییر داد.

خطیب جمعه ورامین ابراز داشت: این حمله بزرگترین حمله پهپادی و موشک‌های بالستیک به حساب می‌آید، این حمله غافلگیرانه نبود، بلکه اسرائیل با اطلاع در بالاترین شرایط نظامی، پروازی، اطلاعاتی، ماهواره‌ای و سایبری قرار داشت، لذا ایران مقتدر با علم و آگاهی کامل و چشمان باز این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از موشک‌ها به اهداف از قبل تعیین شده اصابت کرد و خسارات زیادی به بار آورد، پهپادهای ما طی 7 ساعت، موشک‌های کروز ظرف 3 ساعت و بالستیک ظرف 15 دقیقه به دشمن رسیدند، اول پهپاد ارسال شد، تا سیستم‌های پدافند تا سیستم‌های پدافندی دشمن را بشکند.

امام‌جمعه موقت ورامین با بیان اینکه امروز فریاد دفاع از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا مانند تگزاس، هاروارد، میشیگان و کلمبیا به گوش می‌رسد، گفت: مجری یک شبکه غربی اخیر گفته است، شعارهای آیت‌الله از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد.

وی تصریح کرد: باید زوایای مختلف این افتخار تبیین شود و به عزت، عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی بیش از پیش واقف شویم، اسرائیل باید بداند، شکست او در برابر فلسطین قهرمان قطعی است و در آینده‌ای نه چندان دور دنیا پیروزی ملت فلسطین را خواهد دید.

مشارکت مردم در جهش تولید موجب رونق کسب‌وکار می‌شود

حجت‌الاسلام سید حسین حسینی در خطبه‌ نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس با گرامیداشت روز جهانی کارگر اظهار داشت: کارگران ستون اصلی تولید به شمار می‌آیند و حمایت از کارگران از وظایف مسئولان در جهت رفع موانع و مشکلات کارگران است.

وی افزود: همه ما در جهت موفقیت کارگران موظف هستیم با خرید کالای ایرانی از کارگران متدین ایرانی که بهترین و وفادارترین کارگرهای دنیا هستند حمایت کنیم.

امام‌جمعه شهرستان پردیس تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان در تعیین و پرداخت دستمزد کارگران نباید ظلم و جفا کنند و هرکسی در پرداخت و اجرت دستمزد کارگران ستم کند تمام اعمال نیک وی از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: ارتقاء توانایی‌های کارگران و بالا بردن زمینه‌های پیرامون آنان وظیفه مسئولان و دستگاه‌های مرتبط با کار و کارگران است.

وی خاطرنشان کرد: هر کارگر ایرانی باید از بیمه، بهداشت آموزش، بالا بردن سطح مهارت خود، ابتکار عمل و دستمزد کافی برخوردار باشد و اگر در این زمینه‌ها کوتاهی شود در حق کارگران ظلم شده است.

کارگر ستون فقرات اقتصاد کشور است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا جوکار امام جمعه پاکدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی و دشمن‌شکن این هفته نماز جمعه ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی کارگر اظهار داشت: کارگر عنصر تلاشگر در بخش اقتصادی کشور است که صبح تا شب و بالعکس تلاش می‌کند تا هم معیشت و رزق حلال برای خانواده خود کسب کند و هم چرخه اقتصاد کشور را به چرخش درمی‌آورد.

وی افزود: رهبری در دیدار اخیر با کارگران بر تأمین و رسیدگی به وضعیت کارگران تأکید کرد، لذا ما باید نگاهمان نگاه پیامبر به کارگر باشد که دست کارگر را می‌بوسید؛ در واقع کارهای اقتصادی با کارگران امکان‌پذیر است و کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند.

امام‌جمعه پاکدشت در ادامه تأکید کرد: کارگر محور تحقق شعار است اگر قرار است تحقق شعار سال انجام شود باید به کارگران رسیدگی شود زیرا کارگر همان بدنه مردمی تولید است.

وی در ادامه ضمن تشکر از ورود استاندار تهران به پروژه‌های انجام نشده در پاکدشت، ابراز داشت: سهل‌انگاری و ترک فعل عمده مسئله اجرا نشدن مصوبات جلسه حضور رئیس‌جمهور بود که با حضور استاندار تهران ضمن رفع ترک فعل‌ها، کار رسیدگی شد و امیدواریم به‌زودی شاهد به ثمر رسیدن این مصوبات باشیم.

مسئولان از فساد دوری کنند تا بتوانند با آن مقابله کنند

کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند

حجت‌الاسلام اسماعیلی در خطبه‌های سیاسی این هفته شهرستان قرچک اظهار داشت: کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی محسوب می‌شوند، مقام معظم رهبری فرمودند "اگر بخواهیم به استقلال اقتصادی برسیم این اقتصاد وابسته است به تولید و کار و کارگر" بدون کار و کارگر اقتصادی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: کارگران با وجود اینکه موتور پیشران و عامل اصلی حرکت و رونق اقتصادی کشور هستند اما مظلومانه در جامعه زندگی می‌کنند، باید به این قشر عزیز توجه بیشتری شود.

امام جمعه شهرستان قرچک در ادامه گفت: تمام کشور همه اقشار و همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، نظامی برمی‌گردد به قشر زحمت‌کش کارگر، اگر این عزیزان نباشند کار کشور زمین خواهد ماند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: اگر امروز ما در اقتصاد همچون دیگر حوزه سیاسی، نظامی و امنیتی قوی شویم، دشمن به فکر آسیب ما نخواهد بود و جرئت نزدیک شدن به ما با نیت آسیب نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تأکید ائمه جمعه استان تهران بر رسیدگی به وضعیت کارگران
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • خودداری اریک تن هاخ از پاسخ به پرسش خبرنگاران منتقد
  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی