Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی گفت: تا مهرماه 98 شاهد افتتاح بیش از یک‌هزار کلاس درس در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، غلامعلی رأفتی در نشست راهبردی مجمع خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار قطب شهید مدرس که در کاشمر برگزار شد، عنوان کرد: مجمع خیرین کشوری که از خراسان‌رضوی در کشور نهادینه شد، بهترین و بزرگ‌ترین نهاد کمکی برای تربیت و تعلیم فرزندان این مرز و بوم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی اظهار کرد: سال قبل حدود 843 کلاس درس توسط خیرین خراسان‌رضوی احداث و تحویل گردید و این موجب شد خراسان‌رضوی بتواند رتبه اول کشور را با اختلاف 150 کلاس درس به نسبت استان دوم که خوزستان بود به دست آورد.

وی همچنین عنوان کرد: خیرین خراسان‌رضوی در سال جاری قول یک‌هزار کلاس درس را تا مهرماه داده‎اند و این افتخاری برای آموزش و پرورش خراسان‌رضوی است.

رأفتی بیان کرد: به رغم اینکه پروژه‎های خشت و گلی معضلی برای آموزش و پرورش محسوب می‎شود اما تا آغاز سال تحصیلی جدید با مدارس خشت و گلی در استان خراسان‌رضوی خداحافظی خواهیم کرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی افزود: سیستم گرمایشی مدارسی که از بخاری نفتی استفاده می‌کنند و در آن منطقه انشعابات گاز وجود دارد در این 2 ماه باقی مانده تا شروع سال تحصیلی استانداردسازی خواهد شد و سیستم گرمایشی بیش از یک‌هزار کلاس درس استان را به سیستم گرمایشی استاندارد ارتقاء خواهیم داد.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح ساماندهی مدارس روستایی در کنار مدارس تخریبی و خشت و گلی قدیمی در سال 82 از مشهد مقدس به سراسر کشور تسری پیدا کرد، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری و همدلی تمامی مدیران آموزش و پرورش قدم‎های بهتری برداریم و روزی برسد که از کمبودهای فعلی بی‏نیاز باشیم هرچند مدرسه‌سازی فرآیند مستمری بوده و تمام شدنی نیست.

تعهد 104 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز

در این جلسه همچنین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی گفت: در سال جاری ضمن حذف مدارس خشت و گلی، بخاری‎های نفتی و گازسوز کاملا حذف و سامانه‎های گرمایشی مدارس با توجه به رویکردی که امسال نمایندگان در مجلس شورای اسلامی داشتند به روند قابل قبول و بهتری خواهد رسید و به جشن شکرگذاری پایان استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد نزدیک خواهیم شد.  

علی خدادادی با بیان اینکه تعهد خیرین مدرسه‌ساز در سال جاری به مرز 104 میلیارد تومان رسیده و این با توجه به شرایط خاص اقتصادی در خراسان بزرگ بی بدیل بوده است، اظهار کرد: تلاش می‎شود امسال کارگاه‌های هنرستان‎ها را با کمک خیرین تجهیز کنیم و با تامین مواد اولیه مورد نیاز بخشی از دغدغه‌های مدیران را رفع نماییم.

وی با تاکید بر اینکه نباید فقط به دنبال اعتبارات دولتی بود، اظهار کرد: هرچند تخصیص اعتبارات استانی ابلاغ شده اما اگر اعتبارات ملی و استانی و همه منابع دیگر را با هم جمع بزنیم شاید به 200 میلیارد تومان نرسد اما خیرین فقط در یک بخش 104 میلیارد تومان کمک کرده‌اند.

16 مدرسه خشت و گلی و 22 مدرسه دو شیفته در کاشمر

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش کاشمر با تقدیر از کمک‎های خیرین شهرستان گفت: قطب شهید مدرس در ارزیابی‎های اداره کل آموزش و پرورش جزء قطب‌های پیشرو در استان است.

علی طاهریان عنوان کرد: اکنون در کاشمر 16 مدرسه خشت و گلی و 22 مدرسه دو شیفته داریم که پیش‌بینی می‎شود امسال به دلیل افزایش جمعیت و مهاجرت به شهرستان تعداد مدارس دو شیفته افزایش یابد.

وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش کاشمر در سال جاری 15 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده که 8 میلیارد و  600 میلیون تومان آن را خیرین با آموزش و پرورش این شهر تفاهمنامه امضا کرده‎اند.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر با اشاره به مشکلات پیش رو بیان کرد: با کامل شدن پروژه‌های مسکن مهر نیاز ضروری به تکمیل واحد آموزشی در پروژه مسکن مهر 1008 واحدی کاشمر داریم.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه سرانه ورزشی کاشمر بسیار پایین و به ازای هر دانش‌آموز 2.5 متر است می‎طلبد برای افزایش این سرانه اعتبارات بیشتری برای تکمیل استخر دانش آموزی شهرستان با تاریخ ده ساله اختصاص یابد.

طاهریان اظهار کرد: با توجه به اینکه تجهیزات استخر خریداری و دپو شده نگران وارد شدن آسیب به این تجهیزات و وسایل هستیم که می‎طلبد از سوی اداره کل نوسازی اعتبارات ویژه‎ای برای این استخر اختصاص یابد.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال افزایش جمعیت خراسان رضوی مدرسه مدیر آموزش و پرورش مسکن مهر قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه متفاوتی دارند و شهریه مدارس با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، تعیین می‌شود. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از 18 هزار مدرسه غیردولتی و بیش از 20 هزار آموزشگاه وجود دارد، گفت: در استان کرمان قریب هزار و 100 مدرسه غیردولتی وجود دارد که در امر آموزش دانش آموزان به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند.

وی با بیان اینکه شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت است، افزود: نیروی انسانی، فضا، تجهیزات و امکانات از جمله عوامل سهیم در تعیین شهریه مدارس غیردولتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، ادامه داد: شهریه این مدارس با توجه به آیین‌نامه و موادی چون محل مدرسه، اجاره مدرسه، امکانات مدرسه، هوشمند بودن، استفاده از سالن‌های ورزشی و فوق برنامه‌ها مشخص می‌شود.

وی با اشاره به روند تصویب نرخ شهریه مدارس غیردولتی، بیان کرد: شهریه مدارس غیردولتی با توجه به امکانات و خدماتی که به دانش آموزان ارائه می‌شود از سوی مؤسس تعیین شده و ادارات آموزش و پرورش شهریه پیشنهادی را بررسی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ممکن است آموزش و پرورش رقم شهریه پیشنهادی از سوی مؤسس را تایید یا تعدیل کند، افزود: در ادامه نرخ شهریه به شورای سیاست‌گذاری مدارس و مراکز غیر‌دولتی ارجاع می‌شود و در آنجا برای نرخ شهریه تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مدارس غیردولتی ما شهریه متفاوتی دارند، گفت: اولیا می‌توانند از سایت سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به آدرس https://mosharekatha.ir/  مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه والدین می‌توانند با وارد کردن نام یا کد مدرسه در سامانه مشارکت‌ها از مبلغ شهریه مدرسه مورد نظر مطلع شوند، ادامه داد: با جمع ارقامی که در بخش استعلام شهریه وجود دارد مانند شهریه فوق برنامه درسی، شهریه مکمل و شهریه تابستانی رقم کلی شهریه مدرسه مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اداره مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش به همراه اداره بازرسی، حراست و آموزش‌ها بر مدارس غیردولتی نظارت دارند، گفت: در سایت شهریه آموزش و پرورش شهریه تمام مدارس مشخص است؛ همچنین میزان شهریه با فوق برنامه‌ها باید روی دیوار حسابداری مدرسه نصب شده باشد.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • تحقق ۵۰ درصدی تعهد خیرین مدرسه ساز
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند