Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت به گفته برخی مقامات، دونالد ترامپ دوست دارد مشاور امنیت ملی خود را در خصوص علاقه اش به اقدام نظامی، اذیت کند.

اخبار بین الملل_ بنابر این گزارش، در حالی که ایران می‌گوید جاسوسانی را بازداشت کرده که برای آمریکا کار می‌کنند و بولتون را به تلاش برای آغاز «جنگ قرن» متهم می‌کند، جزئیات جدیدی درباره علاقه رئیس جمهور آمریکا به اذیت کردن مشاور امنیت ملی خود در جمع مسئولان ارشد از جمله مقامات خارجی برملا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود ترامپ سال گذشته در یک نشست «اتاق وضعیت» در کاخ سفید به مشاور ستیزه جوی امنیت ملی خود گفت: «خب جان، بگذار ببینم تو می‌خواهی به همه آن‌ها با سلاح اتمی حمله کنی؟»

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی اکسیوس، ترامپ در نشستی در کاخ سفید با لیو وردکار، نخست وزیر ایرلند به بولتون گفت: «جان، ایرلند یکی از آن کشور‌هایی است که می‌خواهی به آن‌ها حمله کنی؟»

این گزارش به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا بدون ذکر نامشان، افزود ترامپ اخیراً با تمسخر گفت: «جان بولتون هرگز جنگی ندیده که دوستش ندارد (همه جنگ‌ها را دوست دارد).» ترامپ اخیراً نیز در برنامه «میت دِ پرس» شبکه ان بی سی درباره بولتون گفت: «اگر با او بود، یک دفعه به همه جهان حمله می‌کرد، مگر نه؟»

البته گفته می‌شود چنانچه منتقدان بولتون از این مسئله شکایت کنند که این مشاور امنیت ملی ممکن است آمریکا را به منازعه‌ای غیر ضروری بر خلاف میل ترامپ بکشد، رئیس جمهور «بسیار حساس» می‌شود. به گفته برخی مقامات، «او (ترامپ) نمی‌خواهد کسی فکر کند مهره کسی است.»

برخی منابع نیز گفتند ترامپ دوست دارد بولتون را در گروه خود نگه دارد، چون شهرت تهاجمی بولتون این فرصت را به رئیس جمهور می‌دهد که نقش «پلیس خوب» را در برابر نقش «پلیس بد» مشاورش بازی کند.

یک مقام گفت: «او (ترامپ) فکر می‌کند جنگ طلبی بولتون و علاقه اش به کشتن مردم، هنگامی که وی (ترامپ) با مقامات خارجی دیدار می‌کند یک برگ برنده (مزیت) است. بولتون می‌تواند پلیس بد باشد و ترامپ پلیس خوب. دونالد ترامپ عمیقاً به این مسئله معتقد است.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کاخ سفید مشاور امنیت ملی سلاح اتمی دونالد ترامپ جنگ قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۴۹۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل

تارنمای «آکسیوس» امروز (یکشنبه) به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به رژیم اسرائیل را به تعویق انداخت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای خبری آمریکایی نوشت: از زمان حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، این اولین بار است که ایالات متحده [ارسال] یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بلافاصله به سوالات پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که جو بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال، دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • مقامات آمریکا اعتقاد عملی به حقوق بشر ندارند
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • تمسخر چکمه‌های پدرِ شاه، توسط آیت‌الله خمینی!
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه