Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@17:47:23 GMT

همکاری کانون ثبت پتنت با مراکز علمی و تحقیقاتی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۸۰۷۹

همکاری کانون ثبت پتنت با مراکز علمی و تحقیقاتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر محصولات دانش بنیان نیازهای بسیاری از افراد را در زندگی تأمین کرده اند. اما برای ورود این محصولات به بازار نیاز به پیش نیازهایی است که ثبت اختراع و حفاظت از مالکیت فکری یکی از آنها است.

با این محصولات کیفیت زندگی‌ها ارتقا داده شد و رفاه به زندگی‌ها آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک خلاقیت، نوآوری و زدن یک جرقه در ذهن پایه و اساس شکل گیری و تولید این محصولات است. اما این محصولات برای رسیدن به دست مصرف کنندگان مسیری را طی می‌کنند و برای طی کردن آن باید از پیش نیازهای آن آگاهی داشت. ثبت اختراع یکی از آنها است.

در این راستا کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حفاظت بیشتر از ایده‌ها، حمایت از ثبت اختراع محققان و پژوهشگران کشور در دفاتر معتبر خارج از کشور را انجام می‌دهد و در این زمینه حمایت ۹۰ درصدی از ثبت بین المللی اختراعات می‌کند.

همین اقدام کمک بسیاری برای مخترعانی است که شاید از نحوه ثبت اختراع آن هم در دفاتر خارج از کشور بی اطلاع هستند. البته کانون تنها به این فعالیت بسنده نکرده است و برای رشد و ترویج فرهنگ ثبت اختراع با ۵۶ دفتر در مراکز علمی و تحقیقاتی همکاری می‌کند تا شاهد رشد فعالیت‌ها در این حوزه باشیم.

به زودی نیز همکاری با ۴۸ دفتر دیگر آغاز می‌شود تا حرکت در این مسیر شتاب گیرد. این دفاتر با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اطلاع رسانی نقش چشمگیری در رشد و ارتقا آگاهی اساتید و دانشجویان در این حوزه دارند.

اما نکته مثبت در سال جاری رشد درخواست‌ها برای ثبت اختراع به کانون است تا کنون هزار و ۵۰۵ محقق و پژوهشگر درخواست حمایت برای ثبت پتنت را در سامانه کانون ثبت کرده اند که از این تعداد ۲۵۰ پرونده مورد تأیید قرار گرفته و ۴۰ پتنت نیز در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شده است.

کد خبر 4673446 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت اختراع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محققان ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روح‌الله دهقانی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب کرد.

روح الله دهقانی در بخشی از حکم انتصاب میرآبادی آورده است: با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می‌رود علاوه بر انجام کلیه مأموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان در مدرسه‌ای در یزد
  • آموزش درس زندگی به دانش آموزان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی