Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@22:23:33 GMT

سازمان اوقاف به دنبال تحقق بیانیه گام انقلاب است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۸۸۶۶۵

سازمان اوقاف به دنبال تحقق بیانیه گام انقلاب است

حجت الاسلام حسینی گفت: توجه به تقویت اقتصاد و اقتصاد مقاومتی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب رهیر معظم است که سازمان اوقاف در این زمینه اهتمام ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز(۳۰ تیر) در دیدار با فرماندهان حوزه های ۱۶ گانه بسیج خواهران تبریز و سرهنگ عباسی فرمانده سپاه غدیر تبریز اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ نوع نیت واقفان در مورد وقف اموال وجود دارد که اکثر آنها مربوط به مسائل قرآنی، آموزشی، کمک به نیازمندان و بیش از ۱۰ درصدشان هم مربوط به حضرت سید الشهدا(ع) و مراسمات عزاداری و نذورات ماه محرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی افزود: لازم است در راستای عمل به نیات واقفان همواره در خدمت قرآن و عترت باشیم و برای اشاعه فرهنگ اسلامی همه تلاشمان را بکنیم.

وی افزود: حوزه فرهنگ، آموزش و درمان و حتی بخش کشاورزی هم از دیگر نیازهای مورد توجه اوقاف است که با تعامل با تمام نهادها علی الخصوص با بسیج می تواند به ثمر بنشیند.

حسینی با اشاره به اهمیت بهره وری اقتصادی، دیگر رسالت اوقاف گفت: توجه به تقویت اقتصاد و اقتصاد مقاومتی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب رهیر معظم است که ما در این بخش می‌توانیم اقدامات ارزنده ای انجام بدهیم به طور مثال در بخش کشاورزی ۳۵۰ هکتار باغ موقوفه در اختیار اوقاف است که از بین رفته اند و هیچ کاربری ندارند که ما با تبدیل به احسن کردن آنها میتوانیم این زمینها را به درآمد زایی برسانیم و کمک حال نیازمندان و مشکلات اقتصادی و اشتغال جامعه باشیم.

وی با بیان این‌که نگاه مدیریت جدید به امور وقف نگاه فدک گونه است، افزود: با احیا و تولیت موقوفات تلاش خواهیم کرد درآمد و امکانات موقوفاتمان را با اجرای نیت وافقان به صاحبان اصلی آنان یعنی مردم و نیازمندان و جامعه بازگردانیم.

حجت الاسلام حسینی در پایان، رسیدن به اهداف اوقاف را در راستای مشارکت همگانی نهادهای مختلف دانست و گفت: یکی دیگر از امورات اداره اوقاف امامزادگان است که از لحاظ عمرانی، آموزشی و قرآنی نیازمند مشارکت هستیم که خواهران در این زمینه می توانند نقش موثری ایفا کنند و در مسائل فرهنگی امامزاده ها این اماکن مقدس را فعال کنند.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز روزنامه کتابخانه های عمومی استان همدان حج نماز جمعه بیرجند مقام معظم رهبری خراسان جنوبی خراسان جنوبي سازمان اوقاف و امور خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۸۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف برزگر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کلاچای با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگران اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری نشانگر اهمیتی است که معظم له به نقش و جایگاه کارگران در تولید و اقتصاد کشور دارد.

وی توجه به جایگاه کار و کارگر را در اسلام با اهمیت توصیف کرد و گفت: بی شک تحقق شعار سال در گرو عزم جدی جامعه کارگری امکان پذیر است.

حجت الاسلام برزگر در ادامه با اشاره به سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به پاکستان و امضای قرارداد همکاری میان دو کشور آن را راهبردی و در راستای تأمین منافع و مصالح دو کشور همسایه دانست.

امام جمعه موقت کلاچای با اشاره به آغاز برداشت محصول برگ سبز چای و لزوم حمایت دولت از چایکاران تصریح کرد: معتقدم قیمت برگ سبز چای باید متناسب با نرخ تورم سالانه افزایش یابد.

وی اضافه کرد: این شرایط موجب می‌شود تا چایکاران با رغبت مضاعف وارد عرصه کشاورزی شوند.

حجت الاسلام برزگر همچنین در ادامه مطالبی در خصوص نهم اردیبهشت سالروز تأسیس شوراها و دوازدهم اردیبهشت هفته معلم ارائه کرد.

کد خبر 6089077

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • نقش کارگران در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • دنبال تحقق خواسته هواداران تراکتور هستیم
  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • فرهنگ داوطلبی را به مردم آموزش دهیم/ ارائه خدمات باید منجر به توانمندسازی نیازمندان شود
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی