Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر عامل شهربان و حریم بان شهرداری تهران گفت: پیش از عید در محور ولیعصر(عج) تردد برای شهروندان بسیار دشوار بود، اما پس از ساماندهی، دو نقطه که از زمین های شهرداری تهران هم بود در اختیار دستفروشان قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، امیر فتاحیان در برنامه «مناظره» شبکه یک که با موضوع سد معبر و دستفروشی برگزار شد، با بیان اینکه در شهرداری های کل کشور و از جمله تهران هیچ فردی نسبت به پدیده دستفروشی موضعی ندارد، اظهار کرد: در هیچ جایی از قانون، دستفروشی مورد خطاب قرار نگرفته اما آنچه خط قرمز محسوب می شود دستفروشی همراه با سد معبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سد معبر مانعی برای عبور شهروندان است، به عنوان مثال میدان تجریش تا چندی پیش غیرقابل تردد بود و مردم به سختی عبور می کردند؛ درخواست شهروندان این است که محل سد معبر به مکانی برای عبور روان تبدیل شود.
مدیر عامل شهربان و حریم بان شهرداری تهران با بیان اینکه به دفعات متعدد ساماندهی دستفروشان در تهران انجام شده عنوان کرد: نزدیک به 11 کشور مختلف در دنیا را از جهت رفتار با دستفروشی رصد کردیم. دستفروشی می تواند موضوعی برای جذب توریست هم باشد و حرکتی که شهرداری تهران در این راستا در پیش گرفته ساماندهی دستفروشان است.
وی با بیان اینکه دستفروشی یک پدیده به روز است و شهرداری همیشه در صدد ساماندهی دستفروشان خواهد بود، گفت: ما باید در سیاست خرد و کلان خود به گونه ای رفتار کنیم که به سمت افزایش دستفروشی نرویم. در حال حاضر ده ها نقطه به صورت بازار روز در سطح شهر تهران توسط شرکت ساماندهی مشاغل ایجاد شده تا دستفروشان ساماندهی شوند.
فتاحیان با بیان اینکه پیش از عید در محور ولیعصر(عج) تردد برای شهروندان بسیار دشوار بود، افزود: اما پس از ساماندهی، دو نقطه که از زمین های شهرداری تهران هم بود در اختیار دستفروشان قرار گرفت.
مدیرعامل شهربان و حریم بان شهرداری تهران با بیان اینکه موضوع سد معبر تنها به شهرداری تهران مربوط نیست و به سایر دستگاه ها هم مرتبط می شود، تصریح کرد: دستفروشان از گذشته برای مردم قابل احترام بودند، اما شهروندان باید نسبت به حق و حقوق خود آگاه باشند و بدانند کسی با دستفروشی نمی تواند حقوق آن ها را تضییع کند و در کنار این آگاهی بخشی، شهرداری نسبت به ساماندهی اقدام خواهد کرد. شورای شهر و شهردار تهران روی ساماندهی دستفروشان تاکید موکد دارند.
فتاحیان با اشاره به اینکه هم اکنون چندین کمیته ساماندهی برای دستفروشان تشکیل شده است، افزود: افرادی که در سامانه وزارت کار ثبت نام کردند، حق دارند تا در طرح ساماندهی شرکت کنند برای این منظور تاییدیه های سازمان بهزیستی، کمیته امداد و وزارت کشور احصا می شود. اما سوال اینجاست؛ دستفروشی که در میدان تجریش ماهیانه 10 تا 15 میلیون درآمد دارد آیا در طرح ساماندهی شرکت می کند؟
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 410 محوری که با حضور دستفروشان سد معبر اتفاق می افتد شناسایی شده اند، اضافه کرد: هم اکنون لیدرهایی در این بحث شناسایی و دستگیر شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اختصاص زمین شهرداری دستفروشان ولیعصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور

به گزارش قدس آنلاین، «ارسلان مالکی» با اشاره به اینکه این اراضی در ۱۰ استان کشور واقع شده‌اند، گفت: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به پنج‌هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، صنعت‌شهرها را یکی از سیاست‌های موفق دولت سیزدهم برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور دانست و افزود: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

وی، استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در ساخت پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این مشارکت برشمرد و ادامه‌داد: در این راستا دولت نیز همه امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات را به کار می گیرد.

مالکی همچنین برای تامین مسکن کارگران و کارکنان بخش صنعت در دیگر استانها نیز اعلام آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • زاکانی: شهرداری تهران برای مدیرانش خانه سازمانی ندارد/ به جای زمین، وام دادیم
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • ببینید | قابل توجه زاکانی و دوستان؛ وضعیت خطرناک پله برقی متروی میدان ولیعصر تهران!
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد