Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:21:46 GMT

ساوجبلاغ کارگاه سازندگی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۴۹۸۸۸۱

ساوجبلاغ کارگاه سازندگی

پروژه‌های عمرانی از آسفالت و بهسازی معابر گرفته تا طرح‌های زیربنایی دیگر در این شهرستان در حال انجام بوده تا جذابیت آن برای مردم و گردشگران دوچندان شود.

ابولقاسم پالیزگیر می‌گوید: از ابتدای سال جاری تاکنون عملیات بهسازی معابر و سنگ فرش روستاهای سلطان آباد، کهریزک، خیرآباد، حسین آباد کوشکذر، ایقربلاغ، حاجی آباد، دوزعنبر، آغچه حصار، باغبانکلاه، زعفرانیه، تالیان ویعقوب آباد به طول ۹ کیلومتر انجام شده و این روند تا پایان سال به ۲۱ کیلومتر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمربندی روستای گردشگری برغان در حال انجام است و زیرسازی آسفالت روستای ولیان به اسکول دره و از اسکول دره به اسپیداران مراحل پایانی را می‌گذراند.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: تعریض و بهسازی فاز اول جاده سهیلیه اجرایی شده و در آینده نزدیک شاهد فاز دوم بهسازی و تعریض مسیر خط آهن تا مرکز لیزر خواهیم بود.
وی افزود: مسیر پرتردد ۲۰ روستای تهراندشت به طول ۱۲ کیلومتر که ۵۰ درصد در سال گذشته انجام شده بود، در ۲ روز گذشته به اتمام رسید.
پالیزگیر گفت: ۲ پروژه مهم سالن ورزشی در روستاهای خور و کوشکذر بعد از سال‌ها به اتمام رسیده و در گرامیداشت هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار ساوجبلاغ از اجرای اثرگذار فاضلاب در شهرصنعتی هشتگرد با پیشرفت ۷۰ درصد خبرداد و افزود: این پروژه نیز با تخصیص اعتبار تا پایان تابستان به بهره برداری می‌رسد.
وی در خصوص مشکل حقوقی تعدادی از ساکنان خور گفت: مشکل حقوقی تعداد قابل توجهی از ساکنان روستای خور با بنیاد مسکن و منابع طبیعی رفع گردیده و ساکنین محله معروف ۵۲ هکتاری روستای مذکور می‌توانند از این پس از طریق مراجع قانونی بر ادامه ساخت و ساز اقدام کنند.
وی گفت: توافق اجرای پروژه مهم کمربندی روستای قاسم آباد با مدیرکل بنیاد مسکن استان و رئیس بنیاد مسکن کشور انجام شده و به زودی عملیات اجرایی آن با تخصیص اعتبار سه میلیارد ریالی آغاز خواهد شد که نقش مهمی در کاهش ترافیک در این روستا خواهد داشت.
فرماندار ساوجبلاغ اظهار داشت: مسیر ۱۰ کیلومتری جاده کردان به اغشت که بخش گردشگری شهرستان ساوجبلاغ محسوب می‌شود و همه روزه به ویژه پایان هفته پذیرای گردشگران زیادی است به طور کامل روکش آسفالت می‌شود.
وی درخصوص برنامه‌های آینده شهرستان در بخش زیرساختی افزود: روکش آسفالت جاده کردان به طول چهار کیلومتر، احداث جاده جدید خور به عرب آباد به طول چهار کیلومتر و همچنین جاده دهکده المپیک به طول ۲ کیلومتر، جاده اسکول دره به اسپیداران به طول چهار کیلومتر، جاده ولیان به آجین دوجین به طول ۲ کیلومتر و همچنین پروژه تعریض و دوربرگردان دوقلوی اقدسیه وسعیدآباد، و بهسازی روکش آسفالت روستای مهدی آباد به سلطان آباد به طول ۲ کیلومتر در سال جاری اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

پالیزگیر ادامه به خدمات رسانی بخش آبرسانی اشاره کرد و گفت: در سال جاری پروژه تأمین آب آشامیدنی، تعمیر و بازسازی شبکه آبرسانی و احداث مخزن برای روستاهای فشند، اغشت، هیو، خور، سنقرآباد، محمدآباد افشار، سلطان آباد، قاسم آباد بزرگ، حسین آباد، کردان، سعیدآباد، عرب آباد کوه، قوهه، سرخاب، عباس آباد بزرگ، اسماعیل آباد شورقلعه، اغلان تپه، شلمزار و آغچه حصار اجرایی خواهند شد.
فرماندار ساوجبلاغ از تلاش‌ها و عملکرد خوب دستگاه‌های اجرایی به ویژه ادارات بنیاد مسکن، آبفای روستایی، راهداری و راه و شهرسازی شهرستان ساوجبلاغ در اجرایی شدن این پروژه‌ها تشکر وقدردانی کرد.

وی گفت: کاروانسرای تاریخی و مهم ینگی‌امام با تزریق اعتبار قابل توجه ۴۵ میلیارد ریال عملیاتی شده که ۳۰ میلیارد ریال آن از محل یونسکو بعنوان پروژه پایلوت جاده ابریشم و ۱۵ میلیارد ریال مابقی از محل اعتبارات شهرستانی تخصیص پیدا کرده و در حال انجام کار است.

۹۹۳۳/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوجبلاغ راهسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۸۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

ایسنا/زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان از اجرای ۷ پروژه بهسازی و توسعه محورهای اصلی استان خبر داد.

اصغر اسماعیلی امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه)  در برنامه صف خدمت از رادیو اشراق با اعلام مطلب فوق افزود: بخشی از این پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مولفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و گفت: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

اسماعیلی نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و اضافه کرد: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راهها دانست و یادآور شد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و افزود: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و گفت: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • افتتاح ۲۰ کیلومتر از جاده شهرکرد به ناغان
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • بافت قالی برای امور عام المنفعه در همت آباد
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند