Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@06:38:09 GMT

تسهیلات دولت برای مناطق مرزی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۵۳۸۶

‍‍‍‍‍‍

وزیر کشور از کمک به مردم مناطق مرزی و تقویت زیرساخت‌ها از محل درآمد‌های حاصل از فروش سوخت خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رحمانی فضلی در دهمین جلسه  توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور گفت: با اقدامات صورت گرفته در مبارزه با قاچاق، 50 درصد سوخت از مبادی رسمی با مجوز وقیمت های مناسب صادر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر کشور افزود: باید اقدامات زیر ساخت عمرانی، توسعه ای، سرمایه گذاری، فرهنگی و اجتماعی در مناطق مرزی را طوری پیش ببریم که امنیت را تقویت کنند.  وی ادامه داد: محور اصلی امنیت در مناطق مرزی شرایط زندگی، سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و خدماتی است که به مردم ارائه می شود.  وزیر کشور گفت: طبق مصوبات قبلی 50درصد سود تسهیلات برای کسانی که در این مناطق سرمایه گذاری می کنند را دولت و 100 درصد سرمایه گذاری در این مناطق را هم دولت توسط بیمه ها تضمین می کند.  رحمانی فضلی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در امور زیربنایی در این مناطق، هر استان 10 طرح را با اولویت ارائه دهد که با 100 درصد تخصیص از طرف سازمان برنامه مورد حمایت قرار خواهند گرفت. وی ادامه داد : موضوع گمرکات و بحث ایکس ری ها نیز از مسائل مهمی است که در این جلسه مطرح شد. مصوب شد از طریق دولت کمک هایی صورت گیرد تا در زمان مناسب ایکسری ها که ساخت داخل هستند تامین شوند. رحمانی افزود: پیشنهاد دیگری در این جلسه مطرح و تصویب شد که باید رئیس جمهور آن را تایید کند. این پیشنهاد برای تقویت امنیت در مناطق مرزی و تشویق مرزبانان نیروی انتظامی، مرزبانی و امنیتی است که باید حق کشف برای این افراد در نظر بگیریم .  وی گفت : موضوع سوخت نیز از مسائل بسیار مهمی است که در جلسات قبل تصمیمات خوبی برای آن گرفته و این تصمیمات امروز گزارش  شد.  با هماهنگی وزارت نفت، سوخت در  استان های مرزی شرق وغرب را در اختیار تعاونی ها و مسئولین منطقه قرار می دهیم تا آن ها سوخت را با قیمت مناسب به مرز صادر کنند. رحمانی فضلی ادامه داد: از محل درآمدهای سوخت صادره شده به مرز، کمکهای نقدی به مردم این مناطق تا شعاع 20 کیلومتری انجام و زیرساخت های مدارس تقویت می شود.  همچنین در برخی مناطق، شیر برای بچه ها در مدرسه از این محل تامین می شود. وی خاطرنشان کرد: در جلسه امروز تقاضا این بود که سهمیه بنزین اضافه شود و در  گازوئیل هم متناسب با روشی که در بنزین اعمال شده ، عمل شود. بنابراین در صورت توافق با وزارت نفت اقدام خوبی برای مبارزه با قاچاق سوخت در این مناطق انجام می شود .  

  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: تسهیلات دولت مناطق مرزی سوخت مبارزه قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گفت: در راستای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم، موانع و مشکلات بخش صادرات خراسان رضوی باید تسهیل و برطرف شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تایباد، حسن نوری زاده در سفر تایباد و در کمیته هماهنگی مرز دوغارون، اظهار داشت: ایجاد رضایتمندی در بین سرمایه‌گذاران و فعالان بخش‌های خصوصی و اقتصادی باید در اولویت کاری همه مسئولان به‌ویژه دستگاه‌های اجرایی در مناطق مرزی استان باشد.

وی، افزود: برای رشد و پویایی اقتصاد هر منطقه باید زیرساخت‌های لازم در آنان نیز تقویت شود که این نیاز به تلاش، هم افزایی و تلاش مضاعف مدیران و نهادهای متولی دارد.

نوری‌زاده تصریح کرد: خراسان رضوی با کشورهای مصرف کننده خود همجوار است  و این موضوع خود یک فرصت طلایی برای شکوفایی بخش صادرات استان به شمار می رود که باید نهایت استفاده از را آن داشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ساکنان مناطق مرزی باید از فعالیت‌های اقتصادی مرزها در چارچوب قانون بهره‌مند شوند، گفت: خانواده های مناطق مرزی و محروم نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار مرزهای کشور دارند، فعالیتهای اقتصادی قانونی باید برای آنان باید پیش بینی شود که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه استانداردهای لازم و بالا بردن سطح کیفیت محصولات ایرانی باید در دستور کار تولیدکنندگان باشد، افزود: داشتن تناسب بین صادرات و واردات کالا در بین کشورهای همسایه یک اصل مهم است که این خود افزایش سطح تعاملات را به همراه دارد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • موانع پیش‌روی صادرات خراسان رضوی باید برطرف شود