Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:38:41 GMT

صدور مجوز بهره برداری از بندر صیادی تنگ قدیم

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۰۸۹۵

صدور مجوز بهره برداری از بندر صیادی تنگ قدیم

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کمیته صدور مجوز سازه های دریایی این اداره کل، با صدور مجوز بهره برداری بندر صیادی تنگ قدیم برای سازمان شیلات ایران به مدت 2 سال موافقت کرد .

عباس آذرپیکان در گفت وگو با ایسنا-  افزود: مدارک و مستندات سازه های دریایی بندر صیادی تنگ قدیم توسط اداره کل شیلات استان، به اداره مهندسی سواحل و بنادر این اداره کل ارسال و پس از بررسی ها و بازدید های میدانی کارشناسان بندری، دریایی، ایمنی و مهندسی سواحل و بنادر و تایید در کمیته صدور مجوز سازه های دریایی، مجوز بهره بردای آن به مدت 2 سال صادر شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اداره کل شیلات استان موظف است مطابق مشخصات و موارد ذکر شده در مجوز، با رعایت موارد ایمنی، نسبت به بهره برداری از تاسیسات و سازه های دریایی و همکاری و هماهنگی در بازدیدهای ادواری با کارگروه گشت و نظارت بر سواحل استان اقدام کند .

به گفته معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، از 37 سازه دریایی در طول541 کیلومتر سواحل استان، بیشتر سازه ها از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور موفق به اخذ مجوز بهره برداری از کمیته صدور مجوز سازه های دریایی شده اند .

آذرپیکان اظهار کرد: در سواحل این استان با رصد به موقع و تلاش های شبانه روزی کارگروه گشت و نظارت بر سواحل و بنادر، کمترین تعداد سازه دریایی غیر مجاز نسبت به سایر استان های ساحلی کشور وجود دارد .

وی ادامه داد: در خصوص سایر مواردی که موفق به دریافت مجوز نشده اند راهنمایی های لازم با رویکرد تعاملی و سازنده، جهت قانون مداری و اخذ مجوز انجام شده است و پس از اتمام مهلت تعیین شده مطابق قانون به مراجع ذیصلاح قضایی جهت قلع و قمع سازه معرفی می شوند .

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون بند 22 ماده 3 آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوبه سال 1348 مجلسین و تبصره الحاقی آن در سال 1387 مجلس شواری اسلامی، حق صدور مجوز سازه های دریایی در دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی، ضمن داشتن حق نظارت عالیه در اجرا و بهره برداری بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است .

آذرپیکان اضافه کرد: بر اساس ابلاغیه لازم الاجرای کارویژه مرز شورای امنیت کشور، کلیه ارگان های دولتی و غیر دولتی، نظامی و انتظامی، شهرداری ها و مناطق آزاد تجاری – صنعتی یا ویژه اقتصادی، مکلف به تمکین قانون و همکاری با اداره کل بنادر و دریانوردی به عنوان تنها مرجع تخصصی سازه های ساحلی و دریایی و نیز دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هستند .

آذرپیکان افزود: چنانچه پروژه یا طرحی که دارای تاسیسات ساحلی و دریایی است، خارج از مجوز این اداره کل، در سواحل استان احداث شده باشد، به موجب ماده 8 قانون منع فروش، ارائه هرگونه تسهیلات و خدمات دولتی به آن پروژه، نظیر وام های بانکی، بیمه، تلفن، گاز، برق و . . . ممنوع و اداره کل بنادر و دریانودری مکلف است متخلفان را جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی کند .

وی گفت: در راستای تحقق اهداف و برنامه های دولت الکترونیک، کلیه فرایند صدور مجوز سازه های دریایی با انواع کاربری صیادی، تفریحی، صنعتی، خدماتی و . . . به صورت الکترونیک از زمان ثبت نام متقاضی و بررسی مدارک و نقشه ها و صدور مجور بهره برداری از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور به آدرس https://sm.pmo.ir /  انجام می شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بندر اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان سازمان شیلات ایران شورای امنیت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۰۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان

به گزارش همشهری آنلاین، سرپرست شیلات شهرستان چابهار گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری باعث آتش سوزی لنج صیادی در اسکله هفت تیر شهرستان چابهار شد.

سعیدی، در تشریح جزئیات این حادثه افزود: ظهر امروز حوالی ساعت ۱۵ بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن در شهرستان چابهار یک لنج صیادی کاملا طعمه حریق شد.

کد خبر 848180 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتش‌ سوزی خبر مهم بندر چابهار

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک