Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکندر امیدی‌نیا در هم‌اندیشی فعالان محیط‌زیست در پالایشگاه کرمانشاه افزود: برخی آلودگی‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کنند که باید برای کاهش این اثرات مخرب تلاش کنیم که در این راستا، پالایشگاه کرمانشاه موفق به تولید کاتالیست‌های از بین برنده لجن‌های نفتی شده است.

وی اظهار داشت: محیط زیست صرفاً جمع‌آوری زباله و نجات جان یک حیوان وحشی نیست، بلکه محیط‌زیست موضوعی است که می‌تواند بر روی زندگی تک تک ما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیدی‌نیا تاکید کرد: در ساختار جدید سازمان حفاظت محیط زیست، به جد نیازمند مشارکت همه آحاد مردم هستیم.

معاون آموزش و مشارکت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست، فرمول‌سازی مشارکت مردمی برای حفاظت از اکوسیستم‌های غنی استان کرمانشاه و منابع ارزشمند آن و پیشگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست توسط فعالان و تشکل‌های محیط‌زیستی را پیشنهاد کرد.

همچنین سهراب براندیشه، رئیس هیات مدیره شرکت پالایش نفت کرمانشاه گفت: تمام تلاش مدیریت بخش خصوصی در شرکت پالایش نفت کرمانشاه بر این است که بر مدار توسعه پایدار حرکت کند که لازمه آن حفاظت از محیط زیست است.

وی ادامه داد: پالایشگاه کرمانشاه برای اولین بار در جهان موفق به اجرای پروژه‌ای شده است که لجن‌های نفتی را از یک تهدید زیست‌محیطی به فرصتی برای حفاظت از محیط زیست و ایجاد ارزش افزوده تبدیل کرده است.

بر اندیشه تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که در شهری که خودمان در آن زندگی می‌کنیم، تمامی پارامترهای محیط‌زیستی را رعایت کنیم و اجرای این پروژه نیز در همین راستا بوده است.

وی تاکید کرد: توسعه پایدار قطعاً به معنای حفاظت ویژه از محیط زیست است.

یاوری مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه نیز در این هم اندیشی گفت: میزان زباله‌های تولیدی استان کرمانشاه بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ تن در روز است و در حال حاضر مشکل اصلی ما در بحث مدیریت این پسماندها کمبود منابع اعتباری است و ما از مسئولان کشوری انتظار داریم که از محل اعتبارات ملی مدیریت پسماند که رقمی در حدود ۱,۰۰۰ میلیارد تومان است، استان کرمانشاه را نیز بهره‌مند کنند.

در ادامه این نشست، لوح تقدیری توسط معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست کشور به سهراب براندیشه رئیس هیات مدیره و کاویانی مدیر عامل شرکت پالایش نفت کرمانشاه به پاس تلاش مجدانه در عرصه محیط زیست و صنعت سبز کشور اهدا شد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد

دریافت 19 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت استاندار خراسان شمالی در انتهای نشست شورای عالی محیط زیست اظهار کرد: پرونده‌های اکتشاف و بهره‌برداری معدن آلبلاغ با پیش شرط موافقت شورای عالی حفاظت محیط صادر شده بود.

محمدرضا حسین‌نژاد بیان کرد: در جلسه شورای علی حفاظت محیط زیست با صدور مجوز موافقت شد و این اتفاق علاوه بر به عمران و آبادانی باعث درآمد مردم منطقه خواهد شد.

کد خبر 6095380

دیگر خبرها

  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی