Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:09:39 GMT

۲۹ واحد بوم‌گردی استان اردبیل مجوز گرفتند

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۲۴۴۹

۲۹ واحد بوم‌گردی استان اردبیل مجوز گرفتند

نادر فلاحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مجوزها در راستای توجه به گردشگری روستایی و توسعه این بخش به عنوان یکی از پرطرفدارترین سبک های گردشگری در کشور انجام گرفت.

او اظهار داشت: در سه ماه اول سال جاری نیز مجوز فعالیت برای پنج واحد بوم‌گردی در استان صادر شد.

فلاحی با اشاره به اینکه افزایش سطح کیفی و کمی این واحدها جزو سیاست‌های اصلی اداره کل در سال جاری است، گفت: توسعه واحدهای بوم‌گردی می‌تواند پاسخگوی سلایق مختلف گردشگران و مسافران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه آمار اقامت مسافران در واحدهای بوم‌گردی در سه ماه نخست امسال حدود ۱۵ برابر شده، افزود: تنوع آب و هوایی و غنای فرهنگی استان اردبیل بستر مناسبی برای ایجاد واحدهای بوم‌گردی متعدد است و این اداره کل بصورت ویژه از سرمایه‌گذاری در این حوزه حمایت می‌کند.

روستاهای استان اردبیل قابلیت‌های قابل توجهی از شمال تا جنوب استان در زمینه ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی دارند.
توجه به ظرفیت‌های بومی و فاکتورهای محلی در معماری روستاهای استان اردبیل می‌تواند فرصتی برای جذب توریسم و ایجاد اشتغال در روستاهای استان باشد، تسهیلات ویژه برای ایجاد این اقامتگاه‌ها در نظر گرفته شده که می تواند مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد.
تاکنون از ۳۷ منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل در هفت منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل، برجلو و سقزچی نیر، خیاو تا گردولی مشگین شهر، فندقلو نمین، طبیعت سبز پارس سرعین و سد گیلارلو گرمی برای سرمایه‌گذاری کلان مجوز داده شده است.
۶۰۱۸/‏‬ ۱۲۵۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان و یازدهمین دوره استانی آن طی ۲ روز گذشته در منطقه جعفرآباد بیله‌سوار مغان با حضور عشایر غیور استان اردبیل، اقوام عشایر استان‌های مختلف و میهمانان خارجی برگزار شد.
وی افزود: آلاچیق عشایر استان اردبیل و مهارت ساخت آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پیشنهاد ثبت جهانی این نماد عشایر استان را نیز به وزارت میراث فرهنگی ارائه کردیم تا از میراث گرانبهای عشایر استان پاسداری کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی اردبیل گفت: لباس سنتی زنان عشایر استان اردبیل با عنوان "تومان کوینک" و مهارت دوخت آن نیز از دیگر آثار مربوط به جامعه عشایری استان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
محمدی ادیب تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون دشت مغان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان اردبیل به منظور ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی ارزش‌های زندگی عشایر برگزار شد.
وی افزود: گردشگری، صنایع دستی عشایر و حمایت از آنها در اولویت برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل است و در این راستا اقدامات متنوعی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • «عینک قرمز» حامد بهداد با «تگزاس۳» مجوز اکران گرفتند
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • بازدید جمعی از معاونین و مدیران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از واحد‌های مختلف شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی 
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد